Eikö sairaalan ole pakko ottaa minut osasto hoitoon jos minulla ei ole ruokaa eikä rahaa?
Eikö he muuten syyllisty heitteillepanoon jos jättää minut kadulle kuolemaan nälkään?
Kommentit (72)
Ei ellet ole sairaana ja tarvise nimenomaan sairaalahoitoa. Tarvitset sosiaalitukea. Ota yhteyttä kunnalliseen sosiaalihuoltoon eli fattaan tai sossuun .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on paska maa, täällä voi oikeesti kuolla nälkään eikä ketään v... kiinnosta
Kannattaa miettiä keitä puolueita EI äänestä seuraanvissa eduskuntavaaleissa
Suomessa ei voi kuolla nälkään. Yksikään hallituspuolue ei sitä kannata. Perusosa takaa sen, että ilman ruokaa, asuntoa, sähköä, vakuutusta, lääkkeitä tai terveydenhuoltoa ei tarvitse olla. Et löydä yhtäkään puoluetta Suomesta, joka vastustaisi tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei
oma vika kun törsäsit rahat turhaan.
Vuokra vesi ja sähkö on turhaa????
ap
Myös vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus, lämmitys, terveydenhuolto ja lääkkeet, silmälasit, passi yms maksetaan toimeentulotukena mikä tarkoittaa että kun vähennät nettotuloistasi nuo menot, pitää jäädä 595€/kk ja jos ei jää, saat sen erotuksen toimeentulotukena. Mars Kelaan. Voit asua omistusasunnossa ja saada toimeentulotukea, vaikka asumistukeen et ole oikeutettu.
Niin mutta minun vuokra on melkein 300€/kk yli kelan rajan joten joudun itse maksamaan tuon 300€ omasta perusosasta, enkä saa halvempaa asuntoa olen hakenut yli 500 asuntoon täältä Helsingi
Koska olen aina asunut täällä ja täällä on parhaat työllistymis mahdollisuudet
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei
ap
Myös vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus, lämmitys, terveydenhuolto ja lääkkeet, silmälasit, passi yms maksetaan toimeentulotukena mikä tarkoittaa että kun vähennät nettotuloistasi nuo menot, pitää jäädä 595€/kk ja jos ei jää, saat sen erotuksen toimeentulotukena. Mars Kelaan. Voit asua omistusasunnossa ja saada toimeentulotukea, vaikka asumistukeen et ole oikeutettu.
Niin mutta minun vuokra on melkein 300€/kk yli kelan rajan joten joudun itse maksamaan tuon 300€ omasta perusosasta, enkä saa halvempaa asuntoa olen hakenut yli 500 asuntoon täältä Helsingissä
ap<
Helsingissä saa yksiön alkaen 450€/kk, kimppakämpät samaa luokkaa tai halvempia. Alle 715€ joka on yläraja saa jo vaikka mitä. Vantaalla myös, on halvempi.
On on, sinne vain tarjoutumaan. Täällä ei jaeta aikoja hoitoihin.
Tässä näitä. Kela maksaa muuttosi ja takuuvuokran. Muutat sitten taas takaisin kun pääset töihin.
https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot?pagination=1&sortBy=price_asc…
Vierailija kirjoitti:
Tässä näitä. Kela maksaa muuttosi ja takuuvuokran. Muutat sitten taas takaisin kun pääset töihin.
Noihan kaikki on jotain soluja?
ap
Ei tietenkään ole. Ellet ole sairas, ei sulla ole mitään asiaa sairaalaan. Ja millä sä sairaalalaskut maksaisit, jos sulla ei ole rahaa edes ruokaan?
Kyllä moni maksaa lainojakin pois, luuletteko te että ihmisillä on joku vakiomeno ja muita menoja sitten ei ole, koska stereotyyppisesti luokittelette toimeentulonsaajan joksikin mitä kavahdatte? Juopoksi ihmiseksi, joka ei hallitse elämäänsä? Ei kukaan Suomessa nälkää näe. Kyllä näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Siinä on 10000 vuokra-asuntoa soluista yksiöihin, ja alle 715€/kk löytyy yksiöitä paljon. Ei sun soluun tarvitse hakea
Vierailija kirjoitti:
Kyllä moni maksaa lainojakin pois, luuletteko te että ihmisillä on joku vakiomeno ja muita menoja sitten ei ole, koska stereotyyppisesti luokittelette toimeentulonsaajan joksikin mitä kavahdatte? Juopoksi ihmiseksi, joka ei hallitse elämäänsä? Ei kukaan Suomessa nälkää näe. Kyllä näkee.
Jos velat aiheuttavat nälkää, ne kannattaa päästää ulosottoon. Ulosotto hyväksytään menoksi toimeentulotuessa. Ei missään tapauksessa kannata nähdä nälkää velkojen takia. Omistuasuntoon saa toimeentulotukea, vaikka asumistukea ei saa.
Alat mongertss jotain muuta kuin suomea.
Ja menet kadunkulmaan kerjäämään. Myös Kampin Kelasta kerjäläiset saa perjantaisin palkkasekkejä.
Vierailija kirjoitti:
Milloin sairaalan on pakko ottaa potilas osastohoitoon?
Suomessa sairaalan on järjestettävä välitön hoito, jos henkilön tila sitä lääketieteellisesti edellyttää (esim. henkeä uhkaava tila, psykoosi, itsetuhoisuus, vaikea aliravitsemus, vakava infektio, hypotermia jne.).
Mutta:
Köyhyys, kodittomuus tai ruoan puute eivät itsessään ole sairaalahoitoon ottamisen perusteita, ellei niistä ole jo aiheutunut terveydellistä hätätilaa.
Sairaalan hoitopäätöksistä vastaa lääkäri, ei sosiaalitoimi.
Minulla on vaikea aliravitsemus ja masennus
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksei sulle riitä tähän typerään spämmäykseen jo viikkoja sitten annettu vastaus? Lopeta jo. Hoida raha-asiasi kuntoon ja lopeta vittuvinkuminen.
Holhouksen alle ja laitoshoitoon nämä itsestään huolehtimaan haluttomat.
Mene töihin. Muuta neuvoa ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kollektiivin elätille kelvatkoon kollektiivinen asuminen. Mene töihin jos parempaa haluat tai kuole pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on paska maa, täällä voi oikeesti kuolla nälkään eikä ketään v... kiinnosta
Kannattaa miettiä keitä puolueita EI äänestä seuraanvissa eduskuntavaaleissa
On jo mietitty, vasemmistoa, vihreitä, demareita, rkp ei ainakaan kannata äänestää, joten taitaa se ääni mennä persuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei
ap
Niin mutta minun vuokra on melkein 300€/kk yli kelan rajan joten joudun itse maksamaan tuon 300€ omasta perusosasta, enkä saa halvempaa asun
Ei näytä olevan
Mee töihin tai hautaan