Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi: miksi myyjät myy tuotteita uutta kalliimmalla?

Vierailija
20.11.2025 |

Tiedän, myyjä voi pyytää mitä haluaa. Ja voin jättää ostamatta. Mielenkiinnosta vain kyselen. Selailin astioita torista, ja huomasin, että saisin samoja astioita melkein halvemmalla tarjouksesta uutena. Ostaako joku sieltä tuotteita katsastamatta uuden hintatasoa? Tietysti, jos on rahaa ja ei halua uutta ostaa, mutta kyllä itse kallistun ostamaan uuden tuotteen, jos sen saa halvemmalla. 

Ps. Olisin otsikkoa muuttanut, mutta mobiili ei anna sitä jostakin syystä tehdä. 

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankuti jankuti. Mitä uittua sulle kuuluu mitä kukakin pyytää

-eri

Se näkyy siellä torissa. Ja kun hlö etsii itselleen tuotetta käytettynä, niin kyllä se vaan ostajalle kuuluu erittäinkin paljon.

Vierailija
22/60 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on todella kalliita kaikkine toridiileineen ym kuluineen . Netistä eri kaupoista saa esim Marimekon astioita halvemmalla ja sujuvammin. 

Törkeitä hintapyyntöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus torissa vaatteilla on kalliimpi hinta kuin valmistajan verkkosivuilla. Tai sitten muutaman kauden takaista kolttua joku yrittää myydä liian kalliilla, koska kolttua ei ole käytetty. Sitten varmaan ihmettelee kun kauppa ei käy. 

Vierailija
24/60 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä määrittää hinnan. Jos ei miellytä, älä osta.

ÄLÄPÄ LÄSSYTÄ 

Myyjä tietty määrää hinnan, ...m u t t a  ostajat   päättävät  olla  ostamatta 

Vierailija
25/60 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄPÄ LÄSSYTÄ 

Mitäpä se sinun persettäsi kutittaa? Myyjän probleema

Vierailija
26/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein halvemmalla? Usein monet käytetyt on parempia laadullisesti kun uudet, esim.astiat Arabian tehtiin ennen suomessa, nykyisin ties missä, työkalut oli ennen huomattavasti parempaa laatua kuten oikeastaan lähes kaikki tuotteet.Aloitus on myös sikäli todella tyhmä kun siinä annetaan kuva että kaikki pyytää liikaa, jokainen myy millä myy, älä osta jos on liian kallista, toki epäilen että olet niitä ostajia jonka mielestä kaikki myyjät pyytää liikaa pitäisi saada satasen tuotteet vitosella.

Vierailija
27/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄPÄ LÄSSYTÄ 

Aivan sama ostatko vai et, minä asetan hinnan ja persaukiset tinkijät ei minua kiinnosta.

Vierailija
28/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on todella kalliita kaikkine toridiileineen ym kuluineen . Netistä eri kaupoista saa esim Marimekon astioita halvemmalla ja sujuvammin. 

Törkeitä hintapyyntöjä.

Mene ostamaan äläkä täällä nillitä.

Vierailija
29/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se luulo tavaran arvokkuudesta.

Jyskin työpöytä Jyskissä alle 50 euroa myynnissä ja sama pöytä torissa käytettynä 135 euroa.

Se on kasattu, Jyskistä kun ostat se on palasina laatikoissa.

Vierailija
30/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tosiaan aloituksessani jo, että jätän itse ostamatta. Mutta mielenkiinnosta kyselin, jos joku myyjä sattuisi kommentoimaan, miksi myy samaan hintaan tai kalliimmalla. Ostaako joku niitä, vai pyöriikö ilmoitukset siellä ns. turhaan? 

Ap

Sä pyörit täällä ihan turhaan.

Vierailija
31/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa huomannut saman. Kerran tuli vastaan käytetty Ikea kaluste kalliimmalla kuin Ikea myy uutta. Se oli hieman outoa, maksaa siis lisää siitä, että joku random jamppa on sitä käyttänyt. 

Vierailija
32/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas monta johon kalikka kalahti.🤣

Vierailija
33/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos myisin tavaroita torissa, niin en mä joka ikisen rekkulan uushankintahintaa rupeaisi googlettamaan. Hinnat laitan siltä miltä sattuu tuntumaan, joskus menee oikein, joskus väärin. Sori siitä.

Entä saatko pskahepulin, jos joku tarjoaa tuotteestasi alempaa hintaa kuin se laittamasi väärin mennyt hinta?

En, en noteeraa mitään tarjouksia jos ei mene kaupaksi pidän tuotteet itselläni, minun elämä ei ole kiinni muutamasta kaupasta.

Vierailija
34/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssa huomannut saman. Kerran tuli vastaan käytetty Ikea kaluste kalliimmalla kuin Ikea myy uutta. Se oli hieman outoa, maksaa siis lisää siitä, että joku random jamppa on sitä käyttänyt. 

Monet Ikean tuotteet on sellaisia mitä ei enää myydä Ikeassa, sama koskee tietysti myös muita merkkejä.

Vierailija
35/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan sinä sitä täältä tai mistään kysyt.   Jokainen saa vapaasti hinnoitella tuotteensa  ja nistä  VAPAAETOISETI MAKSETAAN  TAI EI... YMMÄRRÄTKÖ  🤑🤑🤑🤑

Painu helvettiin pailaamasta keskustelupalstaa, kun sun vain pitää näpäytellä ja esittää muita fiksumpaa. Mitä sä täällä oikin edes teet?

Vierailija
36/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan sinä sitä täältä tai mistään kysyt.   Jokainen saa vapaasti hinnoitella tuotteensa  ja nistä  VAPAAETOISETI MAKSETAAN  TAI EI... YMMÄRRÄTKÖ  🤑🤑🤑🤑

Painu helvettiin pailaamasta keskustelupalstaa, kun sun vain pitää näpäytellä ja esittää muita fiksumpaa. Mitä sä täällä oikin edes teet?

Painu sinä idiootti helvettiin.

Vierailija
37/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostaja luulee olevansa pikkunäppärä niin kyllä se hinta nousee, ei jaksa vääntää autistien kanssa. Jollei kelpaa, hae uus!

Vierailija
38/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tosiaan aloituksessani jo, että jätän itse ostamatta. Mutta mielenkiinnosta kyselin, jos joku myyjä sattuisi kommentoimaan, miksi myy samaan hintaan tai kalliimmalla. Ostaako joku niitä, vai pyöriikö ilmoitukset siellä ns. turhaan? 

Ap

No, joku on saattanut ostaa sen oikeasti kalliimmalla, kuin mitä sen nyt saa kaupasta. Siksi pyytää sitä hintaa tai vähemmän. Kaupasta alelaarista  saa varmaan paljon halvemmalla, kuin mitä torin myyjät ovat alunperin ostaneet.

Vierailija
39/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat, mitä väliä mitä joku pyytää jostakin, se on jokaisen oma asia, ei ole ihme että mielenterveysongelmat lisääntyy kun jotkut miettii tällaisia asioita millä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
40/60 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut käytettynä satoja kertoja eri tuotteita, ei minua kiinnosta mitä joku maksaa uutena vaan ostan mikäli tuote on etsimäni, sopii esimerkiksi mittojen, värin ym.puolesta ja hinta on mielestäni sopiva.Minulle on tärkeää että saan tuotteen heti mukaani ja että tuote on mieleinen.Ostan lähes kaikki tarvitsemani tuotteet aina käytettynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän