Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä rinnastaan kyhmyn löytäneitä?

Vierailija
13.04.2007 |

Miltä kyhmy tuntuu? Vähän ehkä tyhmä kysymys, mutta oliko se ihan kova ja tarkkarajainen? Kävitkö lääkärissä ja menikö tutkimuksissa pitkään, tai että pääsitkö jatkotutkimuksiin nopeasti? Oliko kyhmy hyvänlaatuinen?

Itselläni on toisessa rinnassa, rinnan alaosassa kyhmy, tämä ei ole " kivikova" eikä tarkkarajainen, ei pyöreä vaan enemmän pitkulainen. Toisella puolella kainalossa on imusolmukkeet joku aika sitten tutkittu kun ovat niin turvoksissa. Lääkäri on ensi viikolla...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyhmyjä on 2 ja odotan mammagrafiaa ja ohutneulanäytteenottoa.

Vierailija
2/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kuukaudessa jo erilaisissa tutkimuksissa. Ensin mammografiassa, sitten ultrassa ja lopulta multa leikattiin jalasta ja kädestä pari kyhmyä. Mä en muista enää prosentteja, mutta suurin osa kyhmyistä on erilaisia rasvapatteja (on niillä joku nimikin). Mulla kävi niin, että mun patit on ns. hyvänlaatuisia. Niitä on koko kroppa täysi. Hyvä, että olivat hyvälaatuisia, mutta tulin siihen tulokseen, että turhaa tutkia enää rintoja, joten jos joskus tulisi pahanlaatuinen, sitä en huomaisi ennenkuin on liian myöhäistä.

Jos mä olisin tiennyt prosentit, mä olisin kirjoittanut ne Naistenklinikan vessan seinään. Siellä kaikki näytti siltä kuin olisivat menneet teuraaksi.

mehiläisen lehti yksityisesti kirjoittaa...

Varhain todettu rintasyöpä on ennusteeltaan erinomainen, yli 80 % parantuu. Varhaiseen diagnoosiin päästään mammografialla.

Useimmat rinnan kyhmyt ovat hyvänlaatuisia, mutta koska pahanlaatuisia kasvaimia esiintyy, ovat tutkimukset aina yhtä tarkkoja ja perusteellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei kovin pitkää aikaa siitä kun löysin kyhmyn. Oli myös pitkulainen ja sen sai napattua sormien väliin, ei kivikova kuitenkaan.

Kävin lääkärissä, seuraavalla viikolla ultra ja mammografia ja siitä seuraavalla viikolla erikoislääkärille soittoaika.

Minulle lääkäri kertoi, että jos kyseessä on rintasyöpäkyhmy niin se on yleensä kuin herne tai pyöreä kivi, aivan kova eikä pitkulainen. Hänen mielestään minun kyhmy ei ollut kova vaikka omaan käteen kovalta tuntuikin. Eikä siis ollut mitään pahanlaatuista.

Mutta hyvä, että olet jo lääkäriin kuitenkin menossa. Saat sen sitten ainakin mielen päältä pois. Jaksamisia!

Vierailija:

Miltä kyhmy tuntuu? Vähän ehkä tyhmä kysymys, mutta oliko se ihan kova ja tarkkarajainen? Kävitkö lääkärissä ja menikö tutkimuksissa pitkään, tai että pääsitkö jatkotutkimuksiin nopeasti? Oliko kyhmy hyvänlaatuinen?

Itselläni on toisessa rinnassa, rinnan alaosassa kyhmy, tämä ei ole " kivikova" eikä tarkkarajainen, ei pyöreä vaan enemmän pitkulainen. Toisella puolella kainalossa on imusolmukkeet joku aika sitten tutkittu kun ovat niin turvoksissa. Lääkäri on ensi viikolla...

Vierailija
4/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraan ja ohutneulanäytteeseen pääsin seuraavana päivänä. Mutta nämä maksoin siis itse.

Mun kyhmy on yli 2 cm halkaisijaltaan. Muljahteleva, pehmeähkö, joku hyvänlaatuinen kasvain, en muista nimeä. Niin ja epäsäännöllisen muotoinen.

Vierailija
5/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu niin suunnattoman pitkälle ajalle tämä lääkäriin pääsyn odottaminen, tiedän vielä millainen idiootti lääkäri siellä on vastassa. Kyllähän kyhmyistä löytyy paljon tietoa netistä, mutta kuitenkin tunuu että juuri se tieto mitä itse haluaisi ei löydy. Juuri miltä kyhmyt tuntuu, onko kovia ja pyöreitä ym.

-ap-

Vierailija
6/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kyhmy poistettiin.

Todettiin in situ muoto, eli se esiaste.

Päätettiin poistaa lisää, koska tervemarginaalia ei ollut tarpeeksi.

Joten päätöksenä rinna poisto ja heti uusi rinta tilalle.

Toinen sairaala tutki tämän poistetun palan ja löysikin siitä myös varsinaista syöpää,

joten rinnan poisto, mutta ei heti uutta tilalle.

Hoitoina 6x sytot ja 25 kertaa säteet.

Sekä 3-5 vuoden antihormonihoito.

Nyt tehty rinta poistetun tilalle.

Niin ja kyhmyni oli sellainen pientä hernettä muistuttava.

Suurin osa pateista on harmittomia patteja, joita on monia eri lajeja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi