Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi: miksi myyjät myy tuotteita uutta kalliimmalla?

Vierailija
20.11.2025 |

Tiedän, myyjä voi pyytää mitä haluaa. Ja voin jättää ostamatta. Mielenkiinnosta vain kyselen. Selailin astioita torista, ja huomasin, että saisin samoja astioita melkein halvemmalla tarjouksesta uutena. Ostaako joku sieltä tuotteita katsastamatta uuden hintatasoa? Tietysti, jos on rahaa ja ei halua uutta ostaa, mutta kyllä itse kallistun ostamaan uuden tuotteen, jos sen saa halvemmalla. 

Ps. Olisin otsikkoa muuttanut, mutta mobiili ei anna sitä jostakin syystä tehdä. 

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään nauratti kun joku pari ilmoittajaa myi asunnon irtaimiston, Oulu oli 100 neliön paritalon irtaimisto, hinta 5900€ ja Espoo kolmion irtaimisto 2000€.Ei kukaan osta noita noilla hinnoilla, minä maksaisin 200€ per irtaimisto.Suurin osa näistä jotka tyhjentää asuntoja pyytää vielä rahaa tavaroiden lisäksi.Ei käytetyt irtaimistot ole juuri minkään arvoisia jos ei ole design, merkkituotteita, antiikkia tms. Käytetty on käytetty ja jos yrittäjä myy esim. pesukoneen sille pitää antaa jonkinlainen takuu toimivuudesta ja ison asunnon tyhjentämiseen menee aikaa kaiken kaikkiaan noin 6-8h.

Vierailija
62/89 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on millä joku myy, aina saa nauraa kun lukee torin ilmoituksia, tänään joku myi jotain kiinalaista lukkoa kympillä, sama lukko maksaa kaupassa uutena 8€.Keväällä joku oli laittanut ilmoituksen että ostaa hyvän toimivan ruohonleikkurin esim.Klippo ja luki vielä älä tarjoa ylihintaista, kysyin että minkä hintainen pitäisi olla kun oli itsellä toimiva ylimääräinen Klippo, 20€ oli vastaus, en myynyt ei tullut kauppoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut kiva, jos ap olisi laittanut väitteelleen jonkun linkin. En ole törmännyt moiseen ilmiöön. 

No minä olen törmännyt tuohon ilmiöön. Ja olen kysynyt täältä samaa, että mikä ihmeen järki on hinnoitella niin ylös. En saanut edes näin järkeviä vastauksia kuin tämän ketjun ap.

Vierailija
64/89 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on sopiva kun kaupat syntyy.

Vierailija
65/89 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos myisin tavaroita torissa, niin en mä joka ikisen rekkulan uushankintahintaa rupeaisi googlettamaan. Hinnat laitan siltä miltä sattuu tuntumaan, joskus menee oikein, joskus väärin. Sori siitä.

Entä saatko pskahepulin, jos joku tarjoaa tuotteestasi alempaa hintaa kuin se laittamasi väärin mennyt hinta?

En, en noteeraa mitään tarjouksia jos ei mene kaupaksi pidän tuotteet itselläni, minun elämä ei ole kiinni muutamasta kaupasta.

Ei mitään järkeä jos ei itse käytä. Varsinkin kun ikää tulee niin karsin kaiken pois mitä en käytä. Myydessä opin myös tarkaksi ettei pidä ostaa turhaa tavaraa.

Vierailija
66/89 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi koittaa rahastaa. Toinen muistelee maksaneensa tuotteesta jotain ja myy liki samaan hintaan. Tarinoita lienee monia.

Vierailija
67/89 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole pakollista tarvetta myydä. Itse jos myyn niin selvitän paljon halvin uusi maksaa sekä paljonko käytettynä halvimmasta  vastaavan kuntoisesta  pyydetään  ja laitan hinnan vähän alhaisemmmaksi niin menee kaupaksi nopeasti.

Vierailija
68/89 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tämä ostaminen ja myyminen on harrastus, en tee tätä rahasta, laitan hinnan ilmoitukseen millä myyn, tarjouksia en huomioi ja jos ei mene nyt kaupaksi niin ehkä parin kuukauden kuluttua.Ostan jos hinta on sopiva, en ala tinkimään vaan ostan kun löytyy sopivia tavaroita mitä tarvitsen.Minulla on omakotitalo sekä 3 mökkiä ja paljon eri projekteja mihin tarvitsen kaikenlaista tavaraa joten ostan satoja tuotteita vuodessa laidasta laitaan.En käytä diiliä, ostan ja myyn vain ilman sitä.

