Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylimieliset K-kauppiaat pitäneet kauppojaan auki normaalisti lakon aikana

Vierailija
21.02.2025 |

Ja oikein yrittäneet haalia asiakkaita... Eikö heitä kiinnosta myyjien hyvinvointi ja palkkaus? Kertoo paljon...

Kommentit (195)

Vierailija
161/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän ne kauppiaat lakossa ole, joten miksei saisi pitää elinkeinoaan auki?

Vierailija
162/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla k- kaupat olleet boikotissa jo vuosikaudet siitä syystä koska täysin samat tavarat maksaa aina euron tai enemmän. Aivan sama mulle ovatko auki vai kiinni.

Tottakai K-kaupat ovat kalliimpia kauppoja, mutta siellä on parempi valikoima, eikä tarvitse katsella köyhiä. Köyhät käy ässässä tai litukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös asioinut normaalisti K-kaupoissa, koska en ole lakossa.

Keskivertosuomalainen on melko tyhmä ja puolet suomalaisista on vielä tyhmempiä. Täällä sen huomaa kyllä. 

Vierailija
164/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakot ovat näyttäneet että monet olivat vain tekevinään töitä ja kauppa pyörii pienemmällä määrällä tekijöitä.

Vierailija
165/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrtittäminen ketjussa kiinnostaa niin tässä R-kioskin ja K-ryhmän linkit. Ainakin tuossa saat itse vaikuttaa omaan työaikaasi.

R-kioskiksi: https://www.r-kioski.fi/ura-arralla/kauppiaaksi/

K-kauppiaaksi: https://www.kesko.fi/tyopaikat/monipuoliset-uravaihtoehdot/k-kauppiaaks…

Noista voi kokeilla itse, olisiko ainesta. Omaa pääomaa vaaditaan kymppitonneja vähintään, joten ihan tyhjätaskuna ei kauppiaaksi omaan kauppaan pääse.

Vierailija
166/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yrtittäminen ketjussa kiinnostaa niin tässä R-kioskin ja K-ryhmän linkit. Ainakin tuossa saat itse vaikuttaa omaan työaikaasi.

K-kauppiaaksi: https://www.kesko.fi/tyopaikat/monipuoliset-uravaihtoehdot/k-kauppiaaks…

Noista voi kokeilla itse, olisiko ainesta. Omaa pääomaa vaaditaan kymppitonneja vähintään, joten ihan tyhjätaskuna ei kauppiaaksi omaan kauppaan pääse.

Ei ole ainesta, enkä ehtisikään.  Tuen mielelläni kauppiasta ostosreissuillani, kolhooseja en tue.

Vierailija
167/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan mennä tänään Lidliin. Sen verran hapokkaita ulostuloja K-kauppiailta tässä ketjussa.

Vierailija
168/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä äärivassari siellä urputtaa? Suomi on käsittääkseni ns kapitalistinen maa, yhteiskunnan toiminta perustuu kauppaan ja töissäkäyntiin. K-kauppias on virallisesti yrittäjä, eli vastaa itse toimeentulostaan, hänellä ei ole liittoa takanaan. Toi yrittäjyys Keskon tapauksessa on kyllä mielummin "perheorjuutta" kuin aitoa oikeaa yrittäjyyttä

Pieni K-lähikauppias on tosiaan yleensä hieman eri asemassa, kuin S-Ketjun kauppa. Yleensä yrittäjä itse pyörittää kioskia omin tai mahdollisesti omien perheenjäsentensä voimin ensisijaisesti. Se ulkopuolinen työntekijä otetaan vain pakon edessä, jos on vaikkapa sairaana. 

S-ryhmässä kaikki on vain työntekijöitä toimitusjohtajasta alkaen.

