Miksi niin moni vanhempi kasvattaa lapsistaan itsekkäitä omaan napaansa tuijottavia ihmisenalkuja?
Lapsilta ei vaadita esim kotitöiden tekoa. Lapsilla on vain oikeuksia ei velvollisuuksia. Lapsen lähes kaikkiin oikkuihin suostutaan, ei rajata lasta. Lapsia lahjotaan jotta saadaan heidät tottelemaan. Oma lapsi nähdään täydellisenä kullanmuruna vaikka se sama lapsi koulussa kiusaa ja huo****rittelee opettajaa joka rajaa lasta tai kieltää kiusaamisen tmv
Mainoksissakin lapset huutavat, tappelevat ja sotkevat, ja aikuiset ostavat Macdonaldsista lasten lempiruokaa jotta esim automatkat saadaan hiljaiseksi.
Oletteko huomanneet, miten mainoksissa lapset käyttäytyvät???
Kommentit (7)
Itsekkäät aikuiset kasvattavat itsekkäitä lapsia. Hedelmistään puu tunnetaan sanottiin jo Isossa kirjassa
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäät aikuiset kasvattavat itsekkäitä lapsia. Hedelmistään puu tunnetaan sanottiin jo Isossa kirjassa
Näin on. Myös aikuisten itsekkyys on valtavasti lisääntynyt. Tästä kertoo mm erotilastot. Ennen yritettiin enemmän pitää liitto koossa erityisesti lapsiperheessä.
Kyky kasvattaa on menetetty ja korvattu täysin kykenettömällä järjestelmällä nimeltä varhaiskasvatus. Kaikki mihin valtio pa s ka i se t näppinsä iskee menee pilalle
Juu onhan näitä. Esim. https://www.vauva.fi/keskustelu/6302248/mita-tekisitte-tassa-tilanteessa
Hyvä itsetunto ja tunnetaidot ovat lapselle tärkeitä. Nykyisin ymmärretään, ettei lasta tule alistaa eikä kieltää ilmaisemasta tunteitaan. Entisajan kurikasvatus perustui muutenkin aivan kestämättömiin keinoihin jotka luokitellaan nykyisin väkivallaksi ja joiden käyttö rikkoo vanhemman ja lapsen välisen luottamussuhteen.
Oon miettinut miten nykyaikana keskitytään lapsen kilpaharrastukseen. Koko arki pyörii lapsen aikataulujen ympärillä.
Miten vinoon nämä lapset kasvavatkin, monessa mielessä.
Kaikki pyörii lapsen ja sen suoritusten ympärillä, on jos jonkinlaista "onnistujan polkua", tasoryhmiä ym.
"Mulla yksi pyyntö ois
Älä vie lapsuuttani pois
Anna mun nauttia aika tää
Vaikka tieni murheita tois
Enkä paras missään ois..."
Klamydia - Pyyntö
Ja jos joskus satutaan vahingossa komentamaan, niin heti viiden minuutin päästä ollaan pyytämässä anteeksi, kun äiti sanoi pahasti. Ei ihme, että ovat jo viisivuotiaina täysin pitelemättömiä pikkuhirviöitä.