Onko palstalla muita naisalkoholisteja?
Paljonkon menee viikossa alkoa? Itse juon noin parina päivänä viikossa ja juon 18 päkin olutta. Enempään ei ole varaa. Lääkäri kauhisteli juomisiani ja määräsi Antabusin, jota en ole ottanut. Kuinka paljon sinä juot ja minkä ikäinen olet? Minä olen 37.
Kommentit (35)
Erilaiset sokerit on hyvä erottaa toisistaan. Hedelmä sokeri ruokosokeri juurikas sokeri aurinko sokeri kasvikset siirapit makusiirapit farisokerit glugoosi keinosokerit hunajat jne. Minskissä on noin 12 palaa sokeria per pikkupullo . Jaffat ja colat kofeiinit. Leivonnaisten sokerimassat . Karkit. Yhteenlaskettuna sokeria eri muodoissa ihmisten vartalossa. Lapset on sokeri kofeiini humalassa nuoret nikotiini. Polttavat pilveä. Vanhemmat työntää lasten suuhun sokeria rasvaa vikaa limsaa munkkeja. Karkkia. Kilo irtokarkkia päivässä on ihan humala kuin siideristä. Kofeiini riippuvainen on surkeampi kuin tupakoija . Tupakoinnin voi lopettaa kofeiinia ei. ( Uskontopuolella näkee mässääjiä pizzerioissa ja ylipainoisia leivokset suussa). Järkyttävää ruuan ahmintaa, vatsalaukku venyy ja venyy . Parempi hoikka juoppo kuin syöpää läski. Läskin kohtalo. Mies tai nainen vartalon koon mukaan syö ja juo. Muistaa vitamiinit . Vettä. Elämä päättyy kuolemaan kaikilla kuitenkin. Elämme hetken ja sen hetken kukin saa olla millainen on. Kun ei vahingoita toisia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. Juon muutamana päivänä viikossa pari lasia viiniä ruoan kanssa ja joskus puolikkaan pullon. Viikossa saattaa olla 1-3 päivää kun en juo alkoholia.
Välimeren maissa ei ymmärrettäisi ollenkaan, miten tuollainen on jonkun mielestä alkoholismia. Siellä normaalia. Paitsi että monella ei ole yhtään päivää ilman yhtään viinilasillista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. Juon muutamana päivänä viikossa pari lasia viiniä ruoan kanssa ja joskus puolikkaan pullon. Viikossa saattaa olla 1-3 päivää kun en juo alkoholia.
Ajattelet että olet jotenkin holisti ? Olet kuule aivan terve ja normaali. Aikuiset juo lasillisen viiniä silloin tällöin . Oikeat alkoholistit on vähän eri määrissä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko 18 päkiä mahtaa olla litroissa? Me juodaan mehuja ja maitoa kerralla ja vettä aika paljon . Tuoremehua. Ja jos juhlitaan niin viinipullo . Tai joku likööri pullo. Et ole alkoholisti jos juot yhtenä päivänä viikossa . Sitten kun juot joka päivä olet.
Laske se. 18 tölkkiä.
Join nuorena aivan valtavasti koska olin epätasapainossa. Kun se alkoi vaikuttaa terveyteen ja tasapainokin löytyi, lopetin n. 20 vuodeksi. Nyt kun loppu lähestyy kaikkine vaivoineen olen huomannut että se onkin hyväksi. Juon joka ilta 2-3 siideriä tai puoli pulloa viiniä. Tulen siitä hyvälle tuulelle (muuten olen masentunut), saan nukuttua yön hyvin (muuten valvon yön ja torkun päivän), juonnin päälle maistuu ruoka (muuten ei ole mitään ruokahalua) sekä kaipaan juttuseuraa (muuten olen erakko).
Nuoruuden paheesta ja pakosta tuli vanhuuden ilo.
