Leppävaara on oikeasti hyvä asuinalue
Tai ainakin itse olemme viihtyneet tässä Alberganesplanadin tuntumassa. Sello on melkein vieressä, rangelle on kävelymatka ja junalla ja raidejokerilla pääsee kaikkialle mihin haluaa. Elämä tuntuu helpolta, kun juuri mihinkään ei tarvitse erikseen lähteä vaan lähes kaikki on ihan vieressä.
Kommentit (49)
Onko Alberganesplanadissa jotakin erikoista? 😄
Joo, niin on myös itis, Vuosaari, Kontula ja Jakomäki. Ja joskus oikein kivaa etsii, niin peukkula, eli alppiharju.
Kyllä viihtyisän näköinen. Mitähän Metsolan Erkille nyt kuuluu sinne Leppävaaraan? Mahtaa pellot olla kesantona. Niin monta taloa on Kainuusta tyhjentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei, samanlaista kun muuallakin pk-seutua. Spurgut istuu puistonpenkillä tölkit ympärillään, ei huvita jäädä itse istuskelemaan. Nopeesti vaan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, samanlaista kun muuallakin pk-seutua. Spurgut istuu puistonpenkillä tölkit ympärillään, ei huvita jäädä itse istuskelemaan. Nopeesti vaan läpi.
Sitähän minäkin. En ole minäkään jäänyt sinne istumaan. Ohi mennyt.
Miksei ole erikseen Pohjoisalberganesplanadi ja Eteläalberganesplanadi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti mitä asumiselta hakee. Jos kaipaa jännitystä elämään niin sitten varmaan hyvä.
Ainoa jännitys mikä täällä on tullut vastaan on se onko cittarin tarjoustuote loppu tai onko raidejokeri jumissa, koska joku on ajanut raiteille.
Ap
Sellossa ei uskalla edes kävellä koska täynnä mamujengiläisiä, ja koskaan ei tiedä milloin ryöstetään tai puukotetaan
Vain otettu lääke auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut tuota puistoa vastapäätä, eikä siinä spurguja viihdy. Spurgut pörräävät pohjoispuolella. Älä viiti jauhaa sontaa.
Se kertoo jo asuinalueesta, kun pitää sitä täällä todistella kuinka on hyvä asuinalue. Toki joku Suvela menee ohi, mutta ei se Leppävaara kaukana ole. Tosin eipä tuolla minulle väliä mitä mieltä muut on, muutin 2023 yli 3h päähän Espoosta ja oma mielipide on, että suurinosa pk-seutua on melko paskaa aluetta. Hyvillä alueilla pitääkin sitten kuulua ylimpään 10%
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo jo asuinalueesta, kun pitää sitä täällä todistella kuinka on hyvä asuinalue. Toki joku Suvela menee ohi, mutta ei se Leppävaara kaukana ole. Tosin eipä tuolla minulle väliä mitä mieltä muut on, muutin 2023 yli 3h päähän Espoosta ja oma mielipide on, että suurinosa pk-seutua on melko paskaa aluetta. Hyvillä alueilla pitääkin sitten kuulua ylimpään 10%
Leppävaaran neliöhintataso on Espoon top5, mahdollisesti nykyään jopa korkeampi. Tämä kertoo mielestäni vain siitä, ettei Espooseen rakenneta tarpeeksi tiivistä kaupunkiä riittävän hyvillä liikenneyhteyksillä. Eivät kaikki halua asua jossain hitsin rivitaloissa parin bussiyhteyden päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leppävaaran neliöhintataso on Espoon top5, mahdollisesti nykyään jopa korkeampi. Tämä kertoo mielestäni vain siitä, ettei Espooseen rakenneta tarpeeksi tiivistä kaupunkiä riittävän hyvillä liikenneyhteyksillä. Eivät kaikki halua asua jossain hitsin rivitaloissa parin bussiyhteyden päässä.
Nii in. Se kertoo juurikin siitä tasosta. Saat täyttä paskaa, mutta pitää maksaa priiman hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut tuota puistoa vastapäätä, eikä siinä spurguja viihdy. Spurgut pörräävät pohjoispuolella. Älä viiti jauhaa sontaa.
Älä puhu paskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii in. Se kertoo juurikin siitä tasosta. Saat täyttä paskaa, mutta pitää maksaa priiman hinta.
Ja ratkaisu tähän ongelmaa ei tietenkään ole se, että rakenentaan lisää pientaloalueita pusikkoon vaan tiivistetään ihan kunnollinen kaupunginosa Leppävaaraan vastaamaan ihmisten todellisia tarpeita.
Saa olla ihan vapaasti. Jos itse asuisin siellä, enkä saisi muuttaa pois, niin masentuisin.
Vierailija kirjoitti:
Miten Alberganesplanadi lausutaan suomeksi?
Aalberganesplanaadi ei muuta
Vierailija kirjoitti:
Hirveä.
eipäs kun poroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti mitä asumiselta hakee. Jos kaipaa jännitystä elämään niin sitten varmaan hyvä.
Ainoa jännitys mikä täällä on tullut vastaan on se onko cittarin tarjoustuote loppu tai onko raidejokeri jumissa, koska joku on ajanut raiteille.
Ap
Sellossa ei uskalla edes kävellä koska täynnä mamujengiläisiä, ja koskaan ei tiedä milloin ryöstetään tai puukotetaan
höpöhöpö, en ole nähnyt ainoatakaan jengiläistä, kukkua kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on hyvä uimahalli ja maauimala. Muuten se on yhtä risteysaletta, joutomaan oloista. Nille hyvä, jotka tykkäävät viettää aikansa kaupoissa.
Lähellä on kiva niittyalue ja radan toisella puolella enemmän luontoa. Toki merta ei ole.
Ap
Yksi pysäkin väli bussissa! EI ole kaukana!
Oon nähnyt siinä puistossa mezzan ja sellon välissä mustakaapuisia naisia kumartelemassa stadiin päin.