Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatko aamiaisella syötyä 500 kcal?

Vierailija
25.11.2024 |

Ja terveellisesti.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laske eri aterioiden kaloreita. Silloinkaan, kun pudotin painoa vajaat 4 v. sitten en laskenut kuin alkuvaiheessa päivän kokonaiskalorimäärää ja sitten aloin luottamaan silmämääräiseen arviointiin ja lautasmalliin. Pudotin painoa n. 20 kg vuoden aikana eli vajaat 2 kg/kk. Nyt minun ei tarvitse erityisesti miettiä eikä laskea syömisiäni, sillä tein painoa pudottaessani pysyviä muutoksia ruokailutottumuksiini ja niiden ansiosta sekä säännöllisestä liikunnasta johtuen painoni ei juurikaan heittele ja kroppani kestää hyvin silloin tällöin herkuttelunkin ei normaaliin arkeen kuuluvilla elintarvikkeilla kuten vaikka makeilla konditoriatuotteilla.

Painoa kun haluaa pudottaa kannattaa muistaa, että elimistön insuliinitaso määrää sen mikä palaa. Kun insuliinitaso on korkealla ( kun olet syönyt jotain hiilihydraattipitoista) elimi

Mielestäsi insuliinitasoja ei kannata miettiä kun painoa pudottaa.... Niitä nyt kannattaa miettiä aina ja varsinkin silloin jos haluat pudottaa painoa. Mitään ihmedieettiä tämä ei vaadi kunhan vain sisäistät faktan siitä, että jos syöt hiilihydraatteja insuliinitasot nousee,  koska elimistön on pakko käsitellä sokeria. Kun sitten vedät jotain hiilihydraattipitoista evästä naamaan pitkin päivää muutaman tunnin välein on insuliinitasot koko ajan korkealla. Rasvan kun saa palamaan vain silloin kun insuliinit pysyy matalalla... 

Vierailija
62/71 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Oman elämänsä ravitsemusterapeutit, jotka yrittää tulkita tieteellisiä tutkimuksia amistutkinnolla riitelee siitä mikä on terveellistä. Ei voi kuin ihailla. 

Itse juon kaksi kuppia kahvia. Ei perustu mihinkään ravitsemussuositukseen. Ei vaan aamulla ole nälkä. 

Eiköhän oman elimistön reagointi ole se paras suositus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000kcal menee joka aamu, keitän 100g kaurahiutaleita punaisessa maidossa ja voisilmällä + 4 viipaletta leipää juustolla ja kinkulla.

Vierailija
64/71 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perusaineenvaihdunta on Inbodyn mukaan joku 1350 kCal / päivä ja saisin aika paljon perusaktiivisuuden lisäksi liikkua, että pääsisin siihen jossain kommenissa kirjoitettuun 2000 kCal kulutukseen (mihin piti hennon naisenkin helposti päästä, jos harrastaa liikuntaa).

Eli kun syön 4 kertaa päivässä, mun ei tarvitse aamupalalla syödä 500 kCal.

Vierailija
65/71 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Oman elämänsä ravitsemusterapeutit, jotka yrittää tulkita tieteellisiä tutkimuksia amistutkinnolla riitelee siitä mikä on terveellistä. Ei voi kuin ihailla. 

No sinulle voin antaa miettimisen aihetta sen verran, että kuvitellaan tilanne, jossa Sirpa Sipsisyöppö on vetänyt moskaa naamaansa elämänsä ajan, painoa on kertynyt, verenpaineet koholla ja kakkostyypin diabetes on puhjennut... Kuinka moni lääkäri suosittelee hänelle paastoamista ja vähähiilihydraattista ruokavaliota? Tämä kun ei maksaisi mitään! Sen sijaan tätä metabolista oireyhtymää, jonka juurisyy on insuliiniresistenssi ja tästä seurannut hyperinsulinemia, lähdetään hoitamaan kaiken maailman lääkkeillä. 2 tyypin diabetekseen liittyvää hyperinsulinemiaa (insuliinin jatkuvasti koholla, riippumatta siitä mitä syöt, insuliiniresistenssin vuoksi) korjataan  pistämällä elimistöön vähän lisää insuliinia ja sitä rataa...

Vierailija
66/71 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinulle voin antaa miettimisen aihetta sen verran, että kuvitellaan tilanne, jossa Sirpa Sipsisyöppö on vetänyt moskaa naamaansa elämänsä ajan, painoa on kertynyt, verenpaineet koholla ja kakkostyypin diabetes on puhjennut... Kuinka moni lääkäri suosittelee hänelle paastoamista ja vähähiilihydraattista ruokavaliota? Tämä kun ei maksaisi mitään! Sen sijaan tätä metabolista oireyhtymää, jonka juurisyy on insuliiniresistenssi ja tästä seurannut hyperinsulinemia, lähdetään hoitamaan kaiken maailman lääkkeillä. 2 tyypin diabetekseen liittyvää hyperinsulinemiaa (insuliinin jatkuvasti koholla, riippumatta siitä mitä syöt, insuliiniresistenssin vuoksi) korjataan  pistämällä el

Olen siis yliopiston käynyt ja vaikkei päaineeni tähän aiheeseen liittynyt, saa nykyään onneksi helposti tietoa haluamistaan asioista ilman koulun penkillä istumista.

Vierailija
67/71 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin syötyä, mutta en halua syödä 500kcal. Tosin se tulee aika pienestä määrästä, syön kananmunaa, pähkinöitä, greippiä, meloneita ja avokadoa.

Vierailija
68/71 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmasti. Maksimissaan menee pieni hedelmäsmoothie tai jogurttipikari.

Vauvanruokaa...

En ole vielä tavannut smoothieita vetelevää vauvaa.

Minä olen.

https://www.semper.fi/lastenruoka/tuotteet/valipalat-ja-naksut/smoothie…

Vierailija
69/71 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmasti. Maksimissaan menee pieni hedelmäsmoothie tai jogurttipikari.

Vauvanruokaa...

En ole vielä tavannut smoothieita vetelevää vauvaa.

Minä olen.

https://www.semper.fi/lastenruoka/tuotteet/valipalat-ja-naksut/smoothie…

Vauvasta alkaen ruoka soseena. Aikuisena nää samat vauvat syövät kasvissosekeittoa :)

Vierailija
70/71 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaankin, en ole kyllä kalorioita laskenut.  Aamupalaksi 2-4 mukia kahvia ja sama määrä tupakkaa.  Viimeksi flunssa ollut joskus 8v sitten ja normaali paino.  Voin suositella toisillekin 

Vierailija
71/71 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä pystyn aamulla juomaan. Kaikki muu ällöttää, takertuu kurkkuun ja närästää. Enkä muutenkaan näe syytä väkisin ahtaa 500kcal aamulla klo 4.30.

Aloitan kiinteät vasta lounaalla. Syön päivän kalorit kahdeksan tunnin aikana ja 16 tuntia olen syömättä.

4.30 on yö. Ei silloin voikaan syödä aamiaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän