Jos Turku ja Ahvenanmaa liitettäisiin Ruotsiin
Niin kaikki voittaisivat. Varsinais-suomalaiset pääsisivät takaisin "kotiin", ja hämäläiset, savolaiset ja mitä niitä on, voisivat leikkiä keskenään. Suomi menettäisi vilja-aittansa, ja eniten vientituloja tuottavan maakunnan,mutta se ehkä loisi uutta toimeliaisuutta idässä.
Kommentit (25)
Joo kyllä mä voin alkaa ruotsalaiseksi. Suomi on uppoava laiva. Saavat keksiä vaikka Vantaalais-vitsejä kun ei enää voi käyttää Turkua "Suomen perseenreikänä".
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä mä voin alkaa ruotsalaiseksi. Suomi on uppoava laiva. Saavat keksiä vaikka Vantaalais-vitsejä kun ei enää voi käyttää Turkua "Suomen perseenreikänä".
Niin totta!
Turkulaisena kannatan. Mieluummin osa Ruotsia kuin pessimististä leikkaus-vyönkiristys-Suomea, jossa ollaan romuttamassa Pohjoismaista hyvinvointivaltiota kokonaan.
Kaalirotalla tällainen ulostulo tänään.
Jos Suomi liitetään Ruotsiin on Suomi menetetty maana heti.
Ehkä kannattaa miettiä mistä kautta esim. ne suomen taloutta nostavat jäänmurtajat kuljetettaisiin asiakkaille, kun ei olisimerenkulkuoikeutta.
Ym tuotteet jota meillä valmistetaan ulkomaille.
Ne Ahvenanamaan vesialueet ovat meille enlintärkeitä tai näivetytään joksin ugandaksi.
Ehkä junalla pietarin kautta?? Kyllä nyt muutama jäänmurtaja sopii junan makuuvaunun hyttiin.
Turun telakkakin joutaisi sulkea, mitåpäs sitä nyt muutmasta veronmaksajasta.
Vierailija kirjoitti: Kaalirotalla tällainen ulostulo tänään.
Melkoinen onnenkantamoinen oli, että sodan jälkeen Ahvenanmaa jäi meille. Onhan siellä kyllä venäläisilläkin tukikohta.
Sopii kyllä. Tukholma on aina tuntunut enemmän "omalta". Ei siellä kukaan hauku turkulaisia niin kuin Helsingissä.
Turkulainen
Vierailija kirjoitti:
Turun telakkakin joutaisi sulkea, mitåpäs sitä nyt muutmasta veronmaksajasta.
Turun telakka jatkaisi toimintaansa entistä ehompana.
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomi liitetään Ruotsiin on Suomi menetetty maana heti.
Ei koko Suomea, vain Turun seutu ja Ahvenanmaa.
Mielenkiintoinen ajatus. Mihin kohtaan raja laitettaisiin? Mun puolesta joku Loimaa, Pöytyä, Marttila jne. saa jäädä Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Malmö:hön muuttamista, siellä pääset suoraan ruotsalaiseen elämäntapaan käsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Sopii kyllä. Tukholma on aina tuntunut enemmän "omalta". Ei siellä kukaan hauku turkulaisia niin kuin Helsingissä.
Turkulainen
Sama!Tukholma aina tuntunut paremmalta.Kuin kotiin menisi.
Ap on lukenut Topeliuksen "Maamme" kirjan.
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisena kannatan. Mieluummin osa Ruotsia kuin pessimististä leikkaus-vyönkiristys-Suomea, jossa ollaan romuttamassa Pohjoismaista hyvinvointivaltiota kokonaan.
Samoin! Paitsi onko Ruotsissa persuja? Jos enemmän kuin täällä, mietin vielä.
Jos tätillä olis munat, se olis setä. Aivan turha aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatus. Mihin kohtaan raja laitettaisiin? Mun puolesta joku Loimaa, Pöytyä, Marttila jne. saa jäädä Suomelle.
Turku palauttaa Varissuon ja Lausteen takaisin Kaarinalle ja Itäharjulle tulee rajatulli. Ja aita. Naantali ja Raisio voitaisiin ottaa mukaan Ruotsiin, saisivat Ikean takaisin ja Muumimaailman kaupanpäällisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turku palauttaa Varissuon ja Lausteen takaisin Kaarinalle ja Itäharjulle tulee rajatulli. Ja aita. Naantali ja Raisio voitaisiin ottaa mukaan Ruotsiin, saisivat Ikean takaisin ja Muumimaailman kaupanpäällisiksi.
Myllystä muodostuisi maailman suurin tax free-myymälä.
Kannatan tätä ehdotusta täydestä sydämestä!