Mikä ideologia on lihan syömisessä?
Ja miksi tuotantoeläimiä ei löydy luonnontieteellisistä museoista?
Kommentit (19)
En tiedä. Itse asun maakuopassa ja syön juuria.
Öyhötysideologia 3-vuotiaan tasolla. Vaikka kaikki järkiperusteet olisi siirtyä kasvisruokaa niin lapsellisesti kasvatetaan lihan kulutusta koska "minua ei määrillä". Pitäisi varmaan alkaa paasata sillalta hyppäämisen vaaroista niin nämä alkaisi hyppäämään...
Ei ideologioita. Ihminen on lihansyöjä.
Ei siinä mitään ideologiaa ole. Vai olisiko nälkä sellainen?
Luonnontieteellisissä museoissa ei ole tuotantoeläimiä, koska ne eivät ole luontoa samassa merkityksessä kuin dinosaurukset ja mursut, vai mitä niissä onkaan?
Ravintosuositusten mukaan liha kuuluu normaaliin ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Ei ideologioita. Ihminen on lihansyöjä.
Itse asiassa ihminen on sekasyöjä, sekä hampaitten että ruuansulatuksen vuoksi. Harva pelkkää lihaa syömällä elää, joten en osaa vastata lihansyöjän ideologiaan. Pitäisi kysyä vaikka kissalta, joka on mitä suurimmassa määrin lihansyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Öyhötysideologia 3-vuotiaan tasolla. Vaikka kaikki järkiperusteet olisi siirtyä kasvisruokaa niin lapsellisesti kasvatetaan lihan kulutusta koska "minua ei määrillä". Pitäisi varmaan alkaa paasata sillalta hyppäämisen vaaroista niin nämä alkaisi hyppäämään...
Ihminen ei saa kaikkia tarvitsemiaan ravinteita nauttimalla ainoastaan kasviksi. Siksi pitää syödä myös lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Ravintosuositusten mukaan liha kuuluu normaaliin ruokavalioon.
Maataloustukijärjestelmä pitäisi jaksaa uusia. Jos joku viihtisi vaivautua. Jos ei niin ok, pidetään nämä suositukset. Ihminen tarvitsee lihaa ja leipä on terveellistä. Neuvo on hengenvaarallinen, mutta mennään vielä sillä.
Kyllä ympäristötavoitteet kestää jonkin verran lihansyöntiäkin, kunhan pääpaino on kasviksissa. Kohtuullisuus voisi olla hyvä ideologia.
Ei siinä ideologiaa tarvita. Ihminen on luonnostaan sekasyöjä.
Moni väittää että nälkä lähtee. Mulla ainakin vaan siirtyy, mutta lihalla pidemmäksi aikaa kun jollakin muulla.
Koska rakastan eläimiä, varsinkin grillattuna.
Kohtuullisuus kaikessa on erinomainen periaate. Sitä kannattaa jokaisen idealistin pohtia nykyajan polarisoituneessa yhteiskunnassa.
Se ideologia että vihervassut ja wokettajat paljastuvat helposti...