Mihin pinoon?ja pari muutakin kysymystä?
Moi,
olen ajatellut, että haluaisin tänne ruveta aktiivisemminkin kirjoittelemaan kuulumisia, mutta olen vielä vähän pihalla näistä pinoista. Kaipa minä sitten lokapinoon kuulun. Olen nyt viikolla 9+6. Ultrassa kävin yksityisellä jo viikolla 7 ja sydänäänet kuului.
Olo on ollut suhtellisen hyvä paitsi; väsymystä, ellotusta ja rintojen aristusta löytyy. Nyt kylläkin tuntuu, että oireet olisivat vähenemään päin. (mistäköhän johtuu?)
Oikeestaa tosta painon noususta kysyisin teiltä konkareilta? (tämä siis mulla eka odotus, 36v ikää). Mulla paino nousi hassusti ihan alussa pari kiloa, ja se näkyy mahan turvotuksena. Mietin, että satuinko juuri silloin lihomaan vai liittyykö se kuitenkin tähän raskauteen? Sen koommin tässä kuukauden sisällä ei onneksi ole tullut lisää painoa vaikka ruoka maistuu vähän liiankin hyvin, lähinnä kaikki jauhelihaan liiittyvä:=) No ylihuomenna neuvola, joten sieltähän voi kysellä kaikkea....Niin ja sitten pääkaupinkiseudulla asuville kysymys; mitä synnytyspaikkaa suosittelisitte? En edes tiennyt, että saan valita paikan, ennenkuin neuvolan täti puhelimessa infosi!
Kommentit (4)
Minulla on nyt menossa rv9+5 ja olen mukana lokakuisissa. Sinäkin kuulut siis samaan, koska lokakuussa sinulla on la. Toisilla oireet kestävät koko raskauden, toisilla ei ole ollenkaan oireita ja toisilla ne helpottavat jossain vaiheessa. Se on niin yksilöllistä. Minullakin on nyt pari viime päivää ollut helpompaa, ei ole väsyttänyt ja etonut niin pahasti enää. Tuo painon nousukin on yksilöllistä, minulla itselläni paino on laskenut kun en ole pystynyt syömään kunnolla. Minä synnytin esikoisemme Kätilöopistolla ja olen sinne menossa taas uudestaan. Minä olin todella tyytyväinen siihen sairaalaan, joten suosittelen lämpimästi.
Kun kerran ensimmäistä odotat niin tervetuloa myös tunne Ensikoiden (tai Enskojen) pinoon juttelemaan! Siellä on raskauden eri vaiheissa meneviä odottajia ja yhteistä tosiaan se, että kaikilla ensimmäinen lapsi kyseessä.
Tuo turvotus taitaa olla alkuvaiheessa ihan yleistä ja se saattaa hävitä jonkun ajan päästä pois. Itsellänikin tuli tosi aikaisilla viikoilla jo jonkinlainen ¿vauvamaha¿ joka oli kumminkin vaan turvotusta ja muuttui sitten myöhemmin vasta oikeaksi vauvamahaksi.
T: Meriheppa, rv 28+4
Jeps, tuonne LOKAKUISTEN pinoon toki voit liittyä ja myöskin jos kyseessä oli (nyt mulla on lahopää, kun en muista) esikoinen niin tuonne ENSKOIHIN varmasti otetaan hyvillä mielin lisää porukkaa. Minä olen tällä palstalla (helmikuisissa tällä kertaa) ainakin viihtynyt tosi hyvin ja viihdyn edelleen!
Noista synnytyssairaaloista mulla on kokemusta vain kätilöopistosta ja siellä olen ollut 2 edellistä kertaa ja kokemukset ovat olleet todella hyviä ja mukavia. Nyt olen kolmatta kertaa menossa myös sinne. Tuolta synnytysasiaa puolelta voi lueskella enemmän noita " vertailuja" sairaaloiden välillä ja varmasti tuolta lokakuisten pinostakin sitten irtoaa kokemuksia, jos jonkinlaisia.
Ja sitten vielä yksi kysymys; eli onko odottajille muita palstoja netissä?
Eli osaatteko suositella jotain muutakin palstaa?