Helsingin seurakuntien joulukalenteri on kovin ankean näköinen
Ja tekstitkin luukkujen takana omituisia. Jopa loukkaavia. Sattumalta tulin jo muutaman luukun avanneeksi. Tulin niin surulliseksi. On kai ihan pakko erota kirkosta kokonaan kun en pysty pelkästään Helsingin seurakunnasta eroamaan.
Kommentit (172)
Juu joulukalenterin pohjalta juuri kannattaa erota kirkosta ja tehdä voimakkaita arvioita uskonnosta. 😂
Minä tein saman johtopäätöksen kirkon ulkomaanavun toiminnasta, auttaa ainoastaan naisia. Erosin kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Juu joulukalenterin pohjalta juuri kannattaa erota kirkosta ja tehdä voimakkaita arvioita uskonnosta. 😂
Se oli Helsingin seurakunnan jouluviesti seurakuntalaisille. Jos se on kovin loukkaava, niin kannattaako sellaisessa porukassa olla mukana?
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan kerro niitä tekstejä muille niin keskustelusta tulee parempi.
Helsinkiläiset avannevat luukut itse. Muitahan asia ei varsinaisesti haittaakaan.
Jos on se kalenteri, josta luin seurakuntalainen.fi olevan Anu Ylhäisin blogin, niin kalenteri on täyttä new agea.
Uushenkisyyttä, jossa ei ole mitään kristillistä. Ei pitäisi tällaisia seurakunnan lähettää koteihin.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa maailma uskovista EI kuulu Helsingin ev.lut. seurakuntiin. Uskoa voi siis ilman sitäkin yhteisöä. Tiedoksi sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Jos on se kalenteri, josta luin seurakuntalainen.fi olevan Anu Ylhäisin blogin, niin kalenteri on täyttä new agea.
Muutaman luukun avasin eikä niissä ollut kristillistä sanomaa ollenkaan. Ei edes "hyvää" sanomaa.
Minä ihmettelin saamaani SRK:n joulukalentaria, jossa naisenkelillä on saamelaistyyliset vaatteet. Enkelit kun ovat ensinnäkin miespuolisia.
Puuttuiko tänä vuonna kokonaan porkkana anaaliin -tyyppiset kuvaelmat?
Seurakuntako lähettää koteihin uushenkistä enkelioppia?
Vierailija kirjoitti:
Minä tein saman johtopäätöksen kirkon ulkomaanavun toiminnasta, auttaa ainoastaan naisia. Erosin kirkosta.
Olisitko halunnut auttaa mieluummin Afganistanin miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntako lähettää koteihin uushenkistä enkelioppia?
Jotain semmosta joo. Saatteeksi vähän kristillisyydeltä kuulostavaa mutta muuten ihan jotain muuta.
Tekstien kirjoittaja on tunnustava kristitty ja enkeli suoraan jouluevankeliumista. En näe tässä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelin saamaani SRK:n joulukalentaria, jossa naisenkelillä on saamelaistyyliset vaatteet. Enkelit kun ovat ensinnäkin miespuolisia.
Onko enkeleillä sukuelimet? Mihin ne tarvitsee sukuelimiä jos on vain yhtä sukupuolta?
On myös jokseenkin lapsellista käytöstä ruveta availemaan luukkuja etukäteen, jotta voisi narauttaa seurakunnan jostain koetusta uushenkisyydestä tai muusta harhaopista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko halunnut auttaa mieluummin Afganistanin miehiä?
Miehet ovat ihan Suomessakin yliedustettuja yhteiskunnan pohjalla. Näin on muuallakin.
Sen sijaan autetaan vain naisia ja puhutaan vain naisista. Haluan auttaa miehiä.
Raamattu ei väitä että enkelit olisi miehiä.
Älä vaan kerro niitä tekstejä muille niin keskustelusta tulee parempi.