Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole enää matkustamisessa samanlaista hohtoa. Muutaman päivän päästä jo ihan valmis lähtemään kotiin!

Vierailija
17.09.2025 |

Meillä oli neljän yön kaupunkiloma ja jo kahden päivän kuluttua olin ihan kypsä lähtemään kotiin. Miten sitä joskus jaksoi pitkiä ulkomaanmatkoja, kotona on paljon mukavampaa. 

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Koronan jälkeen ei vain ole enää huvittanut lähteä juuri mihinkään reissuihin. Kyllästynyt olen siihen touhuun, kotona on kion ihanaa. Enimmillään teimme neljä ulkomaanmatkaa vuodessa.

Vierailija
142/152 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä viettää kesiä jossain Italiassa kun upeimmat järvet ja luonto  löytyy Suomesta mutta ei tartte kärvistellä 43 asteen helteissä?!

Kesäkuu Suomessa oli kylmä ja sateinen, elokuu samoin. Miksi tuhlaisin aikaa säässä jota inhoan?? Mitä ihanaa on sinileväisessä järvivedessä?? 

Meillä korkein lämpötila oli 38 astetta 2-3 vkoa koko kesänä mikä ei ole ollenkaan paha, edes ilppiä ei tarvinnut käynnistää sisällä (enimmillään 27). Maisemat huikaisevan kauniita niin järvillä, merellä kuin niiden välilläkin. 

En pidä suomalaisesta pöpeliköstä mutta makuasia toki sekin

Aika harva ihminen nauttii yli 30 asteen lämpötiloista. 38 astetta 3 viikkoa ei paha, oletko tosissasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä viettää kesiä jossain Italiassa kun upeimmat järvet ja luonto  löytyy Suomesta mutta ei tartte kärvistellä 43 asteen helteissä?!

Kesäkuu Suomessa oli kylmä ja sateinen, elokuu samoin. Miksi tuhlaisin aikaa säässä jota inhoan?? Mitä ihanaa on sinileväisessä järvivedessä?? 

Meillä korkein lämpötila oli 38 astetta 2-3 vkoa koko kesänä mikä ei ole ollenkaan paha, edes ilppiä ei tarvinnut käynnistää sisällä (enimmillään 27). Maisemat huikaisevan kauniita niin järvillä, merellä kuin niiden välilläkin. 

Aika harva ihminen nauttii yli 30 asteen lämpötiloista. 38 astetta 3 viikkoa ei paha, oletko tosissasi?

Täysin tosissani.

Alle 25 asteen kärsin kovista hermo- ja nivelkivuista mutta 38 asteessa teen tuntitolkulla fyysistä työtä. Tämänhetkinen 28 astetta on kivan vilpoinen, avasin ja puhdistin juuri uima-altaan pumpun ja kohta jatkan nurmikon leikkuuta. Viikonloppuna olin viinitilalla töissä vähän aikaa, silloin oli sama lämpö eikä varjoa missään. 

Rakastan lämpöä, tämä on ainoa oikea elinpaikka minulle. Lyhyen 2kk talvenkin kestää kun päivisin aurinko paistaa täysillä ja lämpö kuitenkin tuntuu iholla. 

Vierailija
144/152 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Euroopan isommat ja ennen kiinnostavat kaupunkikohteet on pilattu. Joka paikassa näyttää kuin olisi Afrikassa tai lähi-idässä. Pahin kaikista on Lontoo. Ei meinaa perus brittiä enää löytää mistään, ellei mene bisnes-kortteleihin. Muuten on pelkkää loputonta mölötystä ja sukulaumoja vyörymässä pitkin kauppoja ja katuja. 

Vierailija
145/152 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskus riittää. Se on kuin Mogadishu. Hieno paikka.

Vierailija
146/152 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin tosissani.

Alle 25 asteen kärsin kovista hermo- ja nivelkivuista mutta 38 asteessa teen tuntitolkulla fyysistä työtä. Tämänhetkinen 28 astetta on kivan vilpoinen, avasin ja puhdistin juuri uima-altaan pumpun ja kohta jatkan nurmikon leikkuuta. Viikonloppuna olin viinitilalla töissä vähän aikaa, silloin oli sama lämpö eikä varjoa missään. 