Joku voisi sanoa etten ollut oikeasti alkoholisti, mutta kyllä minä olin. Vielä 3 vuoden kuluttua lopettamisesta teki mieli viinaa. Join kahvia.
Kuule moni ihminen tekee raskasta työtä 50 vuotta hoitaa perheen kuin isovanhemmat ja ottaa sauna oluen kerran viikossa . Eikä ole holisti. Tai kuten tapana lasillinen shampanjaa sukujuhlissa häissä synttäreillä. Eikä yksikään ole mikään alkoholisti.
Monet työkaverit käy työn jälkeen yhdessä juomassa oluet eikä he ole holisteja. Muista olut on miedoin juoma.
Vierailija kirjoitti:
Kuule moni ihminen tekee raskasta työtä 50 vuotta hoitaa perheen kuin isovanhemmat ja ottaa sauna oluen kerran viikossa . Eikä ole holisti. Tai kuten tapana lasillinen shampanjaa sukujuhlissa häissä synttäreillä. Eikä yksikään ole mikään alkoholisti.
Ymmärrätkö eron 18 ja 1 oluen välillä?
Pää siinä kärsii jos melkein joka pvä juo. Tyttäreni on alkoholisti jaa täys tyranni.
Kyllä meitä on. Olin pitkään se tylsä ihminen firman juhlissa joka kieltäytyi alkoholista. Multa kyseltiin miksei drinkki kelpaa. Jäin yksin ja drinkki alkoi kelvata. Kukaan ei tykkää raittiista ihmisetä kun juhlitaan. Suomessa on erikoinen alkoholi kulttuuri.
Täällä ollaan. Töissä käyn, en koskaan saikuta. Juon aika usein, 1-4x/vko. Uskoisin, ettei kukaan läheinen tiedä.
Kerralla menee 6-8isoa puolen l tölkkiä olutta, ehkä pari siideriä tai lonkkua lisäksi. Jos menen baariin, ne siihen vielä päälle. Ymmärrän riskit 100%. Olen totaalisen kyllästynyt tilanteeseen. En nauti juomisesta enää. En uskalla julkiselta hakea apua. Oon pari kertaa tehnyt omat katkot. Joskus siinä onnistun, usein silloin addiktio vaihtuu liikuntaan. Sekin olisi paljon parempi, kuin alko.
Rahat menee, terveys menee, oman itsensä arvostus mennyt ajat sitte.
Joo, hoidettavaa olisi pään sisällä. Lapsena hakattu, yksin pärjäämistä. Myöhemmin pari järkyttävää/ traumaattista juttua tapahtunut. Olen käynyt monta kertaa työterveydessä psykologilla, mutta aina "hoito" jää kesken.
Aikamoinen oravanpyörä. Ajatus siitä, että menen tällä tavoin hautaan asti, tuntuu lohduttomalta.
N40
Jos joku pitää itseään alkoholistina kun juo pari lasia viiniä joskus ja viel ruuan kanssa niin ei ole alkkari. Pikemminkin terveellistä.
Aloittaja kertoo juovansa 18 tölkkiä olutta/ vknloppu, minusta se on naiselle paljon. Yleensä noita määriä kaunistellaan alaspäin, eikö totta ap?
"Suomessa korkean riskin taso terveelle, keskikokoiselle miehelle on 23-24 alkoholiannosta viikossa tai noin kolme annosta säännöllisesti päivittäin juotuna. Vastaavat luvut naisille ovat 12-16 viikossa tai 2 annosta säännöllisesti päivittäin. Kohtalaisen riskin taso miehillä on 14 annosta ja naisilla 7 annosta viikossa. Suomessa yksi alkoholiannos vastaa 33 cl keskiolutta (4,7 %), 12 cl mietoa viiniä tai 4 cl väkeviä. Riskikäyttö on kyseessä silloin, jos nämä rajat ylittyvät säännöllisesti".
Sitähän ap voisi kokeilla, pystyykö olemaan esim kuukauden kokonaan ilman alkoholia?