Vierailija
69/89 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta on sopiva kun kaupat syntyy.

Hinta on sopiva silloin kun se on hyvä sekä myyjän että ostajan mielestä niin että kaupat syntyvät.

Vierailija
70/89 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä määrittää hinnan. Jos ei miellytä, älä osta.

ÄLÄPÄ LÄSSYTÄ 

Myyjä tietty määrää hinnan, ...m u t t a  ostajat   päättävät  olla  ostamatta 

Ehkä sinä et osta mutta muut ostaa, aina olen saanut kaiken myytyä tinkimättä senttiäkään.

Vierailija
71/89 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa liikkuu todella paljon tyhmiä ihmisiä. Tuurilla joku pölvästi saattaa ostaa.

Täytyy muistaa että se ei ole tyhmä joka pyytää vaan maksaa. Toinen samanlainen tyhmäryhmä on hinnoista niuhottajat

Vierailija
72/89 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos myisin tavaroita torissa, niin en mä joka ikisen rekkulan uushankintahintaa rupeaisi googlettamaan. Hinnat laitan siltä miltä sattuu tuntumaan, joskus menee oikein, joskus väärin. Sori siitä.

Entä saatko pskahepulin, jos joku tarjoaa tuotteestasi alempaa hintaa kuin se laittamasi väärin mennyt hinta?

En. Ilmoituksissani lukee että toukka hinta, ei yinkivaraa.

Vierailija
73/89 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla hintatietoinen. Myyjä ei ehkä seuraa muiden kauppojen hintoja. Jos hän on ostanut kupin 29,99 ja myy sen 25, niin varmaan kokee myyvänsä halvalla, vaikka sama kuppi saattaa olla alessa 19,99 muualla. Vanhoista, jos myynnistä poistuneista astioista voi surutta pyytääkin kallista hintaa.  

Vierailija
74/89 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas monta johon kalikka kalahti.🤣

On. Angstiset wt-myyjät täällä repeilee, kun joku paljastaa niiden kusetuksen.

Vierailija
75/89 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntihintaan pitää lisätä oman ajankäytön hinta ja muut kulut. Jos menee kaupaksi niin hyvä ja tinkaajat voivat ostaa muualta. En oikein ymmärrä mikä on Ap:n ongelma.

Vierailija
76/89 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankuti jankuti. Mitä uittua sulle kuuluu mitä kukakin pyytää

-eri

Se näkyy siellä torissa. Ja kun hlö etsii itselleen tuotetta käytettynä, niin kyllä se vaan ostajalle kuuluu erittäinkin paljon.

Kaupassakin on paljon erihintaisia tuotteita. Jos ei ole varaa jätän ostamatta. Ainakaan en menisi köyhyyksissäni naukumaan kauppiaalle.

Vierailija
77/89 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä määrittää hinnan. Jos ei miellytä, älä osta.

OSTAJA määrittää AINA hinnan.

Vierailija
78/89 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin monesta tavarasta saanut enemmän kuin olen maksanut. Jossain pyöränosissa sain suurin piirtein saman kuin mitä maksoin kymmenen vuotta aikaisemmin eli hyvä diili todennäköisesti molemmille. Jos joku tavara on loppu eikä sitä enää valmisteta niin kai silloin voi pyytää ostohinnan verran hyväkuntoisesta tuotteesta kun kilpailua ei ole.

Vierailija
79/89 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään nauratti kun joku pari ilmoittajaa myi asunnon irtaimiston, Oulu oli 100 neliön paritalon irtaimisto, hinta 5900€ ja Espoo kolmion irtaimisto 2000€.Ei kukaan osta noita noilla hinnoilla, minä maksaisin 200€ per irtaimisto.Suurin osa näistä jotka tyhjentää asuntoja pyytää vielä rahaa tavaroiden lisäksi.Ei käytetyt irtaimistot ole juuri minkään arvoisia jos ei ole design, merkkituotteita, antiikkia tms. Käytetty on käytetty ja jos yrittäjä myy esim. pesukoneen sille pitää antaa jonkinlainen takuu toimivuudesta ja ison asunnon tyhjentämiseen menee aikaa kaiken kaikkiaan noin 6-8h.

Öhö öhö.  Oliko samanlaiset?

Olen maksanut talvi kaksion 58 neliön rivitaloasunnon irtaimistosta yhteensä 300€ ja rintamamiestalon irtaimistosta missä ennen asuin vakituisesti niin noin 9000€.

Vierailija
80/89 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori.fi on suojatyöpaikka tyhmille.

Väitteesi perustuu?