Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten opettaa mies siivoamaan?

Vierailija
02.03.2007 |

Olen ollut viikon kipeä, enkä ole jaksanut yhtään siivota. Kotimme on aivan kauheassa kunnossa. Mies jättää kaiken ihan mihin sattuu:

Tyhjentää kauppakassin siten, että vaan lastaa kaiken kasaan johonkin ja heittää muovipussit keittiön nurkkaan. Juuri ja juuri saa maidot jääkaappiin. Tyhjät limupullot ja astiat jäävät lojumaan siihen missä niitä käytetty. Kaikki tasot ovat täynnä roskia, joita ei laita roskikseen, vaan jättää siihen mihin käsi ekana osuu.

Likaisia sukkia ja vaatteita lojuu siellä täällä. Takkia ei saa laitettua naulakkoon. Myös lasten ulkovaatteita säilytetään tätä nykyä eteisen lattialla. Ei pese pyykkejä. Kylppärissä käyttetyjä partahöyliä, joita ei saa roskikseen, joka on ihan vieressä. Kun kampaa hiuksensa, jättää irronneet hiukset lavuaariin ja myös hiuksia täynnä olevan kamman siihen viereen. Ei pese pyykkiä. Ei pese pönttöä.

Astianpesukoneen on laittanut lapset tyhjentämään ja täyttämään, mutta ei osaa laittaa konetta päälle (pitää painaa yhdestä napista). Meillä ei ole viikkoon imuroitu tai lakaistu lattiaa keittiöstä, joten pöydän alusta on täynnä muruja ja muuta ruokaa. Mies ei muutenkaan imuroi, paitsi jos pakotan, mutta silloinkin imuroi vain keskilattian, eikä nurkkia puhumattakaan sängynalusista.

Puhe ei auta. Hän kykenee ajattelemaan vain yhtä asiaa kerrallaan, joka on tavallisesti työ. Muuten kyllä hänestä tykkään kovasti, on kiltti ja mukava mies, mutta nyt kyllä tökkii pahasti tämä huusholli. Silloin kun olen terve sillä ei ole niin väliä, koska olen lasten kanssa kotona ja järjestely sujuu siinä sivussa. Toki olisin iloinen jos hän joskus oma-aloitteisesti siivoaisi tai jos ei aina tarvitsisi aikuisen ihmisen kalsareita keräillä lattialta.

Mitä voin tehdä? En kestä tätä sotkua, mutta muita perheessämme se ei häiritse yhtään. En kuitenkaan ole vieläkään ihan terve, enkä jaksaisi ryhtyä siivoamaan...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla