Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤MAALIsmassujen perjantai¤¤¤

09.03.2007 |

Linkkiä eiliseen voisi laittaa taas se joku pätevämpi...

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papu: ei käy, mä en suostu odottamaan 4 päivää tää melooni jalkojen välissä, eihän tässä pääse edes kunnolla liikkumaan. Olen todellakin kuin kävelevä poiju (niin mun entinen työkaveri sanoi, kun odotin esikkoa).

-m-

Vierailija
22/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 24 tuntia supisteluja takana välit vaihtelee 5-30minuutin välillä.

Soitin äitipolille yöllä ja käskivät ottaa panadolia kipuun :/

Omat voimat alkaa loppua, joten mennään joka tapauksessa käväseen tuolla synnärillä ihan vaan varuilta tässä jossain välissä.

Mies jäi kotiin tais nukkua huonosti, ku mie kello kädessä nukuin ja laskin supistuksia.

Vauva liikkuu joka välissä, joten siitä ei onneksi tarvi huolehtia, eilen vielä toimi istukat ja napanuorat ja kaikki ensiluokkaisesti.

Liekkö tässä pitäis alkaa siivoilemaan, käytiin jo kävelemässä pikkulenkki jonka aikana ei ollut ku 2 supistusta.

t. punkeli* vielä kotona*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä jo oottelin, että tulee niitä vauvauutisia taasen.. Mut ei se mitään, ehtii niitä sitten myöhemminkin. =D

Tuleekohan mullekkii sellai poijutyyli ja meloniolo sitten vähän myöhemmin?? Hih, kuulostaa varmasti kyllä sata kertaa jännemmältä mitä oikeesti onkaan..

Nyt lihankeittoon ja Idolsia videoilta. :)

Papu

Vierailija
24/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kans ihan varma, että Punkeli on jo nyytti sykissä, voi HÖH sentään.

Papu: voi kuulostaa hauskalle, mutta olotila on karmee. Miehelle yritin eilen vertauskuvin selittää oloa, mutta ei löytynyt sopivaa. No jälkeenpäin voi taas tällekin naureskella.

-m-

Vierailija
25/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kyselisin viisaammilta tyhmiä!

Mikä ihme minulla oikein on kun en jaksa mitään. Kolmatta päivää väsy päivä. Tänään ei nukuta yhtään, mutta kun koiran käytin ulkona niin en meinannu jaksaa takas. itkun kanssa tulin pois vaikka matkaa tuli yhteensä varmaan 100 metriä. Jalkoja särkee koko ajan ihan oudosti, silleen voimattomasti. Selkää ja mahaa jomottaa ja olo on tosi rauhaton. Tuntuu että pitäis käydä vessassa, mutta en saa aikaseks kun kakeron tai kaks (ei siis kovaa vaan löysää). Pissiminenkään ei enää tunnu onnistuvan niin ku pitäis. Nivusia juilii ja pakottaa!

Eilen minua väsytti ihan hirveästi mutta en saanu nukuttua. Sitten sen kovan supistuksen jälkeen tärisin ja olin tosi heikko pitkään. Illalla oli sitten ihan normaali olo ja jaksoin vaikka sun mitä! Yöllä heräsin pariin supistukseen ja kävin niillä kerroilla vessassa. Muuten nukuin ihan hyvin.

Onko tämä kaikki nyt ihan normaalia vai miks minun kunto tuntuu romahtavan päivä päivältä! Ei minua kuitenkaan supistele ollenkaan, kohan särkee mahaa ja selkää. eikä niitäkään koko aikaa! Huoh, miks tän pitää olla näin vaikeeta ens kertalaiselle?

Jouhi 36+6

Vierailija
26/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aamulla puoli yhdeksältä menin neuvolaan ja sitä ennen tuli jo hoidettua kauppareissu. Nyt on lihapottu uunissa ja pitsatäyte odottaa pohjaa. Väsyttää.

Neuvolassa ei mitään uutta. " Se toinen" täti naureskeli, että unohditko mennä eilen synnyttämään, että olisiko pitänyt soittaa ja muistuttaa. Totesi vaan, että olisi kannattanut käyttää kännykän kalenteria ja laittaa vielä hälytys päälle. Seuraavalla kerralla sitten :/

Niin siis painoa oli tullut taas viikossa 1,1 kiloa (eli nyt näytti vaaka 100,5). 12 kiloa on tullut ja siitä varmaan 3 kiloa nestettä.

