Kerro minkä tuotteiden pakkauksista haluaisit valittaa kun jostain syystä ei toimi tai ei edes saa auki! Ajattelen aina iäkkäitä ihmisiä jot
Kerro minkä tuotteiden pakkauksista haluaisit valittaa kun jostain syystä ei toimi tai ei edes saa auki! Ajattelen aina iäkkäitä ihmisiä jotka eivät ehkä saa edes ruokapakkauksia auki kun ne pakkaukset ovat niin kamalia.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä revin ihan sormivoimilla poikki maitopurkista sen muovilangan siitä korkin ja juuren välistä ettei se korkki jää hankaloittamaan maidon kaatamista. Jos muovilanka lähtee irti juuresta asti, heitän sen osion roskiin, muuten kierrän ne katkenneet muovinjäänteet vaan pois tieltä. Maitoa kumminkin kuluu sen verran että kannattaa ostaa se 1,75l purkki, litrahinta on halvempi kuin ostaa litran purkki kerrallaan, vaikka 1,75l purkissa on se varmasti kalliimpi kierrekorkkisysteemi.
Minä revin kanssa litran jogurttitölkistä sen v*ttuun. Jogurtti osuu muuten joskus kaataessa siihen ja sotkee.
Eikä osu, kun osaa tekniikan. Sitä korkkia voi pyöräyttää toiseen suuntaan kuin mistä kaataa ja tarvittaessa pitää sormella kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvipaketit avattava kirveellä kahtia.
Tämä. Olen ajatellut miten sen saa auki ihminen kenellä on vaikka paha nivelsairaus sormissa. Joku tietenkin ehdottaa saksia, kyllä tietenkin niinkin , kun joku haluaa sen sotkun siivota kun purut on pitkin pöytää.
Avaa saksilla ja kaada purkkiin lavuaarissa, niin teen minäkin :)
Vierailija kirjoitti:
Suljettavat leikkelepaketit, joissa ensimmäiset on alimmaisina.
Mitkä ensimmäiset?
Joidenkin lääkkeiden ja muiden varmuuskorkit. Ensin pitäisi painaa ja sitten kiertää ja kiertää ja painaa. Harvoin olen onnistunut. Eräät lääkkeeni kun ostan niin olen joutunut pyytämään että apteekissa avataan. Joskus olen saanut itse auki kun apuna on mora ja iso ruuvimeisseli joilla hajottaa korkki.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin lääkkeiden ja muiden varmuuskorkit. Ensin pitäisi painaa ja sitten kiertää ja kiertää ja painaa. Harvoin olen onnistunut. Eräät lääkkeeni kun ostan niin olen joutunut pyytämään että apteekissa avataan. Joskus olen saanut itse auki kun apuna on mora ja iso ruuvimeisseli joilla hajottaa korkki.
Putkenavaajapullot ovat myös noilla saatanallisilla korkeilla, joitakin lattianpesuaineita on myös joskus osunut kohdalle.
Ei tuote sinällään, mutta jumalauta näitä hiustenkuivaajia! Niissä on järjestään sellaiset systeemit, että joudut "liu'uttamaan" niitä kuumuutta ja tehoa sääteleviä juttuja. Aiemmin oli sellainen "paina sormella" -menetelmä, joka oli just helppo eikä sattunut peukaloon kuten nää nykyiset. En oikein osaa selittää, mutta jos joku saisi kiinni mitä yritän kertoa :-D ?
Allekirjoitan kommenteista suurimman osan. Viimeksi pitkällä junamatkalla kirosin juotavaa jogurttia (Valion), purkin sain kyllä auki, mutta en irti ilman työkaluja. Korkki oli täynnä sitä jogurttia ja vaikka kuinka varovasti yritin juoda, villatakkini oli jogurttitahroilla. Ihan kiva, kun olin pienillä varusteilla liikkeellä ja ainoa lämmin välivaate oli likainen jo ennen perille pääsyä.
Toinen inhokkikorkki on Ekströmin Mustaherukkamehussa. Päälimmäinen korkki aukeaa helposti, mutta sisempi repäistävä on kamala. Repäisylenkkiin teloo sormet ja yleensä se katkeaa, sitten tarvitaankin työkalupakista kunnon pihtejä, että pääsee nauttimaan mehusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, nämä uudet hemmetin Eu korkit. Maitoa lirahtaa aina pöydälle, kun avaa korkin. Sitten yrität tähdätä kuppiin ja joskus onnistuu.
Tai sit voisit opetella käyttämään sitä oikein. Se on tarkoitus pyöräyttää sen rinkulansa varassa sellaiseen asentoon, ettei ole tiellä nestettä kaataessa.
Sinä voisit mennä pyöräyttämään pääsi sellaiseen asentoon, ettet olisi enää muille ihmisille kiusaksi.
Ko. korkit voisi tunkea keksijänsä ahteriin.
WC-pytyn puhdistusaineputelit. Pitää painaa korkkia sormilla kahdelta sivulta ja samalla vääntää auki. Mulla ei ole sormissa riittävästi voimaa tähän.
Jotkut meikkirasiat, esim. luomivärit on sellaisessa pienessä pyöreässä litteässä rasiassa, jota on lähes mahdoton saada auki, kun se rasia on niin litteä. Pitää olla kunnon kynnet, että saa mistään urasta otteen ja toisen käden sormilla yritettävä pitää sitä rasiaa paikoillaan. Ei ihme, että niitä näkee kavereillakin rikkoutuneina niin usein, kuten itsellänikin. Kun ne on vielä siitä saranastaankin niin heikkotekoisia.
Aika monissa uudelleensuljettavissa pusseissa se yläpää on niin lyhyt avaamisen jälkeen että uudelleen avaaminen on vaikeaa kun ei meinaa saada hyvää otetta. Ja se uudelleen sulkeminen tiivisti ei aina toimi, siellä on mitkälie muoviliuskat mitkä pitäisi saada kohdilleen, en tiedä miksi niitä kutsutaan, mutta aina ne ei osu vaikka kuinka yrittää saada oikein ja se pussi on todella hankala tai suorastaan mahdoton sulkea oikein.
Vierailija kirjoitti:
Aika monissa uudelleensuljettavissa pusseissa se yläpää on niin lyhyt avaamisen jälkeen että uudelleen avaaminen on vaikeaa kun ei meinaa saada hyvää otetta. Ja se uudelleen sulkeminen tiivisti ei aina toimi, siellä on mitkälie muoviliuskat mitkä pitäisi saada kohdilleen, en tiedä miksi niitä kutsutaan, mutta aina ne ei osu vaikka kuinka yrittää saada oikein ja se pussi on todella hankala tai suorastaan mahdoton sulkea oikein.
Ne pienet maustepussit ovat kamalimpia esimerkkejä noista pusseista.
Minun reilut 80v äitini mielestä kahvipaketit, juustopakkaukset ja leikkelepakkaukset ovat vaikeimpia aukaista.
Iso saippuakanisteri, onneksi oli siivoojantyöstä jäänyt reppuun avaaja.
Vierailija kirjoitti:
Minigrip -pussit?
Joskus hämmästyttää naisten tiukassa olevaksi valittamat purkinkannet, kun sanotaan että on niin tiukassa ettei sitä saa auki, varaudun sitten roimalla voimalla avaamaan sen, mutta se onkin niin löyhässä että varaamallani tarpeettoman suurella voimalla kansi sitten suorastaan lentää auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minigrip -pussit?
Ei vaan kaupassa myytävät kissanherkut, pähkinät, jotkut mausteet ja muut elintarvikkeet missä on samantyyppinen mekanismi kuin minigripeissä, paitsi vähän huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Kahvipaketit avattava kirveellä kahtia.
Joo, helposti tunne, että "kynsinauhat irrottavan" tiukassa. Kunnes aloin tökkäämään saksen kärjellä siihen "kanteen" reiän. Vakuumi saa ilmaa. Sitten on helppo aukaista ihan vaan sormin avaamalla yläosa.
muoviset silli purkit vaikka lyö 2 reikää ja niiden väliin vipu varsi sittenkään eivät aukea koko kansi rikottava.
Aurinkovoiteiden spray-pulloista on vaikeaa saada tuotetta ulos kokonaan, noin kolmannes jää pulloon.
Korkkia ei voi kiertää auki.
Minä revin kanssa litran jogurttitölkistä sen v*ttuun. Jogurtti osuu muuten joskus kaataessa siihen ja sotkee.