Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin lenkille kannattaa mennä kun on sairaana?

Vierailija
02.04.2025 |

Pää alkaa hajoamaan ja haluan ulos. Yöt yksin ja nyt koko aamun myös, limaa irtoaa kurkusta ja nenä vuotaa. Kuumetta ei ole missään kohtaa ollut. Yleisvointi on väsynyt. Ottaa päähän että koko viikko menee hukkaan tämän takia. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskin*

Vierailija
2/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää kirjoittaa on ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen maissa ihan hyvä.

Vierailija
4/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaana pidä mennä lenkille.

Mutta mikään ei tietenkään estä ottamasta riskiä ja lähteä hakemaan jälkitauteja tai sydänlihastulehdusta. Oma valintahan se on.

Vierailija
5/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on taas terve ja parantunut taudista.

Vierailija
6/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi, että yksi terveentuntuinen päivä sisällä ja sitä seuraavana kevyttä liikuntaa.

Vierailija
7/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kuolla.

Vierailija
8/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt riippuen voinnista happihypyillä vaikka flunssaa oliskin. Eli ei juoksulenkille eikä edes niin, että alkaa hengästyä, vaan hiljalleen hipsinyt parin lähimutkan ympäri. Mut ei kannata niinkään tavoitella itse liikuntaa kuin ulkonaoloa ja aurinkoa, voi herkkään kostautua. 

Vierailija
9/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että sairaana tehty lenkki ei millään tavalla nosta kuntoa, mutta se voi kyllä huonontaa sitä ja suurella todennäköisyydellä hidastaa toipumista. Tuntuu turhauttavalta, kun monta päivää on mennyt hukkaan, mutta ihan samalla tavalla lenkkisi menee hukkaan, jos menet tuossa kunnossa lenkille, ja lisäksi toipumisesi hidastuu.

Ulos voit kuitenkin hyvin mennä ja halutessasi kävellä rauhallisesti. Ei ole mitään syytä, miksi pitäisi jäädä sisälle, ellei ulkona ole kova pakkanen.

Takaisin lenkkeilyyn voi siirtyä sitten, kun välissä on ollut yksi päivä, jolloin on tuntenut olonsa terveeksi. Ihan pieni nuha tai ajoittainen pieni yskiminen ei haittaa (ainakin minulle yskä jää helposti päälle moneksi viikoksi sen jälkeen, kun olen muuten parantunut), mutta kuvauksesi perusteella et vielä ole todellakaan lenkkikunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi