Auri Kanasen synnytyksen jälkeiset ongelmat
Tänään: Sairaalaan joutuneelta Auri Kanaselta epätoivoinen julkaisu
Auri Kanasen synnytyksen jälkeinen päänsärkykierre ei ota laantuakseen.
https://www.is.fi/viihde/art-2000011626835.html
lokakuussa: Kananen kertoi pakkaavansa mukaan muun muassa meikkejä ja keskustelua herätti ainakin se, ehtiikö sairaalassa meikata.
Aiheeseen liittyen eräs seuraaja kertoi, että hänen prioriteettinsa elämässä ovat muuttuneet lapsen saamisen jälkeen. Kananen ilmoitti ketjussa aikovansa jatkossakin laittautua ja vastasi kommentoijalle varsin napakasti:
Hänellä äitiys ei oo mennyt ihan nappiin niin kuvittelee ettei muillakaan onnistuis, Kananen vastasi.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Ei pysy poissa somesta, ei.
Montakohan piikkiä? 🤔
Joka risauksen pystyy raportoimaan. Sehän se on tärkeää
Karma. Näin se elämä opettaa. Myös tavallinen tarina, että tuleva äiti kuvittelee, että äitiys on helppoa ja he onnistuvat paremmin kuin muut ja oma äitinsä. Eihän kukaan kai hankkisikaan lapsia jos tietäisi, mitä kaikkea on edessä. Tsemppiä ja jaksamista Aurille vaikeassa tilanteessa.
Tosiaanko tuo imettää vauvaansa kun syö tramalia?!
Veripaikan jälkeen päänsärky loppuu, mulla oli sama esikoisen jälkeen ja ei ollut hauskaa.
Tramalia ihmettelin itsekin mutta pakkausselosteen mukaan kerta-annos ei vaadi imetyksen keskeyttämistä. Jos on pidempään tarve niin imetys tulee keskeyttää.
Ohiksena se että onneksi sentään jotain kipulääkettä sai. Meillä on suvussa useilla naisilla migreeniä, itse olen säästynyt muutamaa kohtausta lukuun ottamatta. Kerran osui työpäivälle ja työterveydessä "suhauttivat" nenään jotain, en muista mitä. Kipu helpotti nopeasti, en toki töihin joutunut vaan kotiin lepäämään. Mutta yritäpä selittää samaa julkisella päivystyksessä, pari päivää kestäneen kivun jälkeen niin ei muuta ole tarjota kun buranaa ja panadolia ristiin!
Vierailija kirjoitti:
Karma. Näin se elämä opettaa. Myös tavallinen tarina, että tuleva äiti kuvittelee, että äitiys on helppoa ja he onnistuvat paremmin kuin muut ja oma äitinsä. Eihän kukaan kai hankkisikaan lapsia jos tietäisi, mitä kaikkea on edessä. Tsemppiä ja jaksamista Aurille vaikeassa tilanteessa.
Elämä opettaa
Epäilen, että kova päänsärky johtuu juuri epiduraalin aiheuttamasta ongelmasta.
Itsellä sama ongelma, sattui kauan sitten, kun synnytyssairaalassa vielä pidettiin synnyttäjää melkein viikko.
Aivan sairaalloinen päänsärky alkoi noin 1-2 vrk kuluttua keusarileikkauksesta ja se saatiin kokonaan pois veripaikalla. Onneksi olin vielä sairaalassa ja sain heti hoitoa
Vierailija kirjoitti:
Sillä mitä naisille tehdään sairaalassa ei ole mtään tekemistä karman kanssa vaan on ihan puhdasta äitiysväkivaltaa.
En kyllä ymmärrä, miksi synnärillä ei saisi meikata. Itselläni olisi kyllä ollut aikaa ja energiaa, kun vauva nukkui paljon ja synnytykset oli nopeita. En vaan meikkaa koskaan muutenkaan, joten itse en meikkejä ottanut mukaan. Ei siellä ole mikään pakko homssuisena kulkea.
Hänhän niin ylpeili rahoillaan ja vinoili köyhille. Nyt sitten tuli takaisin tällä tavalla.
Ei pysy poissa somesta, ei.