Vierailija
169/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vttu kun jotkut eivät pärjää kolmea vuorokautta käymättä kaupassa. Nämä uuvelot tuskin osaavat edes hankkia 72 tunnin hätävaraa. Melkein toivoo, että tulisi joku iso kriisi, niin nämä kermapersiet olisivat itkemässä ensimmäisinä. 😂

Väärin. Meillä käydään kaupassa kerran viikossa. Mutta nyt ajoitin sen aivan tarkoituksella lakon ajalle. Haluan tukea yrittäjiä kun joutuvat tuon vassarisakin kiukutteluja katsomaan, enkä todellakaantue teidän lakkoa. Palkka on aivan kohdallaan työn vaativuuteen nähden.

Kannattaisiko syödä enemmän tuoretta ruokaa, että voisit paremmin?

Vierailija
170/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä äärivassari siellä urputtaa? Suomi on käsittääkseni ns kapitalistinen maa, yhteiskunnan toiminta perustuu kauppaan ja töissäkäyntiin. K-kauppias on virallisesti yrittäjä, eli vastaa itse toimeentulostaan, hänellä ei ole liittoa takanaan. Toi yrittäjyys Keskon tapauksessa on kyllä mielummin "perheorjuutta" kuin aitoa oikeaa yrittäjyyttä

Pieni K-lähikauppias on tosiaan yleensä hieman eri asemassa, kuin S-Ketjun kauppa. Yleensä yrittäjä itse pyörittää kioskia omin tai mahdollisesti omien perheenjäsentensä voimin ensisijaisesti. Se ulkopuolinen työntekijä otetaan vain pakon edessä, jos on vaikkapa sairaana. 

S-ryhmässä kaikki on omistajia.

Vierailija
171/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vttu kun jotkut eivät pärjää kolmea vuorokautta käymättä kaupassa. Nämä uuvelot tuskin osaavat edes hankkia 72 tunnin hätävaraa. Melkein toivoo, että tulisi joku iso kriisi, niin nämä kermapersiet olisivat itkemässä ensimmäisinä. 😂

Väärin. Meillä käydään kaupassa kerran viikossa. Mutta nyt ajoitin sen aivan tarkoituksella lakon ajalle. Haluan tukea yrittäjiä kun joutuvat tuon vassarisakin kiukutteluja katsomaan, enkä todellakaantue teidän lakkoa. Palkka on aivan kohdallaan työn vaativuuteen nähden.

Ja mitähän se palkka on? Onko sulla aavistustakaan, vai huuteletko vain? Mitä tietoa sulla on esimerkiksi erikoiskaupan työn vaativuudesta? Mitä tykkäät siitä, että kun menet erikoiskaupan puolelle hakemaan neuvoja ja palvelua, ja sua palveleekin siellä opiskelijanuori, joka katsoo googlesta, ku

Mitkä hel ve tin erikoiskaupat? En luota yhteenkään myyjään missään kaupassa. Kunhan yrittävät nostaa omaa myyntiään kehumalla tuotetta kuin tuotetta. Asiakkaan tarpeista viis, jotain koitetaan myydä keinolla millä hyvänsä. Jos etsin johonkin tiettyyn juttuun täsmätuotetta, osaan kyllä googlettaa tai kysyä vaikka aihepiirin fb-ryhmästä neuvoa. Siihen menee 5min. Sen jälkeen tiedän mitä kaupasta haen ja en tarvitse myyjää päsmäröimään.

Vierailija
172/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä kaupan alan ihmisenä ihmettelin ohi ajaessa, että niinkin paljon on kauppojen parkkipaikoilla autoja ja ovi käy. Itse en ole näinä päivinä käynyt ostoksilla lainkaan, vaikka jotain pientä tarvetta jo olisi. Mitä hyötyä on näistä lakoista, jos kauppa käy entiseen malliin? Mielestäni lakkoon osallistumattomat saisivat kieltäytyä myös mahdollisista lakkoilemalla saaduista eduista ja korotuksista. He valitsivat työskennellä entisin ehdoin.

Niin samaa mieltä minäkin. Myös entisenä kaupan myyjänä en ole kaupassa käynyt, enkä ole töissä ollessani lakon aikoina töissä ollut. Käsittämätöntä on ihmisten ajattelu ja toiminta ollut ennenkin ja mikään ei ole muuttunut. 

Vierailija
173/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen töissä semmoisessa K-kaupassa. Tarvin rahaa ja olen iloinen, että saa olla töissä normaalisti kun kauppa on auki ihan normaaleilla aukioloilla. Muutenkaan en kuulu mihinkään liittoihin enkä esim. tätä lakkoa kannata ollenkaan. Suurin syy tarpeeseen lakkoilla kun on PAMinkin mukaan se, että HALLITUS on leikannut asumistukia ja työttömyyskorvauksia, jolloin osa-aikaisen kaupan työntekijän palkalla on vaikeampi tulla toimeen. Miksi sitten protestoidaan meidät työllistäneitä kauppiaita, ei hallitusta vastaan? EI minusta paljoakaan järkeä.

Työssäkäyvät eivät tarvitse tukia vaan heidän tulisi kyetä elämään palkallaan. 

Vierailija
174/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökunta saa hyvät alennukset s-ryhmän hotelleista, ravintoloista ja jopa elintarvikkeista toisin kuin "omistajat".

Vierailija
175/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi vain itkeä täällä sorrosta!

Vierailija
176/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakot ovat typeryyttä .  Onneksi meidänkin lähikauppa on normaalisti auki. Palvelu pelaa, kiitos siitä.

Ilman työtaistelutoimia monilla ei olisi läheskään niin paljon oikeuksia työelämässä kuin olisi nyt.

Monella olisi myös huomattavasti paremmat palkat, kun kaikkiin loikoilijoihin ei sovellettaisi samoja korotuksia.

Vierailija
177/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesta työstä ei kuulukaan kovin kummoista palkkaa saada. Moni on opiskellut pitkään, eikä silti saa muilla aloilla juurikaan suurempaa palkkaa. Ihan skaalassa tuo palkka on suhteutettuna opintopanokseen, työn vastuullisuuteen ja vaativuuteen. 

Vierailija
178/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tukea kauppoja, tänänä kävin Cittarissa, lähi K:ssa, Lidlissä ja Prismassa. Jaoin viikonlopun ruokaostokset kaikkien kesken. Kaupat olivat täynnä ihmisiä, ruokaa sekä työntekijöitä. Lakko?

Vierailija
179/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla k- kaupat olleet boikotissa jo vuosikaudet siitä syystä koska täysin samat tavarat maksaa aina euron tai enemmän. Aivan sama mulle ovatko auki vai kiinni.

Tottakai K-kaupat ovat kalliimpia kauppoja, mutta siellä on parempi valikoima, eikä tarvitse katsella köyhiä. Köyhät käy ässässä tai litukassa.

Tänään oli pienellä k-kaupalla paljon ihmisiä. 

Taisivat olla tukeakseen. 

En siis ole ikinä koko elämän aikana nähnyt pienillä kaupoilla samaan aikaan yhtä paljon asiakkaita. 

Vierailija
180/195 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisenä kaupan alan ihmisenä ihmettelin ohi ajaessa, että niinkin paljon on kauppojen parkkipaikoilla autoja ja ovi käy. Itse en ole näinä päivinä käynyt ostoksilla lainkaan, vaikka jotain pientä tarvetta jo olisi. Mitä hyötyä on näistä lakoista, jos kauppa käy entiseen malliin? Mielestäni lakkoon osallistumattomat saisivat kieltäytyä myös mahdollisista lakkoilemalla saaduista eduista ja korotuksista. He valitsivat työskennellä entisin ehdoin.

Niin samaa mieltä minäkin. Myös entisenä kaupan myyjänä en ole kaupassa käynyt, enkä ole töissä ollessani lakon aikoina töissä ollut. Käsittämätöntä on ihmisten ajattelu ja toiminta ollut ennenkin ja mikään ei ole muuttunut. 

kun on lusikalla annettu, on kauhalla turha vaatia..

selitä mulle mikä ero on siinä, olisin maanantaina ostanut 3 päivän ruoat kuin päivittäin sen ruoan?