Selittäkääpäs mulle tämä huutis ilmiö? Vaatepaketit ja niiden menekki.. OV
Laitoin siis pari kuukautta sitten yhden vauvan vaatepaketin myyntiin ja laitoin sen tuonne vaatepaketti osastolle. Huutoja tuli tasan tarkkaan kolme kappaletta, mutta hv ei ylittynyt. Huomasin sitten, että tuolla toisella osastolla (missä myydään " yksittäisiä" vaatteita sitä ja sitä kokoa) samanlaisista paketeista huudettiin maltaita.
Kokeilin sitten tuota osastoa, kun kohde oli sulkeutunut. Tällä kertaa huutoja tuli yksi, joka ei tietenkään ylittänyt hv:tä ja kappas, kappas. Vaatepakettiosastolla samanlaisista paketeista huudettiin taas kilpaa.
Nyt voisin ehkä laittaa tuon uudestaan myyntiin, mutta en sitten taida viitsiä.
Kommentit (30)
Tuusulalainen korottaa itse omaa hintaansa, ilmeisesti liian halpaa?
50711959
Jos haluat paketista esim. 30e, niin mikset laita suoraan lähdöksi 29e ja korotukseksi 1e?
Minä en ikinä huuda hintavarauksellisia tuotteita. En jaksa sitä kinuamista jälkeen päin - " ostatko tuolla hintavarauksella?" . Itse myyn aina ilman hintavarausta ja laitan valmiiksi sen hinnan minkä haluan. Jos menee sitten sen yli enemmän, se on vain plussaa.
on liian korkea kun laitettu ilman hintavarausta ja lähelle sitä hintaa mitä toivoo saavansa tuotteesta.
Koska korkea lähtöhinta karkottaa takuuvarmasti huutajat. Olkoon se tuote sitten mikä tahansa.
ja hintavaraus ja nostella itse hintaa tarpeentullen. Se toimii :)
Mulla on ollut vauvan vaatetta potkareita, bodeja, farkkuja, fleecejä, kollareita paketissa. Vaatteista osa ollut kahdella ja osa vain yhdellä ja ketään ei kiinnostanut
eli laitat pienen lähtöhinnan ja ilman hintavarausta. Silloin joku huutaa just ennen sulkeutumista pikku hinnalla ja myy kohta eteenpäin kalliimmalla. Näin se toimii ellet itse rupea huutamaan omaa pakettia toisilla tunnuksilla.
Huutonet ei kertakaikkiaan toimi ilman kaveria joka nostaa hintaa tasaisin väliajoin.
Lunastavatko ollenkaan ja vaihtavatko palautteet?
Uskomaton juttu, en vaan viitsis, kun kiinni jää kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. Mulle on tärkeää hyvä maine ja mulla onkin sitten sen perusteella luottamukselle perustuvat suhteet joihinkin huutajiin. Tietävät, että käyn rehellistä kauppaa.
Toi pojan paketti olikin ihan taviskamaa (en maksaisi tuosta 50 euroa enempää), mutta tytön paketin hinta perustuu varmaan määrään.
Siis noissa " markettivaate" -paketeissa.