Verenpainetta mitattaessa meni sen käden sormet ihan tönköiksi. Paineet oli jo 124/90, mutta kun alapaine oli kaikkein ensimmäisessä mittauksessa viime kesänä ollut 80, niin ei kuulemma haittaa. Pissa oli puhdas kuten aina.

Sf-mitta oli 34 eli 3 senttiä enemmän kuin viikko sitten (?) Nyt siis päästiin tasan keskikäyrälle. Vauvan takapuoli tuntuu olevan tänään todella korkealla ja eilen närästi, yök. Pää on kuitenkin alhaalla.

Jätin tukivyön aamulla laittamatta ja tuntuisi supistavan enemmän kuin aikaisemmin. Saisi kyllä mielellään syntyä pois huomenna tai ylihuomenna, kun mieskin on kotona. Vaikea on uskoa, että tämä olo vielä yli viikkoa kestäisi.

Eiliseen galluppiin unohdin vastata, joten totean nyt, että olen vähän laiska ja lepsu äiti. Poika syö välillä keksejä suoraan purkista ym. mutta on niitä ehdottomia ei -juttujakin. Molemmat me ollaan miehen kanssa sitä mieltä, että järjetöntä koheltamista ei tarvitse sietää. Poika on kyllä niin rauhallinen, ettei ole paljon ole ollut tarvetta vauhtia hiljentää. Päin vastoin.

Toivokaamme kaikki yhdessä paljon vauvoja viikonlopuksi!

rouva ja vatsa 40+1

Vierailija
27/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt osaa sanoa, että mikä on, mutta jotenkin musta kuulostaa, että sulla kokoajan paikat aukee ja kypsyy. Kannattaisko sun soittaa äitipolilla ja kenties käydä näytillä?

Vierailija
28/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne minua sinne ottaa? Ei kai mulla oo mitään syytä sinne mennä, kun ei kerta supistelekaan!?! Tai mistä mie näitä tiedän kun ei oo sitä kokemusta. :(

Vierailija
29/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä leivottiin pojan kanssa muffinseja ja kyllä tuli hyviä! Ei taida tarvita pakkaseen laittaa :), Kiitos Martsupaani!

Sitten mentiin pojan kanssa nukkumaan ja nyt mulla on silmät aivan ristissä, jostain syystä osasin vain hetken nukkua, vasenta kättä särkee ja alamahaa ja selkää särkee ihan toden teolla. Pitää vielä yrittää torkkua, kun poikakin nukkuu..

Missäs ne kaikki vauvauutiset viipyy??

väsynyt möhkis ja hiljainen kakara

Vierailija
30/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja kysäse oisko syytä tulla näytille. Mä vaan pelkää, että sä vielä synnytät kotiin!

Enpä sit mekkään torkkumaan, poika heräs.

Vierailija
31/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on kärsimätön..Rv 37+1 ja tämähän on meille kolmas(esikoinen 5v ja kuopus n.3v8kk) Keuhkot on ihan littanassa, vaikea hengittää välillä, nukkumisasentona vaan se kylki kummalla puolella on tytön selkä... Liikkuminen vaikeeta, koirien kanssa en ole lenkitellyt 5kuukauteen. Eli nyt alkaa raskaus riittää, että pääsee elämään normaalia elämää. Kilotkin ahdistaa, lähtöpaino n.55kg ja nyt 73!!

Suurin osa on ängennyt reisiin :( Sellaset selluliittimuhkurat että! Sen siitä saa kun herkuttelee, kun mieli tekee!

Onneksi ei enää kauaa! Nytkin juon cocista aamupalaksi. Olo on kipeä, nenä tukossa ja HIKI!

Mä haluan vauvan jo syliin!

Vierailija
32/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tympiä todella nuo utelut. Olis pitäny sanoa, että laskettu aika on huhtikuun lopussa. Ihmisillä ei tunnu olevan mulle enää muuta asiaa kuin että joko supistelee/ onko vauva syntynyt. Luuleeko ne etten ilmottaisi vauvan syntymästä? Tekis mieli sanoa joskus, että viikko sitten syntyi, unohtui vaan kertoa, tai että mitä se sulle kuuluu. Ei ne pahaa tarkota, mä oon vaan niin kyllästyny tähän olotilaan ja uteluihin.

