Teinin uhkailu
Lyhyesti: mitä mieltä olette siitä, että 15-vuotias teini ottaa vihapäissään riitatilanteessa käteensä veitsen ja heiluttelee sitä äitinsä kasvojen edessä?
Kommentit (16)
Älä valehtele lapsestasi, puhu kauniisti tai vaikene ja häpeä itseäsi luuserimutsihahmo.
No ei kuulosta kyllä ihan normaalilta!
Vierailija kirjoitti:
Olet kasvattanut vihalla ja kyttäämisellä.
Kyse ei ole minun lapsestani.
-ap
Poliisin soittaisin välittömästi, hoidon piiriin kuuluu veitsenheiluttaja. Lapsiraukka on päästänsä sekaisin. Saattaa vielä tökätä malttinsa menettäneenä kiivastuksissaan.
Seuraavalla kerralla lähtee ilmoitus poliisille ja 15 v. joutuu rikosvastuuseen.
Soitat poliisin ihan heti kun veitsiä heilutellaan.
Vaarallista. Yhteys sosiaaliviranomaisiin, lääkäriin tai poliisiin.
Kasvstusneuvolaan mars.
Tosin tän päivän kouluissa näkee kyseistä käytöstä. Ulkkiksilla on morat pikkuveskoissaan. Kuuluu cylttyyriin. Myös kiviä käyttävät. Jos ei muuta käden ulottuvilla.
Lasta pitää ymmärtää. Lapsen pitää saada ilmaista tunteitaan, myös vihaa. Lasta pitää tukea ja auttaa. Missään nimessä ei saa moittia tai syyttää, ettei lapsi ahdistu.
Entä jos alle 10vuotiailla on leikkivälineinä puukko ja kirves?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kiitos infosta. Onko tätä lasta edes olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kiitos infosta. Onko tätä lasta edes olemassa.
Se on yksi ap:n seitsemästä persoonasta.
Tiktokista opittu taas nykykakaroiden trendejä. Pitäisi olla 18 ikäraja siinä.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Käsittääkseni voit vain tätä uhattua vanhempaa neuvoa ottamaan pikaisesti yhteyttä poliisiin ja sosiaaliviranomaisiin, jotta nuori viedään pois. Ja kaikille niille, jotka tähän tulevat lässyttämään omia mielipiteitään siitä, mikä tähän käyttäytymiseen on johtanut - kenen syy jne - sanoisin, ettei nyt ensin sillä ole väliä, vaan on ymmärrettävä, että TÄHÄN ON syystä tai toisesta nyt TULTU ja tilanteen pitää muuttua heti. Sitten, kun uhka on ohi, on aika selvittää, keskustella, terapoida, suunnitella elämää eteenpäin.