Mikseivät yksinäiset miehet ystävysty toistensa kanssa?
Yksinäisyys, varsinkin miesten yksinäisyys, on median mukaan iso ongelma. Eikö tämän pitäisi olla itseratkeava ongelma? Kaksi tai useampi yksinäistä ihmistä yhdessä => kaveriporukka, ei yksinäisyyttä.
Pitäisikö olla jotakin kanavia, joiden kautta yksinäiset ihmiset voivat löytää toisensa?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Ei yksinäiset miehet halua olla toisten yksinäisten miesten kavereita tai ystäviä. Miehiltä yleensäkin tuntuu puuttuvan tai olevan vajaavainen sosiaalinen ulottuvuus (yleensä tämä ulkoistetaan äidille, vaimolle tai muulle naispuoliselle) ja kyky mukautua edes hieman. Osa on niin tiukasti kiinni omissa mielipiteissään, etteivät edes halua kuunnella ja keskustella erilaisen mielipiteen omaavan kanssa.
En edes aloita kaverisuhteiden ylläpidosta, se on useimmilla ihan retuperällä.
Mihin niitä tarvii, tai miksi ihmeessä pitäisi olla jonkun kaveri? En mä ainakaan jaksa sellaista edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on onnellisin sinkkuna ja nainen parisuhteessa.
Mun tuntemat yksinäiset naiset ovat kusipäitä, ahneita, materialisteja, joille tärkeintä on miehen koulutuksen taso.
Valitettavasti tutkimus osoittaa päinvastaista. Naiset ovat onnellisempia sinkkuna, miehet parisuhteessa.
Kotimainen väestötutkimus osoittaa, että sekä naiset että miehet ovat elämäänsä tyytyväisimpiä parisuhteessa.
https://www.vaestoliitto.fi/uploads/sites/1/2024/10/ae4b909e-tahdotko_k…
No itseasiassa olen ystävystynyt yksinäisten miesten kanssa ja yritän olla kiinnostunut kaikista yksinäisistä ikään tai sukupuoleen katsomatta, koska tiedän omasta kokemuksestani, miltä se tuntuu. Nuorena yksinäisyys tuntui erityisen vaikealta ja toivoisin, että ihmiset ottaisivat huomioon paremmin erityisesti lapset, nuoret ja vanhukset. Näin vanhempana on helppo tutustua ihmisiin ja on tullut positiivisia yllätyksiä matkan varrella.