Että näin positiivinen oon tänään. Mies ylitöissä ja töissä vielä viikonlopunkin (kysyi ihan luvan =) Luvan annoin mutta silti ärsyttää.

rimma 39+2

Vierailija
33/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi TAPPERTILLE polimaksuista: Asutteko Lpr:ssa?, Me asutaan Imatralla ja täällä jos käy äitipolilla (eli sillä yhdellä ainoalla lääkärillä, joka täällä hoitaa kaikki äidit...), ei maksua kilahda, mutta jos menen käymään Lpr:n äitipolilla, niin laskuttavat. Itsekään en viimeeksi EKKS:ssa käydessä käynyt ilmoittautumassa tai mitään, kun menin niitten supistusten kanssa sinne ja lasku löysi tiensä meillä muistaakseni viimeistään parin viikon sisään. Eli oisko teilläkin silleen, että jos käy omalla äitipolilla, niin ne kuuluu siihen oman kunnan/kaupungin seurantaan ja jos käy jostain syystä muualla, niin laskutetaan?

Sitten omaan napaan. Täällä menee huomenna viikot rikki 37+0 ja olen jo ihan valmis synnyttämään tän lapsukaisen. Eka lähtöyrityshän tällä oli jo viikolla 32+1, mutta suutariksi jäi =) ja sen jälkeen olin levossa. Nyt jotenkin tuntuu, että supistuksia tulee vähemmän, kuin ennen, vaikka viikkoja on enemmän... murr. En millään haluaisi viikolla 40 kiertää naapureiden pihoissa ja kysellä, saisko tulla tekeen lumitöitä =D. Varsinkin, kun näillä suppareilla ei saa muuta kuin ittensä kipeeksi, oon huomannut.

Lääkärikäynti oli taas omanlaisensa, kokoarvio n. nelikiloinen laskettuna aikana, kohdunsuuntilannetta ei edes tarkastanut, kun oli sitä mieltä, että turhaa hommaa, tulee kun tulee.... Noh, tottahan se on, mutta kun on supistellut jo viikoilta 25 alkaen, niin sitä tarttuisi niin mielellään vaikka pienimpäänkin oljenkorteen, että onko tapahtunut mitään muutoksia. Jotenkin minä toivon, että tämä käynnistyisi tässä viikon sisään, eikä tarvitsisi odotella sinne 40 viikolle, että käynnistettäisiin. Olen 158 senttinen ja yli nelikiloista ei suositella synnyttettäväksi alakautta (yhden lääkärin mielipide). Vaikka edellinen käynnistys oli kyllä tosi hyvä kokemus! Poika tuli aika vauhdilla esikoiseksi, alle seitsemässä tunnissa ja käsi edellä ja hyvin meni silti.

Labrassa meinasin pyörtyä, verenpaineet on ollut alhaalla koko raskauden ja nyt jouduin makaamaan vaikka kuinka kauan selällään lääkärin ultratessa ja suppareita tuli ja meni ja se on meikäläiselle muutenkin ihan viimeinen asento olla. Kotona en pysty yhtään olemaan selällään, kun tuntuu, että taju lähtee. No sitten se täti siellä labrassa jaaritteli iät ja ajat ja minulta tuntuu, että taju lähtee jo hapenpuutteesta. Sitten se vaan otti sen neulan esiin ja meikäläinen oli velttona =) ja hyvä etten huitassut niitä kaikkkia hemmetin veriputkia siitä pöydältä lattialle. Muistan vielä, että ajattelin, että mikä ihmeen harjoittelija tää oikein on, kun kyseli ihan ihme juttuja. Sitten pistivät minut vielä selälleen verinäytteen oton ajaksi... noh, onneksi se on ohi. Tuli vaan semmoinen olo, että toivottavasti en ala siellä synnytyksessä panikoimaan mitään tipan laittoa, ettei jäänyt mitään traumoja alitajuntaan. Selkäpuolellehan saa työntää vaikka metrisen neulan, jos en vaan sitä näe =).

Muutamia öitä on mennyt kellotellessa suppareita, mutta ne kunnolla kivuliaat kohdat on niin toivottoman lyhyitä, ettei niillä synny ei lasta, eikä p... =). Päivisin olen leiponut ihan hullunaan sämpylöitä ja pullia ja pyykkikoria täälläkin käydään tarkastamassa vähän väliä, kolmas koneellinen pyörii tänään jo ;). Eipä täällä muuta, palaillaan!

Vierailija
34/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Jouhi soitti äitipolille, ei siitä haittaakaan ole ja hyvä on käydä näytillä jos arveluttta. Ettei tarvi siihen eteiseen sitten synnyttää :)

Rimma: Minullakin alkoi eilen kännykkä soimaan eikä niillä tunnu olevan muuta kuin, että mitä sinä vielä siellä kotona teet? Nii-in.. mitäpä minä täällä teen mutta kun ei ole tullut lähtö niin ei ole tullut.

Otin nyt sellaisen asenteen, että ensi viikon keskiviikkona se syntyy. Ja jos ei synny niin minä menen reppuni kanssa synnärille enkä lähde ennen kuin on nyytti kainalossa. Piste :)

Tässä alkaa olla jo paikat niin kipeänä ja kun yhdyntäkään ei enää onnistu niin onhan tässä jotain pielessä, pentele! Huomenna saunon niin, että napa on punaisena ja katsotaan sitten mistä se kana pissii. Niin kerta! *tämä nyt on tätä reilu kolmikymppisen uhmaa* tahtoo* tahtoo*

Z

Vierailija
35/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon minä. Kyllä on suomalaiset ihmiset idiootteja (tai ainakin ne jotka äsken Stokkalla oli), voi pyhä lehmän perse, että ottaa pataan.

Kauppareissu meni muuten mukavasti, mutta kassalla kumartelu aiheutti supistelelua. Sanoin kassa pojalle, että nyt joutuu pikkasen odottaa... joo, ei hätää... minä siihen,ettet joudu kätilöks... poika vastaa.... niin. Hemmetti vieressä seisoi vapaa myyjä mutta ei puhettakaan, että olis tullut auttamaan. No ostoksia pakatessa alkoi taas supistelemaan, puuskutin ja nojailin kärryyn. Ihmiset siinä vieressä monttu auki, KUKAAN ei kysynyt tarviiko apua. Onneks sain sisulla pakattua kassit ja menin penkille istumaan. No sit hissiä odotellessa piti kumartua kaksinkerroin, kun otti mahasta kipeää, taas penkille istumaan. Yks ohikulkeva naisihminen katsoi kyllä kysyvästi, mutta mitäs siinä teet, kun jo olin lepäämässä.

Autolla oli sit pakko nöyrtyä ja pyytää yhtä miestä nostamaan kassin autoon. Enää en mene YKSIN mihinkään, himputti!!!

Kyllä sapettaa, anteeks tää purkautuminen, mutta miten ihmiset on noin välinpitämättömiä nykyään, vai tarviiko aina olla itse pyytämässä apua.

-m-

Vierailija
36/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmise voi olla noin tolloja!

No jospa sä lähtisit pikkuhiljaa synnyttämään, niin ei tarviis kaupoilla kärvistellä ;)

Vierailija
37/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RIMMA; Sama täällä. Ottaa kuuppaan tuo, että ihmiset, jotka hädin tuskin puolen vuoden välein mitenkään muistaa, ovat nyt kaikki utelemassa. Ja nämä vielä juuri niitä, joiden kanssa en halua edes olla tekemisissä eli asia ei tavallaan edes heille kuulu.

Päätettiinkin miehen kanssa, että kaikki nämä jonninjoutavat ja muut saavat ilmoituksen sitten laitokselta. Siellä kun ihmiset käy vierailemassa niin ne sentään osaavat lähteä pois eivätkä jää perse homeessa istumaan sinne ja odottamaan, että passataan kahvia ja pullaa jne. Saadaan siis tutustua vauvaan ihan kaikessa rauhassa ilman vieraita ja stressiä, kun kotiin tullaan. =)

MASULI; No voi itku! Sinä se joudut kans kokemaan kaikenlaista.. =( Mut faktahan se on, että nykyisin ei ihmiset paljon muita enää näe.

Omaan napaansa tuijottavat ja on harvassa ne ihmiset, jotka yleensäkään uskaltavat enää ventovieraalle sanaakaan sanoa. Se on tämä paha paha yhteiskunta.. Kuka sitten lienee luuleekaan, että sä rahat ja nirrin viet heti, jos joku tulee kysymään tarviitko apua..?

Mulla nousi **tutuskäyrä ihan tosissaan nyt, kun jäin pohtimaan näitä asioita. Toivottavasti voi itse edes tuijottaa omaan napaansa ja olla ylpeä siitä, että itse auttaisi, jos toinen olisi samassa tilanteessa. Kyllä mä pyrin olemaan kohtelias ja huomaavainen, vaikka joskus jopa suoranaista haistattelua olen siitäkin saanut kiitokseksi.

Papu ja Hermanni, sulattelemassa lihasoppaa

Vierailija
38/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa sitä turhaan tällasella mahalla puuskuttelee ostoskärryjä vasten. Mua on ainakin kotona opetettu, että pitää tarjota apua kaikille, eikä vaan seistä tyhmän näkösenä vieressä. Ykskin nainen mun perässä katteli, että etkö sä nyt saa niitä ostoksias sinne kasseihin. Sillä oli muutama ostos ja mulla koko kärry täynnä.

Taidan vetää sellaset herkkumössöt tänään napaan, jotta vähän sais paremman mielen.

Oothan JOUHI nyt jo soittanut ja kysynyt neuvoja, oothan????

-m-

Vierailija
39/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä taasen maitoa tihkuvasta vauva-arjesta!Kyllä mä jo toivosin että te kaikki kanssasisaret pääsisitte tänä iltana synnyttään.Muistan tunteen, kun olin kömpelö, vaatteet eivät mahtuneet päälle, nokkaa ei naamasta erottanut ja jalat olivat kuin lihanuijat. Synnytyksen jälkeen on ihana, kun tosiaan alkaa pikkuhiljaa erottaan klyyvarin naamataulusta ja mikä ihaninta...ÄITIYSVAATTEET SOPIVAT TAAS PÄÄLLE!!!!Eilen miehen kanssa eka kertaa kävin saunassa synnytyksen jälkeen ja mieskin huomasi, kuinka olin saanut takaisin vanhat sääreni.Siis sääreni.

Eilen illalla kävin eka kertaa kunnon lenkillä synnytyksen jälkeen ja taisinkin haukata turhan ison palan, kun oikein juoksuksi teki mieli pistää.En tosin tehnyt sitä mutta noin viiden kilometrin matka alkoi tuntua loppuajasta raskaalta.Nyt täytyy pitää välipäivä, mutta hyvää teki, jo pelkkkä raitis ulkoilma.Oli niin hyvä olo sen jälkeen.

Vauva on edelleen uskomattoman rauhallinen ja tyytyväinen.Maanantaina on vielä painokontrolli, kun nuori terkka on sitä mieltä ettei taida oma maito riittää.Nyt ma kävin siellä ja annoin hätävalheen, että joka päivä annan lisämaitoa noin kerran.Mutta totuus on että sitä lisämaitoa annan vain kerran viikossa max, enää en taida antaa sitäkään.Itsepähän parhaiten tiedän että maito riittää.Ja kuitenkin paino oli noussut pian 150g viikossa.Tämä tapaus meillä sinä mielessä erilainen että aikaisemmat lapset kun ovat olleet kunnon kuramoottoreita, tämä tekee kakat vain kerran päivässä tai joka toinen päivä.Hiukan huolestuttaa,että tuleeko mahavaivainen, en tähän hässäkkään haluaisi mahavaivaista lasta.Mutta nyt taasen mentävä vaikka asiaa olisi paljon.Kolmannella taasen p:t housussa ja vauva äkisee jotain omiaan.

Tein muuten tänän neitsytmatkan vauvan kanssa kauppaan...tarvitsisin itselleni kipeästi housut mutta niin se vain on ettei sitä oikein osaa keskittyä vielä mihinkään housujen tms ostoon.Jospa löytäsin jotain kledjuja itelleni parin viikon päästä oleviin ristiäisiin.

Ennenkuin poistun pieni ehdotuskilpailu: Haussa perinteinen suomalainen tytön nimi, siis aivan tavallinen.Haluamme antaa lapselle nimen, joka kertoo suomalaisuudesta.Tavallinen hakusessa myös siksi, ettei lasta tulevaisuudessa ainakaan nimen takia kiusata koulussa tai sitä ennen tarhassa.Maailma kun on jo pienille ajoittain kylmä ja raaka.

Mutta tehkääpä kaikki näyttävä sisäänmarssi synnäreille ja sanokaa että haluatta synnyttää kaikki yhtäaikaa, mutta mieluiten eri saleissa.Olisihan se mukavaa jutella nyytti kainalossa sängyllä maaten kuin vain tämän kylmän koneen kautta.Jaksamista ja paljon vauvoja viikonloppuun!!!!!!!!!!!

vauvallensa taas sydämensä menettänyt uupu, joka ei ainakaan vielä tunne uupumusta synnytyksen jälkeen.Ja kohta on kevät.Ja piha on rapakolla :)

Vierailija
40/49 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essi

Anna

Paula

Kaisa

Maija

-m-