Miten voi laittaa välit poikki kaveriin, jonka tyhmyyttä ei enää kestä?
Kommentit (61)
Miten kaveriussuhde tyhmän kanssa muodostunut? Kuinka kauan kestänyt? Onko työkaveri, sukulainen,??? Asuuko lähellä?
Nuo vaikuttaa siihen miten kannattaa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Ylläolevat ehdotukset kertovat miksi Suomessa on niin paljon mielenterveyden ongelmia.
Ei osata, tai olla opeteltu puhumaan tunteista.
Ei osata, tai olla opeteltu puhumaan sydämellä ja ilmaisemaan tunteita toista ihmistä kunnioittaen.
Ei osata ja sitten ollaan passiivisaggressiivisia ja hämmennys, epätietoisuus ja tyytymättömyys vain kasvavat.
Malli: "Hei m, haluaisin kertoa sinulle jotakin. Onko sinulla hetki aikaa jutella. Minusta tuntuu usein ________ (hämmennystä, huomaan ärtyväni... tms) / koen usein ____ (esim olevani hämmentynyt tekemisistäsi, jotka mielestäni eivät palvele sinua...). Tämä on saanut aikaan sen että olen ______ (esim alkanut vältellä sinua / en vastaa puheluihisi) ja haluaisin että tiedät, että käyttäytymiseni johtuu tästä. Haluaisin kuitenkin olla tekemisissä kanssasi.
Muuten hyvä, mutta tuo viimeinen lause on silkkaa valehtelua. En haluaisi.
Ap
Itse olen katkaissut välit lähes kaikkiin sukulaisiin. Oman perheen kanssa OK. Kavereitakaan ei käytännössä ole lainkaan.
Eli asiat ovat juuri haluamallani mallilla :) Saan keskittyä asioihin, joita pidän.
Hei kaveri, en haluaisin puhua "rokotteista, maapallon muodosta jne", vaan voitaisiko jutella mitä meille kuuluu tänään, muistella sitä kivaa reissua viimekesänä.
Ei eri kiinnostuksenaiheet tai edes arvot estä ystävyyttä. Olisi aika pieni ystäväpiiri, mutta monella suomalaisellahan näin onkin. Olemme suvaitsemattomia. Jokin peräkylä-geeni varmaankin suojaamassa ja estämässä erilaisuuden sietokykyä.
Jätät vastaamatta. Itse siirrän puhelinnumeron sähköpostin jne jne estettyihin siinä vaiheessa kun en enää viitsi olla yhteyksissä.
No yllytä se dorka heikoille jäille sillähän siitä pääset eroon,taikka sano että hyppää kaivoon ja tyhmähän hyppää käskystä,kansi kiini ja se on siinä.
Olet tietysti rehellinen ap. Et halua muiden valehtelevan sinulle, niin et tietenkään itsekään valehtele.
Feikkaaminen aiheuttaa vain stressiä.
Malli: "Haluaisin pitää hiukan etäisyyttä ja tavata harvemmin, koska olen huomannut että_________ ( tapaamisemme tuovat stressiä / en osaa pitää rajojani / menetän yöuneni tms.) ja minun on asetettava oma hyvinvointini ykkösasiaksi. Mitä mieltä olet?
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kerro tilanteen taustaa eli varsin tod näk provo.
Mitä tilanteen taustaa?
Ap
voi olla molemminpuolinen tunne :D
voisin hyvin kuvitella, että eräs ystäväni kirjoitti tämän.
Vierailija kirjoitti:
Olet tietysti rehellinen ap. Et halua muiden valehtelevan sinulle, niin et tietenkään itsekään valehtele.
Feikkaaminen aiheuttaa vain stressiä.
Malli: "Haluaisin pitää hiukan etäisyyttä ja tavata harvemmin, koska olen huomannut että_________ ( tapaamisemme tuovat stressiä / en osaa pitää rajojani / menetän yöuneni tms.) ja minun on asetettava oma hyvinvointini ykkösasiaksi. Mitä mieltä olet?
En osaa pitää rajojani? Kaikki tuossa olisi valehtelua. "Olen huomannut, että olen kyllästynyt oikomaan ääliömäisiä uskomuksiasi."
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän teitä on kaksi tolloa.
Ja siinä kolmas.
Vierailija kirjoitti:
Miten kaveriussuhde tyhmän kanssa muodostunut? Kuinka kauan kestänyt? Onko työkaveri, sukulainen,??? Asuuko lähellä?
Työkaveri.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hei kaveri, en haluaisin puhua "rokotteista, maapallon muodosta jne", vaan voitaisiko jutella mitä meille kuuluu tänään, muistella sitä kivaa reissua viimekesänä.
Ei eri kiinnostuksenaiheet tai edes arvot estä ystävyyttä. Olisi aika pieni ystäväpiiri, mutta monella suomalaisellahan näin onkin. Olemme suvaitsemattomia. Jokin peräkylä-geeni varmaankin suojaamassa ja estämässä erilaisuuden sietokykyä.
Kyllä estää. Jos joku uskoo, että maapallo on litteä, niin ei tuollaisen kanssa ole mitään juteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri.
Ap
Siedät sen mitä on pakko sietää ja otat muuten etäisyyttä. Jos liian kuormittavaa eli olet koko akan työparina hänen kanssaan niin keskustelet asiasta esimiehesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan tuo vähän kiusallinen tilanne jos vaikka kahvilassa alkaa ääneen höpöttämään noita. En haluaisi kenenkään silloin liittävän minua niihin juttuihin.
Jos kerran tyhmästä on kyse, niin luultavasti ei ota tuota etäisyyden ottamista hyvin, oli perustelu sitten kuinka rakentava tahansa. Joten aika sama luulisi olevan, miten sen tekee. Kunhan toki pysyy itse asiallisena.
Olen katkaissut välini samantyyppiseen ihmiseen. Kun oli käynyt selväksi, että hän ei aio kantaansa muuttaa ja uskoo sokeasti kaiken mitä heikäläisten youtube ja facekanavila kerrotaan, niin tajusin, että minulla on kaksi vaihtoehtoa: opetella sietämään häntä ja tuputustaan ta katkaista välit. Valitsin jälkimmäisen. Sain toki kuulla että ymmärrän sitten kun olen henkisesti kehittyneempi ja henkisesti kehittyneillä on juuri siksi vaikeaa, kun te lampaat ette suostu näkemään totuutta. totesin hänelle, että ei se haittaa, että herään jos herään, heippa ja menestystä elämääsi.
Ei ole puhuttu sen koomin eikä minua ole päätös kaduttanut se mitä hänen toilailuistaan olen myöhemmin kuullut.
Parempi olla rehellinen ja sanoa suoraan, että tämä on kognitiivisesti liian heikkolahjainen, ja omaa liian alhaisen älykkyysosamäärän, jotta voisit olla hänen ystävänsä.