Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro minkä tuotteiden pakkauksista haluaisit valittaa kun jostain syystä ei toimi tai ei edes saa auki! Ajattelen aina iäkkäitä ihmisiä jot

Vierailija
06.01.2025 |

Kerro minkä tuotteiden pakkauksista haluaisit valittaa kun jostain syystä ei toimi tai ei edes saa auki! Ajattelen aina iäkkäitä ihmisiä jotka eivät ehkä saa edes ruokapakkauksia auki kun ne pakkaukset ovat niin kamalia.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus hämmästyttää naisten tiukassa olevaksi valittamat purkinkannet, kun sanotaan että on niin tiukassa ettei sitä saa auki, varaudun sitten roimalla voimalla avaamaan sen, mutta se onkin niin löyhässä että varaamallani tarpeettoman suurella voimalla kansi sitten suorastaan lentää auki.

Olet vahva nainen!

Olihän tämä kirjoituksesi sanoma? :D

Vierailija
82/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku Pirkka kurkkusalaatti oli sellainen että miehetkään ei saaneet auki. Työkaluja tarvittiin. 

Vanha Hackmanin sorsakoskelainen teelusikka tai leikkelehaarukka on iso apu. Sen terävä yläpää kannen ja purkin väliin ja ihan vähän vääntää niin kuuluu suhaus. Kansi avautuu sitten leikiiten.

Siihen käy mikä tahansa ruokailuveitsikin merkistä riippumatta, mikä laatikosta sattuu löytymään. Vääntää kannnen ja purkin välistä, kunnes kuuluu naps. Umpiota ei enää ole, ja kevyet aukaista sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monissa uudelleensuljettavissa pusseissa se yläpää on niin lyhyt avaamisen jälkeen että uudelleen avaaminen on vaikeaa kun ei meinaa saada hyvää otetta. Ja se uudelleen sulkeminen tiivisti ei aina toimi, siellä on mitkälie muoviliuskat mitkä pitäisi saada kohdilleen, en tiedä miksi niitä kutsutaan, mutta aina ne ei osu vaikka kuinka yrittää saada oikein ja se pussi on todella hankala tai suorastaan mahdoton sulkea oikein.

Näin on.  Koirannappulapussit laitankin aina vaan kiinni pyykkipojalla, en rupee näpertämään niitä muoviuria, kun ei ne tahdo osua kohdalleen millään.  Muutama taitos vain ja pyykkipoika, hyvin pysyy.

Vierailija
84/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketsuppi- yms. pulloissa oleva sinetti, jossa on sellainen hieno uloke, josta vetämällä sinetin saa pois. Ei ole kertaakaan toiminut suunnitellusti, vaan aina se uloke repeytyy irti, ja itse sinetti on hievahtamatta paikoillaan.

Teräväkärkinen veitsi sinetin läpi ja kaivertaa sitten sillä koko sinetin pois. Toimii aina.

Ja toivoo, ettei lipsahda valtimoon. 

Saksien (terät kiinni) kärki sinetin "lipareen" alle ja saksia pitelevän käden peukalo "lipareen" päälle. Vipuvoimaa. Saa ihan kääntämällä ylöspäin sen pois siitä. Ehjänä.

Vierailija
85/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipussit, sellaiset pystymallit esim. Rainbow tai Xtra jasmiiniriisi, puuroriisi jne. Myös makaroneja myydään sellaisissa.

Ne repeää joka kerta alaspäin kohti pohjaa. Aina täytyy teippailla pussia. Viimeksi kaadoin suosiolla muovirasiaan.

Vierailija
86/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nämä uudet hemmetin Eu korkit. Maitoa lirahtaa aina pöydälle, kun avaa korkin. Sitten yrität tähdätä kuppiin ja joskus onnistuu. 

Tai sit voisit opetella käyttämään sitä oikein. Se on tarkoitus pyöräyttää sen rinkulansa varassa sellaiseen asentoon, ettei ole tiellä nestettä kaataessa.

Oletpa ylimielinen. Entä ravistettavat tuotteet? Minä esim. kävin tänään ison kuntamme toisessa keskuksessa parinkymmenen km:n päässä, ja asiointini saatuani hoidettua, minulla oli hirveä nälkä ja kiire toisaalle. Olin liikenteessä omalla autolla. Ostin cittarista proteiinipirtelön nälkähätään. No autossa sitten muistin sotkun, joka toisella kertaa tuli toiselle toisaalla. Kun se EI auta mitään, että tietää sen renkulan pidentyvän tarvittaessa. Se sotku valuu sisustustekstiileille ja vaatteille siitä roikkokorkista. Oli sitten smoothie tai mikä tahansa ravistettava. Se oli avaamatta vielä kotiin tullessa, ja nyt jääkaapissa. Tosin kotona en sellaisia tarvitse, enkä yleensä käytä.

Ja aiempi kirjoittaja oli oikeassa. Nämä nykykorkit on niin matalia, että siksi hankalia, ja myös teräväreunaisia epäkurantteja innovaatiosusia.

Vierailija
87/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkovoiteiden spray-pulloista on vaikeaa saada tuotetta ulos kokonaan, noin kolmannes jää pulloon.

Korkkia ei voi kiertää auki. 

Noita korkkeja on muissakin kosmetiikkatuotteissa!

Saippua- ja shampoopullot olen yleensä huuhdellut vedellä että saa ne viime tipatkin, mutta noiden kiertämättömien korkkien kanssa se on hankalaa saada vettä pulloon.

Vierailija
88/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nämä uudet hemmetin Eu korkit. Maitoa lirahtaa aina pöydälle, kun avaa korkin. Sitten yrität tähdätä kuppiin ja joskus onnistuu. 

Tai sit voisit opetella käyttämään sitä oikein. Se on tarkoitus pyöräyttää sen rinkulansa varassa sellaiseen asentoon, ettei ole tiellä nestettä kaataessa.

Oletpa ylimielinen. Entä ravistettavat tuotteet? Minä esim. kävin tänään ison kuntamme toisessa keskuksessa parinkymmenen km:n päässä, ja asiointini saatuani hoidettua, minulla oli hirveä nälkä ja kiire toisaalle. Olin liikenteessä omalla autolla. Ostin cittarista proteiinipirtelön nälkähätään. No autossa sitten muistin sotkun, joka toisella kertaa tuli toiselle toisaalla. Kun se EI auta mitään, että tietää sen renkulan pidentyvän tarvittaessa. Se sotku valuu sisustustekstiileille ja vaatteille siit

Se korkkien mataluus estää apuvälineenkin köytön. T. Käsivammainen

Vierailija
89/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin lääkkeiden ja muiden varmuuskorkit. Ensin pitäisi painaa ja sitten kiertää ja kiertää ja painaa. Harvoin olen onnistunut. Eräät lääkkeeni kun ostan niin olen joutunut pyytämään että apteekissa avataan. Joskus olen saanut itse auki kun apuna on mora ja iso ruuvimeisseli joilla hajottaa korkki.

Multa oli oikea käsi leikattu ja oikein kunnon paketissa. Lääkäri määräsi jotain kipulääkettä, joka oli juuri tuollaisessa varmuuskorkkiputelissa. Onneksi älysivät apteekissa, ennen kuin itsekään tajusin, että en ehkä saa sitä itse auki yhdellä kädellä. Kysyivät, että onko kotona joku joka saa sen auki. Hyvää palvelua.

Vierailija
90/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilolinssit. Ne on pakattu yksittäisesti sellaiseen litteähköön minimaaliseen muovikuppiin, johon on sulatettu muovikansi päälle. Se kansi pitäisi repiä siitä irti, mutta hampain on käytävä kimppuun, sormenpäillä ei onnistu saamaan otetta ja pinsetit ei pidä. Paketti on niin pieni, ettei sen käsittely ylipäätään ole helppoa. Kun saa hampailla alun, pitää loput foliokannesta nitkutella irti, tai se levähtää, ja plups, linssi tippuu.

Suoraan saa...nasta.

PS. älkää sanoko, ettei vanhukset käytä piilareita, en ole ihan nuori N62.

Vierailija
91/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaista merkin hunajamarinoidut kanan suikaleet. Siinä on yhdessä nurkassa se vetolirpake, mutta se katkeaa 99 kertaa sadasta ilman, että kansi lähtee aukeamaan. Liian tiukka liima ilmeisesti.

Vierailija
92/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien muiden pakkausten, pullojen ja purkkien avaaminen sujuu, mutta kahvipakettien kanssa meinaa mennä hermot. En tajua, miten huonosorminen ihminen saa ne auki muuten, kuin puukon tai saksien kanssa.

Vierailija
93/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkipussit jotka repeää ylhäältä pohjaan asti kokonaan nykyään eikä niitä voi kuskata enää laukussa tai pitää edes kaapissa kun sisältö leviää.

Ennen ne sai avattua levälleen yläosastaan ja tämä toimi paljon paremmin. 

Vierailija
94/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku Pirkka kurkkusalaatti oli sellainen että miehetkään ei saaneet auki. Työkaluja tarvittiin. 

Vanha Hackmanin sorsakoskelainen teelusikka tai leikkelehaarukka on iso apu. Sen terävä yläpää kannen ja purkin väliin ja ihan vähän vääntää niin kuuluu suhaus. Kansi avautuu sitten leikiiten.

Siihen käy mikä tahansa ruokailuveitsikin merkistä riippumatta, mikä laatikosta sattuu löytymään. Vääntää kannnen ja purkin välistä, kunnes kuuluu naps. Umpiota ei enää ole, ja kevyet aukaista sen jälkeen.

Siihen on olemassa ihan oma työkalu, että saa lasipurkista kannen auki. Minulla on purkinavaaja missä on mukana kannenavaaja, siinä on vähän kuin leuka mikä menee sinne kannen alle ja ylösvetämällä se päästää ilmaa sinne purkkiin. Kätevämpi ja turvallisempi kuin lusikat ja veitset. Niitäkin olen kokeillut ja ehkä se on tekniikkalaji tai minulla väärät välineet, mutta en osaa ilmata veitsellä tai muulla aterimella purkkia niin että se aukeaisi helpommin.

Vierailija
95/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä revin ihan sormivoimilla poikki maitopurkista sen muovilangan siitä korkin ja juuren välistä ettei se korkki jää hankaloittamaan maidon kaatamista. Jos muovilanka lähtee irti juuresta asti, heitän sen osion roskiin, muuten kierrän ne katkenneet muovinjäänteet vaan pois tieltä. Maitoa kumminkin kuluu sen verran että kannattaa ostaa se 1,75l purkki, litrahinta on halvempi kuin ostaa litran purkki kerrallaan, vaikka 1,75l purkissa on se varmasti kalliimpi kierrekorkkisysteemi.

Minä revin kanssa litran jogurttitölkistä sen v*ttuun. Jogurtti osuu muuten joskus kaataessa siihen ja sotkee.

Eikä osu, kun osaa tekniikan. Sitä korkkia voi pyöräyttää toiseen suuntaan kuin mistä kaataa ja tarvittaessa pitää sormella kiinni.

Sivusta, minun mielestäni jos yksinkertaisen pakkauksen avaaminen vaatii käyttäjältään jonkun erityisen tekniikan opettelemista niin silloin sen pakkauksen tuotekehitys on mennyt pahasti vikaan.

Vierailija
96/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien muiden pakkausten, pullojen ja purkkien avaaminen sujuu, mutta kahvipakettien kanssa meinaa mennä hermot. En tajua, miten huonosorminen ihminen saa ne auki muuten, kuin puukon tai saksien kanssa.

Kahvipaketin saa helpommin auki, kun tekee ihan pienen reiän yläreunaan jotta pääsee ilmaa sinne, ns. "tussupaketti" aukeaa kyllä pienelläkin voimalla.

Vierailija
97/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkkipussit jotka repeää ylhäältä pohjaan asti kokonaan nykyään eikä niitä voi kuskata enää laukussa tai pitää edes kaapissa kun sisältö leviää.

Ennen ne sai avattua levälleen yläosastaan ja tämä toimi paljon paremmin. 

Kyllä! Minulla on käsiveskan pohjat aina täynnä irrallisia karkkeja, jotka pirulaiset vielä liimaantuvat kiinni veskan kangasvuoriin ja saumoihin. Pakko niitä on kuitenkin kuljettaa mukana, esim. nykyisistä minigripeistä ne osaavat tulla itsekseen ulos. SiriPirejä ei kannata ehdottaa, niiden pakkaus ei kestä sitäkään kuin karkkipussi ja haisevatkin kamalalle. Sitä paitsi taskussa olleista pastilleista irtoaa inhoja muruja vaatteiden saumojen sisälle ja se töhnä ei lähde kunnolla pois edes 60 asteen pesussa.

T DM1

Vierailija
98/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nappi-paristojen pakkaukset. Niitä ei saa millään auki. Pitää saksilla leikata pariston muodon mukaan siitä aivan pariston vierestä. Muuten ei saa sitä ulos. Samaten kaikki muistikortit ja muistitikut, jne. Kas kum ei vala niitä betonin sisään, perkele. 

Totta turiset. Paristot pakataan ilmeisesti turvallisuuden takia ensin muoviin, sitten pahviin ja sitten vielä muoviin. Eivät varmasti lapset saa auki. Kova on homma aikuisenkin avata.

Vierailija
99/116 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ns. valetut kirkkaat muovipakkaukset joiden avaamiseen tarvitaan vähintään peltisakset ja rälläkkä. Tiedätte kyllä, ihan saatanan kovaa ja terävää muovia joka on ihan mahdotonta yrittää avata ilman työkaluja.

Vierailija
100/116 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsipusseja ei saa enää avattua pelkästään käsin ilman että pussi repeää suikaleiksi pohjaan asti. Sama koskee makeispusseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän