TESTIMATO ON SULJETTU!
Onko täällä paikalla Testimato-sivuston käyttäjiä? Olette ehkä jo huomanneet, että nettisivu on suljettu. Jos ette, käykää testimato.com ja katsokaa itse.
Mitä mieltä olette asiasta? Täällä voidaan jutella, halutessanne voitte kertoa omat velhonimet niin tunnistetaan toisemme.
- eräs entinen velho
Kommentit (13)
kuka entinen velho oot, ap?
- homo
Apua! Miks? Eiku aaa... Toivottavasti More saa sen taas toimimaan!
joooh ois ehkä pitäny ihmisten muistaa lisää niitä kredittei.. :D
Mä olen. Kyllä ihan kauheaa, tämän takia aina laitan ne tekijänoikeustiedot ja otan jostai pixabaysta tai cc searchillla kuvia
T: Nugetti
Testimadon tilannetietoja
Jouduin sulkemaan Testimadon 12.11.2025 pikaisesti.
Syynä sulkemiseen on joidenkin testien kuvissa ilmenneet tekijänoikeusrikkomukset. Säännöistä huolimatta jotkut Testimadon käyttäjät ovat kopioineet verkosta kuvia, joiden käyttö ei ole ilman omistajan lupaa sallittua.
Ongelma on nyt konkretisoitunut niin, että sain tänään ensimmäisen rikesakon kuvien tekijänoikeuksia valvovasta palvelusta, joka on alkanut skannaamaan verkossa julkaistuja kuvia. Tässä tapauksessa kuva löytyi julkaistusta testistä ja sen tekijänoikeudet ovat Suomen Tietotoimistolla (STT). Testissä käytetty kuva on siis lienee peräisin joltain uutissivustolta, joka käyttää STT:n kuvia.
Rikesakon suuruus on 237 euroa, jonka joudun maksamaan em. kuvan käytöstä.
Testimadossa on varmasti kymmeniä tuhansia kuvia, eikä minulla ole mitään mahdollisuutta varmistaa niiden alkuperää. Tästä syystä riskinä on, että vastaavia kuvia löytyy vielä satoja tai jopa tuhansia. Satakin tällaista kuvaa maksaisi minulle yli 20 tuhatta euroa. Ymmärrätte varmaan, että en halua ottaa riskiä.
En halua tästä kuitenkaan ketään velhoa syyttää, korkeintaan itseäni, että en ole tarpeeksi painavasti varoittanut näistä riskeisä kuvien kanssa.
Tämä on nyt tällainen pikainen toimenpide. Tutkin ajan kanssa vaihtoehtoja, saadaanko Testimato taas toimimaan jollain tavalla. Mitään helppoa ratkaisua en heti keksi, joten tässä voi aikaa vierähtää, en tiedä kuinka kauan, joten olkaa kärsivällisiä.
Voitte tältä sivulta välillä vilkaista, onko uusia kuulumisia. Jos on jotain tärkeää asiaa, niin minut tavoittaa sähköpostilla osoitteesta info@testimato.com
terkut, pahoittelut ja tsempit,
More
Mitäköhän nää av-mammat miettii ku näkee tän chatin tääl
Vierailija kirjoitti:
real
Vierailija kirjoitti:
Fr
Vierailija kirjoitti:
frrr