Rakastan lämpöä, tämä on ainoa oikea elinpaikka minulle. Lyhyen 2kk talvenkin kestää kun päivisin aurinko paistaa täysillä ja lämpö kuitenkin tuntuu iholla. 

Mielenkiintoista. Tämä on varmasti yksi tekijä, miksi matkailukin kiinnostaa toisia enemmän. Myös kaikki nähty ja koettu tuntuu miellyttävämmältä, jos ei niveliä särje niin kuin yleensä. Suomessa kuolleisuus on pienimmillään, kun keskilämpötila on 14 astetta. Se antaa viitettä, minkälainen lämpötila keskimäärin on suomalaisille terveellinen ja miellyttävä.

Vierailija
147/152 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin joku 3-4 päivää kohteessa olisi sopiva. Ongelma on, että vihaan lentämistä ja kaikkine siirtymisineen ja odotuksineen siihen menee yksi päivä. Tuntuu, ettei oikein saa kaikelle epämukavuudelle ja vaivalle riittävästi vastinetta.

Mutta sitten, kun onkin viikon reissussa, niin viimeistään viidentenä päivänä tuntuu, että jo riittää. Rakastan matkalla mm. hyviä hotelliaamiaisia - muutaman päivän ajan. Neljäntenä aamuna ruispala juustolla ja kahvi olisi kaikki mitä tarvitsisi.

Vierailija
148/152 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Tämä on varmasti yksi tekijä, miksi matkailukin kiinnostaa toisia enemmän. Myös kaikki nähty ja koettu tuntuu miellyttävämmältä, jos ei niveliä särje niin kuin yleensä. Suomessa kuolleisuus on pienimmillään, kun keskilämpötila on 14 astetta. Se antaa viitettä, minkälainen lämpötila keskimäärin on suomalaisille terveellinen ja miellyttävä.

Ulkolämpötilan laskiessa alle 14 asteen nukun max 2-4h vuorokaudessa, kivut on niin jäätävät kipulääkkeistä huolimatta että tekee mieli kävellä rekan alle. Eikä vain kylmä tee pahaa vaan sade, harmaus, kosteus myös. Tuntuu että joku seisoo rinnan päällä heti kun on pilvistä ja hämärää.

Talvella Suomessa olen lähes liikuntakyvytön, pelkään liukastumista ulkona aivan suunnattomasti koska se tietäisi lisää kipuja. 

Lämpimässä nuorennun heti 10-15 vuotta 

Vierailija
149/152 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsunamin jälkeen ei Thaimaassakaan ole ollut niin halpaa

Olikohan se 1995 kun bhatin kurssi romahti? Silloin siellä oli hal-paa! Kaikki. Rannikoilla kohteet ihania pikkuparatiiseja. Koh Sametilla ei ollut edes tietä, vaan bungalow-kylästä toiseen käveltiin rantaa pitkin ja katseltiin, että mentäiskö vielä tuonne pariksi yöksi vai joko siirryttäis mantereen puolelle. Koh Chang oli isompi mutta yhtä tyhjä ja harvaan rakennettu. Käytiin siellä just ennen koronaa ja ei sitä meinannut uskoa samaksi paikaksi.

Vierailija
150/152 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puistattaa lukea kuinka joku ostaa ulkomailta asunnon. Siis sidoksissa ulkomaille asunnon muodossa 😑

Nojaa, omani on jo maksanut itsensä takaisin vuokratuloilla.

Vierailija
151/152 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen 51 ja olen nuorempana paljonkin matkustellut. Kaikkeen kyllästyy, matkustamiseenkin. Nykyään mieluummin olen vaan kotosalla. Mökin hankkimista olen harkinnut myös, vaikka nuorena oikein inhosin kesämökkejä, minä halusin kaukomaille.

Sama, ikää nyt 56. Joskus tein 3 ulkomaanreissua vuoteen, pitkällekin kuten Singapore, Australia. Nyt matkustan enää Pohjois-Euroopan ja kerran vuoteen

Vierailija
152/152 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaas niin,että kaikkea mitä saa tarpeeksi, ei enää halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän