Some tekee ihmisistä kateellisia ja ylivelkaisia
Onko muilla fiilis, että some on mennyt ihan överiksi?
Kaikki esittelee hienoja koteja, autoja, ulkomaanreissuja ja merkkivaatteita, vaikka monella ei oikeasti ole varaa niihin. Tuntuu, että moni elää velaksi vain siksi, että haluaa näyttää muille menestyvältä.
Sitten ihmetellään kun rahat ei riitä ja stressi painaa.
Ennen ei tarvinnut kilpailla kenen elämä näyttää täydelliseltä, nyt se on koko ajan naamalla.
Onko teillä muilla tullut sama tunne? Tai ootteko huomannut, että ihmiset ottaa enemmän velkaa vaan näyttääkseen samaa tasoa kuin muut somessa?
Kommentit (7)
Olen itse joutunut kateuden takia ulosottoon, oliko se sen väärti.
Joo. Monet ihmiset tavoittelevat vain sitä, että olisivat täydellisiä. Kun pitäisi tavoitella onnea, niitä asioita mitkä aidosti tuovat sitä, kuten merkityksellisiä ihmissuhteita.
Olen hyväkuntoinen ja hyvännäköinen se riittää somessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse joutunut kateuden takia ulosottoon, oliko se sen väärti.
Mitä tapahtui?
Kateus on vaarallista. Vie helposti rahat ja terveyden.
Vierailija kirjoitti:
Kateus on vaarallista. Vie helposti rahat ja terveyden.
Itse tiedän tyypin, joka on kateuksissaan murhannut (tuomio tuli kylläkin taposta) kateutensa kohteen. Ja tämä oli aikana ennen somea, 80-luvun pohjanmaalaisessa pikkukylässä. Kadehti tämän toisen hienoa traktoria, peltoja ja metsiä.
Ei tämä mikään somen herättämä ongelma ole vaan ollut jo kauan ennen somea olemassa
Kertoo kyllä ihmisestä tosin aika paljon, jos elää yli varojensa somen mielipiteiden takia. Ei onneksi kaikki ole ihan näin kiinnostuneita siitä mitä muut ajattelevat