Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyytyväinen eläkepäätökseesi?

Vierailija
09.11.2025 |

Kun sait lopullisen eläkelaskelman nokan eteesi, oliko se iloinen yllätys, pettymys tai jotain muuta? Palkkakerroinhan tulee mukaan lopulliseen laskelmaan ja se saattaa nostaa lopullista eläkettä joitain euroja. 

Oma eläkearvioni on 2 300 eur/brutto ja eläkkeelle on vajaa vuosi. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs pettymys se voisi olla? Seuraan tasaisin väliajoin eläkekertymääni.

Vierailija
2/9 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO, KYLLÄHÄN SINÄ TUOLLA 2300 EUROLLA PER KK HYVIN PÄRJÄÄT. Ja säätöjäkin on työpalkoista kertynyt takuulla. Joten mitä meille lesoilet eläkkeilläs!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytys miten pieni eläke tulee olemaan. 

Vierailija
4/9 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurannut muuta kun että kaikki työnantajat näkyy.  Yksi vuosi puuttui parikymmentä vuotta sitten, tein kyselyn niin joku sen kertymän lisäsi (Valtiokonttori vai mikä) kun ei ainakaan se työnantaja kun firmakin oli jo loppunut.  Pääsin tai jouduin tk eläkkeelle viiskymppisenä ja saan 2510€ brutto.  Ihan tyytyväinen olen, hyvin pärjään kun asunto ym maksettu.

Vierailija
5/9 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut järkytys eikä yllätys, kun kotiin oli tullut laskelmat vuosien ajan eläkekertymästä. Vuosien ajan eläkkeen määrän pystyi tarkistamaan netistä. Luulin, että jokainen työssäkäyvä seuraa eläkekertymäänsä, mutta näköjään ei.

Vierailija
6/9 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut järkytys eikä yllätys, kun kotiin oli tullut laskelmat vuosien ajan eläkekertymästä. Vuosien ajan eläkkeen määrän pystyi tarkistamaan netistä. Luulin, että jokainen työssäkäyvä seuraa eläkekertymäänsä, mutta näköjään ei.

Joillekin kaikki vaan tulee yllätyksenä. Useimmin matalakoulutetuille.

Vierailija
7/9 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia seurannut eläkekertymää, eikä sen pienuus ole sen paremmin pettymys, yllätys, eikä muuta kuin todettavissa oleva tosiasia. Onnellinen kuitenkin olen, että pian koittavat eläkepäivät, enkä jää yhden satasen vuoksi päiväksikään yli, lähden heti kun pääsen. 

Vierailija
8/9 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NO, KYLLÄHÄN SINÄ TUOLLA 2300 EUROLLA PER KK HYVIN PÄRJÄÄT. Ja säätöjäkin on työpalkoista kertynyt takuulla. Joten mitä meille lesoilet eläkkeilläs!

Ei kaikki aina pärjää, pitää tietää ihmisen elämäntilanne, voi olla sairauskukuja, muita isompiakin kuluja.

Ja verotushan on kovaa, 2 300 brutosta  jää jotain 1800.

Vierailija
9/9 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tarkastin eläkekertymän viime viikolla. 2300 euroa nyt kasassa. En tiedä, minkä ikäisenä minun ikäryhmä pääsee eläkkeelle. Olen nyt 51. Joten varmaan helposti 16-17 vuotta vielä ainakin. Jos ei pitempäänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi