Kaikista ihmisistä ei ole hankkimaan kovalla työnteolla
elantoaan ja näille on turvattava kohtuullinen toimeentulo. Uskon et on ihmisiä joilla ei henkinen kantti riitä kestämään työelämän paineita. Itselläkin vaikeeta mutta vielä olen pystynyt tekeen osa-aika työtä mutta enempi ja vaativampi homma niin oisin ihan loppu.
Kommentit (3)
Mutta se ei tarkoita sitä että se olisi automaattisesti kaikille tarkoitettu. Jos ei pysty työhön koska pää ei kestä niin täytyis päästä päätohtorille hoidettavaksi, että kuntoutuis ja sitten taas pää kestäis työnteon. Mutta jos annetaan kaikille pyytäjille vaan kotiin rahaa niin ei ole vara palkata päätohtoreita.
En voi heittäytyä avuttomaksi ei-jaksajaksi, koska minulla ei anna sellaiseen luonto periksi. Minulla on myös kasvatettavana ja elätettävänä kaksi lasta. Haluan antaa heille jo kotoa oikean mallin - eli omalla työllä on pärjättävä.
Mutta todellakin en usko esim. siivoojan hommissa ' työelämän paineiden' olevan niin kovat ettei pää sitä kestä - anteeksi vain. Eli kaikkien pitää tehdä kykyjensä mukaan töitä ja ne, joilla ei kykyjä ole, pitää taata minimitoimeentulo. Mutta todellakin vain minimi, ettei kenelläkään ole hauskaa olla avuton ei-jaksaja.
ja venymisestä. Vaikee selittää sellaisille jotka pystyy vaikka mihin. t.ap