Mikä on paras/laadukkain aluslakanan kangasmateriaali?
Ystävä toivonut joululahjaksi petivaatteita ja haluaisin panostaa aluslakanan kankaan materiaaliin.
Mikä mielestäsi olisi hyvä ja kestävä aluslakanan valinta, kun halutaan löytää aluslakana laadukkaasta kangasmateriaalista?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Percale
Joka on puuvillaa. Kirjoita hyvä ihminen suomeksi, koska tämä on suomenkielinen palsta.
Mutta ei mitä tahansa puuvillaa, hyvä ihminen. Myös frotee on puuvillaa eikä se ole millään tavalla järkevä lakanamateriaali.
Ruotsalaiset lakanat. Ihan sama ostatko Ellokselta, Cellbesiltä... Jos se vaan ruotsalaista on, niin on ylellisempää. Suomalaiset haluaa illmeisesti jotain olkituntumaa vieläkin kokea ihoaan vasten, koska suosivat karkeutta lakanoissaan.
- Mua alkoi kiinnostaa. Haluan kokea ruotsalaiset lakanat ihoani vasten. Nyt riittää oljissa piehtaroiminen, Cellbes jag kommer!
Vierailija kirjoitti:
Puuvillasatiini sisältää myös silkkiä.
Itsellä on myös lakanoita, jotka merkinnän perusteella ovat 100% puuvillaa ja kestävät 60 asteen pesua, mutta kuivuvat tosi nopeasti, ovat taipuisia, ohuehkoja, toisin kuin ns. perinteiset vanhanaikaiset puuvillalakanat. Ostettu Cellbesiltä.
Ei takuulla sisällä puuvillasatiini silkkiä, kyllä se on 100 % puuvillaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Percale
Joka on puuvillaa. Kirjoita hyvä ihminen suomeksi, koska tämä on suomenkielinen palsta.
Mutta ei mitä tahansa puuvillaa, hyvä ihminen. Myös frotee on puuvillaa eikä se ole millään tavalla järkevä lakanamateriaali.
Tuo percale on suomeksi perkaali, älysitkö edes sitä ajatella, rikkiviisas?
Järkevin , paras ostos on ollut (kovaan arkikäyttöön ja siis usein pestävät, esim laitoksissa)
turkissa valmistetut 100% puuvillaa olevat peruslakanat.
- Tästä syystä Finlaysonin tuotteita (62%) valmistetaan Turkissa. Kangaslaatu on kunnollista, hyvää.
Puuvillasatiini ehdottomasti. Pelkkä peruspuuvillainen on karkea ja epämiellyttävä iholle, itse en käytä noita enää koskaan.
Jotkut rakastaa bambusatiini -materiaalia lakanoissa.
Suurin suosikki lienee perkaalipuuvilla lakanamateriaalina.
Tiheä 100% puuvilla. Ei siis ne tarjouksen 15 euron lakanat, mutta 30 eurolla saa hyvät.
Äitini ompeli lakanat jokamiehen lakanakankaasta. Ihan parhaat lakanat, jotka kestää ja kestää ja kestää. Puuvillapalttinaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiset lakanat. Ihan sama ostatko Ellokselta, Cellbesiltä... Jos se vaan ruotsalaista on, niin on ylellisempää. Suomalaiset haluaa illmeisesti jotain olkituntumaa vieläkin kokea ihoaan vasten, koska suosivat karkeutta lakanoissaan.
- Mua alkoi kiinnostaa. Haluan kokea ruotsalaiset lakanat ihoani vasten. Nyt riittää oljissa piehtaroiminen, Cellbes jag kommer!
Ainakin Cellbesin puuvillavaatteet ovat retkuja muihin vaatekaupoista ostettuihin peeusvaatteisiin verrattuna, yksikään sieltä ammoin tilaamani vaate ei ole loistanut laadullaan. En ikimaailmassa ostaisi sieltä petivaatteita sillä ajatuksella, että ne kestäisivät kauan. Tuo nopea kuivuminen tarkoittaa sitä, että kangas on ohuempaa kuin muissa lakanoissa, eli myös hajoaa nopeammin.
Nyt, kun oon ostanut uusia lakanoita ja tyynyliinoja, oon ostanut Finlaysonin satiinilakanoita, koska ne tuntuvat pehmeältä ja miellyttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Puuvillasatiini.
Täysin samaa mieltä, pysyy viileänä ja kestää vuosia vaikka koirakin kaivelee, muut ei kestä koiran kaivelua
Vierailija kirjoitti:
Nyt, kun oon ostanut uusia lakanoita ja tyynyliinoja, oon ostanut Finlaysonin satiinilakanoita, koska ne tuntuvat pehmeältä ja miellyttävältä.
Satiini ei kerro yhtään mitään.
Satiini on kudontatekniikka, joka tekee kankaasta sileän, kiiltävän ja pehmeän. Sitä voidaan valmistaa esimerkiksi silkistä, polyesteristä, nailonista tai puuvillasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satiini on kudontatekniikka, joka tekee kankaasta sileän, kiiltävän ja pehmeän. Sitä voidaan valmistaa esimerkiksi silkistä, polyesteristä, nailonista tai puuvillasta.
Finlaysonilla ei ole muita satiinilakanoita kuin puuvillasatiinisia, joten kyllä se kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finlaysonilla ei ole muita satiinilakanoita kuin puuvillasatiinisia, joten kyllä se kertoo.
Silloin puhutaan puuvillasatiinista, jota moni on jo ehdottanutkin. Nyt tiedät sinäkin, mitä satiini tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin puhutaan puuvillasatiinista, jota moni on jo ehdottanutkin. Nyt tiedät sinäkin, mitä satiini tarkoittaa.
Kyllä mä tiedän, mitä satiini tarkoittaa. Ja nyt sä tiedät, että Finlaysonilla on ei ole muita satiinilakanoita valikoimassaan kuin puuvillaisia.