Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on neljä lasta

Vierailija
13.12.2024 |

Ja mitä vanhemmiksi ne lapset kasvaa, sitä vahvemmaksi se rakkaus muuttuu. Itselläni on ainakin ollut niin. Nyt kun lapset ovat aikuisuuden kynnyksellä, sydän meinaa ihan pakahtua välillä, kun kannan huolta heistä, mutta samalla siitä ylpeydestä miten upeita ihmisiä heistä on kasvanut. Mitään niin hienoa ei voi ihminen elämässään kokea, kuin rakkaus ja ylpeys omasta lapsesta. Totta kai myös huoli ja pelko, jos heillä on joskus vaikeaa. Ei sitä voi lapseton edes kuvitella.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen iloinen puolestasi. Minulla on viisi lasta ja rakastan myös heitä kaikkia, vaikka heistä ei kasvanutkaan ihan sellaisia ihmisiä, kuin heitä tehdessäni haaveilin. Ovat siis hyvinkin yhteiskuntakelpoisia, opiskelevia tai työssä käyviä. Olisin vaan itse halunnut heistä vähän hullumpia :D Mutta silti rakkaita, ja parhaita ystäviäni.

Mitä tarkoitat että olisi halunnut heistä hullumpia? Ovatko he tylsimyksiä? 

Vierailija
22/34 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitään niin hienoa ei voi ihminen elämässään kokea, kuin rakkaus ja ylpeys omasta lapsesta. Totta kai myös huoli ja pelko, jos heillä on joskus vaikeaa. Ei sitä voi lapseton edes kuvitella."

Tällaiset lausahdukset pilaavat aina muuten mukavat hyvän mielen postaukset. Miksi vetää lapsettomat mukaan? Tulee ihan vaikutelma, että on tarve jotenkin nostaa itseään. Toisekseen, kukaan ihminen ei voi toisten puolesta määritellä mikä on hienointa mitä elämässä voi kokea. Voi puhua vain omista kokemuksistaan. Kaikille ei lapset ole hienoin kuviteltavissa oleva asia, meitä on täällä monenlaisia ja toiset saavat suurimman onnen ja ilon muista asioista, eikä kukaan voi näitä toisten puolesta arvottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lapsi. Saimme hänet useiden vuosien taistelun jälkeen, sillä vaikea tahaton lapsettomuus osui meihin. Olisimme halunneet vielä sisaruksen hänelle. Emme saaneet. Yhteensä yritimme lapsia noin kymmenen vuoden ajan. Rahaa ja mielenterveyttä kului aika paljon. Ei sellaista voi lapsia helposti saanut edes kuvitella. 

Vierailija
24/34 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, vaihteeksi sitten tämmöinen itsensä nostamis- ketju...

Hoh hoijaa, "aikuinen" ihminen🤦

Katkerat sitruunat ne jaksaa joka ketjussa ulista. Ei taida olla muuta elämää?

Itse ihmettelen miksi omasta ilosta ei voi kertoa ilman väheksyvää kommentointia lapsettomia kohtaan. Se kai näissä eniten ihmisiä hiertää.-Eri

Vierailija
25/34 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne kaikki eri isälle?

On tietenkin ja nyt niillä kaikilla on sama puoliskä.

Vierailija
26/34 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että joku ajattelee näin ja kantaa huolta tekemistään lapsista. Tiedän äidin joka potki lapset pihalle sitä mukaa kun lapsilisät loppuivat, oli kuulema lasten vastuu elämästä ja mitäs syntyivät. Itsellä ei ole lapsia, mutta luulisi niistä huolehtivan ja myöskin murehtivan jos niitä tekee. Ajatella että joissain maissa nainen ei saa edes päättää lasten hankimisesta, mies päättää että niitä tehdään köyhyteen ja kurjuuteen.

Vierailija
27/34 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani ovat todenneet, että tuotan heille häpeää. Aina saa hävetä.

Vierailija
28/34 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen iloinen puolestasi. Minulla on viisi lasta ja rakastan myös heitä kaikkia, vaikka heistä ei kasvanutkaan ihan sellaisia ihmisiä, kuin heitä tehdessäni haaveilin. Ovat siis hyvinkin yhteiskuntakelpoisia, opiskelevia tai työssä käyviä. Olisin vaan itse halunnut heistä vähän hullumpia :D Mutta silti rakkaita, ja parhaita ystäviäni.

Mitä tarkoitat että olisi halunnut heistä hullumpia? Ovatko he tylsimyksiä? 

He eivät ole raivoraittiita konservatiiviuskovaisia, jotka pyhittäisivät elämänsä kristinuskon profeettana toimimiselle. Ovat liian tavallisia ja yhteiskuntaan sopeutuneita.

Vierailija
29/34 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joka lapsella eri isä?

Vierailija
30/34 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitään niin hienoa ei voi ihminen elämässään kokea, kuin rakkaus ja ylpeys omasta lapsesta. Totta kai myös huoli ja pelko, jos heillä on joskus vaikeaa. Ei sitä voi lapseton edes kuvitella."

Tällaiset lausahdukset pilaavat aina muuten mukavat hyvän mielen postaukset. Miksi vetää lapsettomat mukaan? Tulee ihan vaikutelma, että on tarve jotenkin nostaa itseään. Toisekseen, kukaan ihminen ei voi toisten puolesta määritellä mikä on hienointa mitä elämässä voi kokea. Voi puhua vain omista kokemuksistaan. Kaikille ei lapset ole hienoin kuviteltavissa oleva asia, meitä on täällä monenlaisia ja toiset saavat suurimman onnen ja ilon muista asioista, eikä kukaan voi näitä toisten puolesta arvottaa.

Ei minua ainakaan lapsettomana häritse muu kuin sinun kommentti. Oliko pakko tulla tähän keskusteluun ja sivuston nimi on vauva.fi?

Vierailija
31/34 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyminen on kaikkien elollisten elämän tarkoitus. Niin myös ihmisen. Mitään sen tärkeämpää ei voi olla olemassa.

Vierailija
32/34 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei haluta lapsia. Hyi.

Vierailija
33/34 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama

ja ihanaa on katsoa jo aikuistuneiden elämää ja omien perhekuvioiden kehittymistä. 

Sama myös täällä! Kaikki jo aikuisia, osalla lapsiakin

Vierailija
34/34 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ainakaan lapsettomana häritse muu kuin sinun kommentti. Oliko pakko tulla tähän keskusteluun ja sivuston nimi on vauva.fi?

Vauva.fi:ssä on keskusteluja mm. sähköautoista, Ukrainan sodasta, vuokra-asunnoista yms, niin voisitko tasapuolisuuden nimissä takertua joka aiheeseen, jos niissä ei keskustella lapsista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän