Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olla Herrojen kanssa marjassa - mitä tällä tarkoiteteaan?

Vierailija
02.03.2007 |

Olen kuullut tuon sanonnan useasta, mutta en ole ollut ihan varma, mitä sillä tarkoitetaan. Mitä olette mieltä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppautua viattomuuttaan tilanteeseen, josta kaikki kokeneemmat näkevät, että huonosti käy. Tilanne ei sinänsä kuulosta pahalta (kuten marjanpoiminta), mutta merkit ovat ilmassa, ettei touhu ole sitä, miltä kuulostaa.

Vierailija
2/10 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarina on siis se, että piikatyttö lähteen herrojen kanssa marjaan, hairahtuu, tulee raskaaksi ja tietenkin jää yksin lapsen kanssa maineensa menettäneenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole minäkään tiennyt, mitä tuo sanonta tarkoittaa. Kannatti avata av tänä aamuna, taas olen viisaampi.

Hauska sanonta.

Vierailija
4/10 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennä herrojen kanssa marjaan, tulla MINKÄ??? kanssa takaisin.

Vierailija
5/10 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä mennä herrojen kanssa marjaan, ne vievät sekä marjat että roppeet.

Vierailija
6/10 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun ylioppilaspojat aikoinaan viettivät kesiä maalla, eikä herrasväen ollut tapana käydä marjassa vaan palvelusväki hoiti sen, niin jos herra lähti piian kanssa marjaan, lähti se viettelemään ajankuluksi piikatyttöä. Syksyllä herra palasi kaupunkiin yliopistoon, lupasi kirjoitella, keväällä tyhmällä piialla oli persläpi käsivarrella.

Kuunnelkaapa vaan se Carolan laulu.

Vierailija
7/10 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että köyhän ja huonommassa asemassa olevan pitää pitää varansa, koska raha ja valta kerää sitä itselleen ja polkee pieniä jalkoihinsa.

Eikö tästä ole joku 1970-luvun (taistolais)biisikin, jossa tarina on siitä tytöstä ja sitten käy hullusti?

Vierailija
8/10 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljin herrojen kanssa pellonlaitaa, joo joo ja kuljin pellonlaitaa, joo, mä kuljin pellon laitaa.

Ja hiukan vatsassa potkia jo taitaa, joo joo ja potkia jo taitaa, joo, ja potkia jo taitaa.

Ja sitnen toisin päin, miehet laulaa.

Ja siihen ryntäsi eräs piikalikka, joo joo ja eräs piikalikka, joo, ja eräs piikalikka.

Se meille keimaili, ikivanha kikka jne.

Vierailija
9/10 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuljin herrojen kanssa pellonlaitaa, joo joo ja kuljin pellonlaitaa, joo, mä kuljin pellon laitaa.

Ja hiukan vatsassa potkia jo taitaa, joo joo ja potkia jo taitaa, joo, ja potkia jo taitaa.

Ja sitnen toisin päin, miehet laulaa.

Ja siihen ryntäsi eräs piikalikka, joo joo ja eräs piikalikka, joo, ja eräs piikalikka.

Se meille keimaili, ikivanha kikka jne.

Kummatkin halusivat ja saivat seksiä. Loppu hyvin, kaikki hyvin!

Vierailija
10/10 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sitä, kun pienituloinen äänestää kokoomusta siinä toivossa, että on jotenkin sitä kautta hienoa samaistua rikkaan jet-set väen elämäntapaan. Kuin päiväunta, josta sitten ikävä kyllä pitää herätä.