¤¤¤MAALIsmassujen perjantai¤¤¤
Kommentit (49)
Minäkin tykkään perinteisemmistä nimistä. Mun mielestä aika perinteisiä ovat (masulikin tais jotain mainita) esim. Kaisa, Veera, Elsa, Anni, Anna jne. Mä olen vähän tällainen lyhyempien nimien kannattaja ;). Vilkaisepa suomalaisia kirjoja (esim. Enni Mustosen tai Laila Hietamiehen). Niiden alussa on usein lista kirjan henkilöistä ja jos tapahtumat sijoittuvat esim. 1920 - 1950 luvuille, niin sieltäkin saattaa löytyä aika moiset listat perussuomalaisista naisten nimistä ;)
Aikaisempien lisäksi, näin äkkiseltään tulle mieleen Aino ja Iita, ihan perussuomalaisia vanhoja nimiä, Aada taitaa heittää jo sitten ruotsinpuolelle...
Enpäs ole soitellut minnekään :) Ei ole ollut taas tarvetta soittaa. Iltaa kohden taas olo koheni ja sitten siivosin ja käytiin miehen kanssa elokuvissakin. Kyllähän minua sielläkin elokuvissa supisti ja selkää jomotti ja nyt nivusia koskee, mutta se kai kuuluu asiaan! Yötä taas vähän jännitän että heräänkö kipuun tai muuhun synnytys juttuihin :D
Nyt syömään jotakin ja sitten nukkumaan!
Jouhi 36+6 (huomenna jos syntyis nii ei olis enää keskoslapsi)
Auttakaa kanssasisaret!
Mistä erottaa lapsiveden? Onko siinä joku ominainen tuoksahdus? Minulla lorahti mukavanlaisesti pöksyyn eikä se kyllä pissalle haiskahda, ajattelin vaan että lieneekö se lapsivettä vai mitä ihmettä? Kun ei ole moisesta kokemusta.
Niin ja masulille vielä kommentit kauppareissusta. Ihmiset ovat tosiaan ajattelemattomia, ei niillä lanttu leikkaa. Minä olin kerran samassa tilanteessa ja itkua väänsin kassan jälkeen kun en saanut kasseja kannettua.
Z
Sen pitäis haista makealle, vähän kuin spermalle! Ja väriltään olla kirkasta/vaaleanpunaista. Tai voi olla vihreääki, mutta jos on vihreetä nii heti synnärille. Laita side ja seuraa että tuleeko sitä lisää ja jos tulee nii onneks olkoon sinun synnytys on lähellä ;)
Hieman makealle se tosiaan tuoksahtaa kun noita pikkareita vielä nuuskutin... kaikkea sitä joutuu tekemään.
Mies on nyt ihan hermona, pitikin mennä mainitsemaan asiasta. Itseäkin vähän hirvittää... viime synnytyksestä puhkaistiin kalvot ja vauva syntyi 4 minuutin päästä.
Taidan käydä suihkussa ja soittaa synnärille.
Z, jolla huomenna la
Onnea matkaan vaan sinulle! Kerro vielä mitä synnäriltä sanovat, en utelias ole ;)
Toivottavasti on " sitä itteään" ja saat nyytikäisen kainaloon pian! Jännää!
Meilläkin on tänään taas tehty pari asiaa vauvan eteen: mies korjasi vanhan äitiyspakkauksen haalarin vetoketjun ja minä pakkasin synnärikassin valmiiksi :-).
Harmi vaan kun nukuin niin myöhäiset ja pitkät päiväunet, nyt ei väsytä tippaakaan. Esikoinenkin vain pyörii sängyssä kun ei saa unta (sillä sama vika kun mulla). Telkkarista ei tuu mitään ja hyvät kirjat on luettu.
Onpas Masulilla ollu kauppareissu! Älytöntä! Ihmiset on nykyään aika omituisia ja jos apua pyydät, niin kyllä autetaan, mutta ehkä mulkoillaan samalla että " kuinka toi kehtaa" .
Mulla oli eilen se äippäpoli ja synnytystapa-arvio. Kaikki oli ihan ok (pissat, vauvan sydänkäyrä, verenpaineet) mutta lääkäri katto vähän ihmeissään ja kysy miks mulle pitäis joku s-tapa-arvio tehdä. Sanoin miettineeni sitä itsekin. Virallinen syyhän oli siinä, että esikoinen tuli neljässä tunnissa ja nyt meillä on vielä pidempi matka sairaalaan. Mutta kyllähän mä sen tiedän, ja lääkärikin sanoi, että hankala tässä vaiheessa ennustaa yhtään mitään -tuleeko se huomenna vai kuukauden päästä.
Ultras se sentään sen verran että vauvalla oli vissiin kaikki ihan ok. Painoarvio oli hätäisesti sen kolme kiloa. Lopuksi se lekuri sanoi, että sovitaan viikolle 39 aika ja käynnistetään synnytys silloin. Jos mua kerran pelottaa ehdinkö sairaalaan! Totesin, että ei mua se pelota eikä synnytystä todellakaan tarvii SEN takia käynnistää!!! Tulee kun tulee. Mä alkujaan vaan rakenneultrassa kysyin, että voinko mennä lähempänä olevaan sairaalaan synnyttämään jos tulee kiire ja silloinen lääkäri kehotti menemään tonne synnytystapa-arvioon. Höh, höh ja vielä kerran höh. Oikeasti mä en tahdo puuttua luonnon kulkuun käynnistelemällä turhaan synnytystä, kun kaikki on mulla ihan hyvin ainakin tässä vaiheessa!
Että semmoinen polikäynti. Tänään ollaan oltu kylässä ja kaupassa ja nukuttu päikkärit ;). Meni taas pari tuntia niin että hujahti -siis sinne untenmaille ;-D. Nyt odotan hartaasti että mies tulis kerrankin tällä viikolla ajoissa kotiin ja voitais alottaa viikonlopun viettoa (ah, se soittikin just että on nyt tulossa!). Se uhkas mennä huomenna pelaamaan sulkista, mutta ehdotin että joskos vihdoin siivottais ja katottais noi vauvelin kamppeet loppuun. Suostui ihan kiltisti.
päivän plussat vielä
+ meidän neitokainen on ollut tosi mukavalla tuulella tänään, vaikka kyläreissun takia päivä on ollut vähän normaalia risasempi
+ se ukkeli on jo matkalla kotiin :)
+ mulla on ollut yllättävän hyvä olo, vaikka räkää tulee edelleen (eli flunssa jatkuu ja jatkuu) eli ehkä tämä jonain päivänä hellittää...
Koitetaan vielä kärvistellä! Mua vähän " helpotti" tää malttamattomuus, kun lääkäri olis suostunut käynnistämään ja tietäis päivän milloin lapsi on maailmassa, mutta en mä tosiaan sitä oikeasti tahdo eli maltetaan vielä :)
telma ja mönkijä 37+2