Kuka tekee päätöksen alatiesynnytyksestä, jos vauva perätilassa? Äiti vai sairaala?
Kommentit (6)
kokemusta on ja mulle lääkärit ei edes sanonu kumpaa suosittelis. sano vaan kummankin hyviä ja huonoja puolia.
Silloin ei ollut mitään puhetta alatiesynnytyksen mahdollisuudesta, vauvaa yritettiin kääntää ja kun se epäonnistui sovittiin suoraan sektioaika. Mulle jäi sellainen käsitys että alatiesynnytys on mahdotonta. Jälkikäteen tajusin että alatiesynnytyskin olisi voinut olla vaihtoehto. En tosin olisi tätä vaihtoehtoa valinnut vaan olin tyytyväinen leikkauspäätöksestä.
päätöksen synnytyslääkärin arvion kuultuaan. Usein alatiesynnytys ihan hyvä vaihtoehto ja sitä suositellaan, mutta ei pakoteta.
Vierailija:
Silloin ei ollut mitään puhetta alatiesynnytyksen mahdollisuudesta, vauvaa yritettiin kääntää ja kun se epäonnistui sovittiin suoraan sektioaika. Mulle jäi sellainen käsitys että alatiesynnytys on mahdotonta. Jälkikäteen tajusin että alatiesynnytyskin olisi voinut olla vaihtoehto. En tosin olisi tätä vaihtoehtoa valinnut vaan olin tyytyväinen leikkauspäätöksestä.
la meni yli 12pv kun odotettiin että lähtee itse syntymään ja alakautta olis sillon joutunu synnyttämään
Mä en suostuisi todellakaan alakautta perätilavauvaa synnyttämään.
Enkä suostuisi kyllä kääntämiseenkään.
pakottaa, suositella kylläkin.