HS: Marinin lausunnot herättivät myrskyn, Suomikin voisi katsoa peiliin
Entisen pääministerin Sanna Marinin puhe kansainvälisessä tasa-arvokonferenssissa Lontoossa on aiheuttanut voimakkaita reaktioita Suomessa.
Marin kehotti puheessaan maita oppimaan toisiltaan rohkeutta muuttaa vanhoja rakenteita ja ajamaan väkivaltaisen, naisia alistavan patriarkaatin alas ja totesi, että Suomikin voisi katsoa peiliin. Lausunto sai osan suomalaisista somessa tulkitsemaan, että hän arvosteli suomalaisia miehiä ja ihaili ulkomaisia arvoja.
Puolustajiensa mukaan Marin puhui vain tasa-arvon edistämisestä, mutta kriitikot pitävät hänen sanavalintojaan ylimielisinä. Tämä ei ole enää vain poliittinen keskustelu se on kamppailu suomalaisen identiteetin tulkinnasta, arvioi politiikan tutkija Jarkko Lehtinen.
Marin ei ole kommentoinut kohua suoraan, mutta hänen edustajansa mukaan hän seisoo sanojensa takana ja toivoo keskusteluun enemmän ymmärrystä kuin vastakkainasettelua.
Kommentit (57)
Silakkaliike tuli voimalla tukemaan Kuningatartaan! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinin kirja best seller 1.
https://www.adlibris.com/fi/haku?filter=author:sanna%20marin
Suomiversio kaikista kallein. Hah, tyhmiltä rahat pois.
Puolue ostaa tuosta 500 kpl painoksesta 250 ja jakaa lahjaksi. Loput 250 pikkuhiljaa alennusmyyntiin.
Alkaa kyllästyttää tämä jatkuva toisten kurkussa oleminen, sieltähän se signaali tulee meille rahvaille, tapelkaa köyhät, eliitti haluaa lisää valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuitenkin eniten vastakkainasettelua kylvää hän itse.
häh?? Eikö Suomessa mistään enää saa puhua?? Hävettääkö niin paljon ettei kestetä totuutta? Tää koko maapläntti mätänee pystyyn ellei ihmiset ala kehittäö ittensä.
En ole unohtanut miten Sanna haukkui boomeriksi ja käski relata. Loukkasi tosi pahasti vaikka en edes ole sen ikäinen. Puhuu kuin typerä pissis ja oli kuitenkin pm.
Vierailija kirjoitti:
Persut taas triggeröityy.
Olen itse ihan vasemmistolainen, niin väsynyt sotahuuto jälleen kerran. Juuri sellainen hyväosaisen ihmisen, aikana jolloin kärvistellään ennätystyöttömyydessä. On taas aika haukkua toisemme pataluhaksi, kuinka omaperäistä. Tämä on sitä "hyväosaisen" johtajuutta, vailla pelisilmää.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kirjan sivut yhtä pehmeää paperia kun Sanna Marin WC paperi? Voisi tarvittaessa pyyhkiä perseen.
Ruotsalaisyritys myy vessapaperia, jossa on Sanna Marinin kuva kysyimme, onko bilekohu lisännyt sen suosiota: "Hän valvoo sinua istuessasi" | Paikalliset | Helsingin Uutiset https://share.google/DPVO7yA5DIYrt9gMt
Menekki ollut WC paperille kova 😂 painavat ennen joulua lisäerän
Vierailija kirjoitti:
Jauhojengi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin on väärässä. Meillä on jo tasa-arvo täällä. Jos ei olisi, ei hänkään olisi päässyt pääministeriksi. Voisi lopettaa suomalaisten haukkumisen.
Sanna Marin taitaa oikein haluta edistää Suomessa kahtiajakoa.
Voi olla. Ainakin sen puheet on usein riitaa lietsovia.
Suomen meghan markle. Kun me ei vaan ymmärretä pientä lumihiutaletta kun hän on liian seksikäs vai miten se meni...
Olin jo unohtanut tuon "Olen liian seksikäs"-tokaisun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ihan vasemmistolainen, niin väsynyt sotahuuto jälleen kerran. Juuri sellainen hyväosaisen ihmisen, aikana jolloin kärvistellään ennätystyöttömyydessä. On taas aika haukkua toisemme pataluhaksi, kuinka omaperäistä. Tämä on sitä "hyväosaisen" johtajuutta, vailla pelisilmää.
Mitä oikein selität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oikein selität?
Persulla deliriumit päällä, puhuu sekavia!
Vierailija kirjoitti:
Marinin kirja best seller 1.
https://www.adlibris.com/fi/haku?filter=author:sanna%20marin
Mikä bestseller? Tuollahan tuo on Salen kirjan takana https://www.adlibris.com/fi/toplistat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin on väärässä. Meillä on jo tasa-arvo täällä. Jos ei olisi, ei hänkään olisi päässyt pääministeriksi. Voisi lopettaa suomalaisten haukkumisen.
Sanna Marin taitaa oikein haluta edistää Suomessa kahtiajakoa.
Voi olla. Ainakin sen puheet on usein riitaa lietsovia.
Suomen meghan markle. Kun me ei vaan ymmärretä pientä lumihiutaletta kun hän on liian seksikäs vai miten se meni...
Olin jo unohtanut tuon "Olen liian seksikäs"-tokaisun
Ja ne naisviha kommentit jatkuvasti. Ei Marin Purra ole. Purralla voisi olla syytäkin valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten palkat on huonommat kuin miesten. Tasa-arvo? Missä?
Ei ole. Palkat on olleet alakohtaisia jo vuosikymmeniä. Kuka käskee naisia opiskella matalapalkka-aloille? Mun tyttäreni lähti opiskelemaan it:tä. Ei hoitsuksi.
Kai ymmärrät, että kaikkia ammatteja tarvitaan. Jos kaikki menisivät it alalle, kuka tekee hoitsujen työn? Jos itse tarvisit hoitsun apua- ja niitä ei ole, koska sinun logiikkalla on monet ottanutkin esimerkkia ja mennyt it alalle. Sinunlaisella ei tule järki ennen päähän, kun totaalisesti olet ja olette paitsi jäänyt kaikesta, mitä tulevaisuudessa tulette itse tarvitsemaan. Tämmöisella logiikkalla olettekin kohta kaikesta paitsi. Rahaa riittää, mutta terveyttä ei ole, mielenterveyttä ei ole, apua ette saa, koska hoitsuja ei ole. Egoistin logiikka.
Mikä on väkivaltainen patriarkaatti?
Suomi miehet on väkivaltaisia naisia kohtaan ja naiset voisi tosiaan tehdä jotain etteivät seurustele väkivaltaisen miehen kanssa.
Onko vaihtoehtona väkivaltainen matriarkaatti?