Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikkakuntaa periaatteessa aina mahdollista vaihtaa, jos asuu vuokralla?

Vierailija
20.11.2025 |

Haluaisin kokeilla asumista jossain muualla, mutta pelottaa, etten viihdykään enkä syystä tai toisesta voisikaan enää palata nykyiselle paikkakunnalle. Luottotiedot ovat kunnossa. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mutta mulla ei oo luottiksii..

Vierailija
2/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vuokraa asunnon niin voi vaihtaa paikkakuntaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun pitää anoa muuttamislupaa nykyisestä ja mahdollisesti tulevasta kunnasta. Ei suomessa muuteta noin vaan kun siltä tuntuu.

Vierailija
4/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinun pitää anoa muuttamislupaa nykyisestä ja mahdollisesti tulevasta kunnasta. Ei suomessa muuteta noin vaan kun siltä tuntuu.

🤣🤣 Ei tarvitse anoa yhtään mitään!

t. 10 kaupungissa asunut

Vierailija
5/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vaihtanut työtä ja asuinpaikkaa usein. Pitkin Suomea ja ulkomaita. Nyt olen asunut pitempään samassa paikassa kun löytyi kiva, edullinen ja rauhallinen paikka ja mielekäs työ.

Vierailija
6/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaminen on sallittua vain omistusasujille. Vuokralaisten tulee pysytellä neliökilometrin suuruisella alueella koko ikänsä. 

Vierailija
7/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan vuokra-asuntoa voi olla vaikea saada jos ei ole pätevää syytä muuttaa (työpaikka, opiskelu). 

Vierailija
8/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnan vuokra-asuntoa voi olla vaikea saada jos ei ole pätevää syytä muuttaa (työpaikka, opiskelu). 

Kuka niihin edes haluaisi muuttaa?

Vierailija
9/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet saanut päähäsi että Suomessa olisi OK muuttaa? Aivan sairasta suuruudenhulluutta. Äitisi joutui anomaan sinulle nuuttolupaa kun muutit kotoa pois, olet onnekas kun olet kerran jo muuttanut! 

Vierailija
10/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit asua ihan missä kunnassa/kaupungissa haluat.

Vierailija
11/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niihin edes haluaisi muuttaa?

Monesta pienemmästä kaupungista löytyy ihan kelvollisia. Itse asunut neljä vuotta, rauhallinen talo hyvällä sijainnilla ja halpa vuokra.

Vierailija
12/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut mikä tekee vaikeaksi saaha, on pitkät jonot. Kunnan puolella ei ole mitään eriarvoisuutta.

Vierailija
13/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa ja kiinnostavaa muuttaa paikkakuntaa. Vuokra-asujan on helppo lähteä.

Olen asunut kolmessa isossa kaupungissa, maaseudulla ja ulkomailla. Näkee uusia maisemia. Mieli virkistyy. Toisaalta kaverisuhteet kärsii. Tavaraa kannattaa karsia. Aiemmat muutot tein yksin henkilöautolla. Nyt vuokrasin miehen ja pakun. 

Vierailija
14/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vuokra-asunnosta pääsee nopeammin eroon kuin omistuasunnosta, mutta ei mieleistä vuokra-asuntoa niin vain löydä. Suosituimpiin on useampia tarjolla, ja vuokranantaja vuokraa parhaaksi katsomalleen ehdokkaalle. Yksityinen saattaa myös tuijottaa nenänvartta pitkin, jos olet joltain osin poikkeava.

Vierailija
15/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu nykyisen vuokra-asunnon irtisanomisehdoista, nykyään taitaa olla kaikki ensin vuoden määräaikaisia, jolloin joutuisi maksamaan sen loppuosan tai sopimussakon. 

Vierailija
16/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit muuttaa Suomessa ihan mihin tahansa, olitpa vuokralla tai omistusasunnossa. Ja takaisinkin voi muuttaa, jossei viihdy.

Vierailija
17/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin vuokra-asunnosta pääsee nopeammin eroon kuin omistuasunnosta, mutta ei mieleistä vuokra-asuntoa niin vain löydä. Suosituimpiin on useampia tarjolla, ja vuokranantaja vuokraa parhaaksi katsomalleen ehdokkaalle. Yksityinen saattaa myös tuijottaa nenänvartta pitkin, jos olet joltain osin poikkeava.

Omistusasunnon voi myös vuokrata pois ja itse muuttaa vuokralle muualle kokeeksi.

Vierailija
18/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣 Ei tarvitse anoa yhtään mitään!

t. 10 kaupungissa asunut

Huumorintajua et ole kuitenkaan löytänyt. 

Vierailija
19/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuslaki takaa oikeuden valita asuinpaikka: Jokaisella on vapaus liikkua ja valita asuinpaikkansa vapaasti Suomen sisällä.

Vierailija
20/22 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kanssa muutimme toiseen kaupunkiin ja laitoimme omistusasuntomme vuokralle ja nyt asumme vuokralla. Aika ankealta tuntuisi ajatus, että ei voisi halutessaan muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän