Pahuksen punkit
Minulla on teoria siitä miksi punkit ovat lisääntyneet niin paljon kaupungeissa. Ihmisten toimien takia punkkien luonnolliset isäntäeläimet ovat vähentyneet ja tilalle ovat tulleet lemmikkikoirat. Ja missä on vähintään joka toisessa taloudessa lemmikkikoira? Kaupungissa, jossa sitten riittääkin ruokaa valtavalle punkki-invaasiolle. Sanokaa minun sanoneen
Kommentit (6)
Toimiiko se yliäänikarkoite punkkeihin? Tai onko jokin haju/tuoksu mikä saa punkit pötkimään pakoon? Entä myrkyt onko mitään millä tappaisi punkit mutta ei mene kaikki muutkin eläimet samalla?
Vierailija kirjoitti:
Luulen,että punkkien lisääntyminen liittyy ainakin siihen, että peurat/kauriit on lisääntyneet ihan tolkuttomasti. Anteeksi nyt, en muista peuran ja kauriin eroa. Mutta toinen niistä on tuotu Suomeen vain metsästystä varten, eikä ole luonnostaan täällä. Kantojen on annettu kasvaa järjettömän suuriksi. Näiden levinneisyysalueet ovat juuri niitä päässiallisia punkkialueita.
Osittain ehkä näin. Valkohäntäpeuraa (nyk. valkohäntäkauris) tuotiin metsästettäväksi, mutta selittäneeköhän niiden runsaus punkkien levittäytymistä uusille alueille. Käsittääkseni esim. Kemissä tai Oulussa ei juuri kauriita ole, mutta punkit ovat sielläkin kovasti lisääntyneet. Peurat sen sijaan ovat ainakin täällä Länsi-Suomessa tuoneet mukanaan aina niin ihastuttavat hirvikärpäset. Kertoisiko joku asiantuntija mielipiteensä
Onko sinne pöpelikköön pakko mennä paljain jaloin????
Minun mielestäni tuossa teoriassa ei ole järjenhäivää koska:
Me poistamme ja t apamme koirissa olevat punkit. Eivät ne koiriin tarttuneet punkit pääse lisääntymään.
PUNKIT OVAT SAMOJA KUIN PERSUT IMEVÄT KAIKEN VALHEILLAAN SUOMALAISSTA..
SUOMEN KANSA ON SEN NYT NÄHNYT...
Luulen,että punkkien lisääntyminen liittyy ainakin siihen, että peurat/kauriit on lisääntyneet ihan tolkuttomasti. Anteeksi nyt, en muista peuran ja kauriin eroa. Mutta toinen niistä on tuotu Suomeen vain metsästystä varten, eikä ole luonnostaan täällä. Kantojen on annettu kasvaa järjettömän suuriksi. Näiden levinneisyysalueet ovat juuri niitä päässiallisia punkkialueita.