Mikä minussa oikein on kun herätän ihmisissä epäilyksiä?
Puolitutut kyseenalaistaa kertomiani juttuja, esim. yksi epäili kuvaa koirastani kuvapankkikuvaksi, töissä yksi vihjasi että olisi kiva nähdä sisarukseni, joista olen puhunut. Ai, työpaikalleko heidät kutsuisin? Työtä hakiessa työnantaja kertoi kutsuneensa minut varmuuden vuoksi vielä yksilöhaastatteluun, kun muut valittiin ryhmähaastattelun perusteella. Ikäni kertoessa kysyjä kysyi syntymävuottani. Huhheijakkaa.
Mitä tämä oikein on, vai heijastelevatko ihmiset kenties omaa epäluotettavuuttaan minuun?
Kommentit (42)
Sun kommunikointitavassa on jotain pielessä. Mitä se on, ei pysty näillä tiedoilla sanomaan.
Puhetapa, eleet, ilmeet? Palkkaa joku näyttelijä tms. valmentaja tsekkaamaan sun viestintä.
Mikä on oma ns paras veikkauksesi?
Minä myös herätän epäilyksiä kanssa ihmisissä. Perättömiä huhuja ja juoruja persoonani saa helposti liikkeelle. Itse asiassa mulle on aika sama mitä ihmiset höpisee minusta. Kun itse kumminkin tiedän totuuden.
Katsotko ihmisiä silmiin? Jos välttelet katsetta, se saattaa vaikuttaa epäilyttävältä. Minua on syytetty huijariksi, oikeasti olen vain ujo.
Minulla on sama juttu. Luulen sen johtuvan ADHD:sta ja autismin piirteistä.
Vierailija kirjoitti:
Katsotko ihmisiä silmiin? Jos välttelet katsetta, se saattaa vaikuttaa epäilyttävältä. Minua on syytetty huijariksi, oikeasti olen vain ujo.
Sama täällä. Jos on ujo ja epävarma, se tulkitaan epärehellisyydeksi. Jos käyttäytyy itsevarmasti, valheetkin menevät läpi. Mutta itseään ei ole helppo muuttaa, pikemminkin epävarmuutta vain lisää kokemus siitä, ettei ole tullut uskotuksi.
Sama minulla. Minun koulutuksiani ei uskota eikä ammattiani vaikka paperit on.Yksi haastattelija sanoi ettei minua palkata koska minulla ei ole ajokorttia. Kysyin että mistä ne tietää ettei minulla ole ajokorttia. Se sanoi että koska näki että tulin kävellen työhaastatteluun. Sanoin sille että okei no lähden kävellen ja haen autoni kaupan pihasta jonne se jätin koska työhaastatteluun oli matkaa 150 metriä.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös tosi ujo ja sekin on herättänyt ihmisissä erinäisiä reaktioita, mutta ne erikseen. En osaa oikein pitää katsekontaktia, välillä on pakko katsoa pois, mutta niin kai "kaikki muutkin" tekee? Pelkään vähän sellaisia intensiivisesti silmiin katsovia :D
-ap
Vierailija kirjoitti:
Minä myös herätän epäilyksiä kanssa ihmisissä. Perättömiä huhuja ja juoruja persoonani saa helposti liikkeelle. Itse asiassa mulle on aika sama mitä ihmiset höpisee minusta. Kun itse kumminkin tiedän totuuden.
Tämä. Nuorempana johtui osittain siitä, että en juonut ja juhlinut.
Tämä on hyvä kysymys. Itselläni samoja kokemuksia. Töissä tulee vastaan useita tilanteita, jossa minun sanaani ei uskota. Sitten tulee joku toinen ja toistaa minun sanani, niin asia menee heti perille.
Pienestä lähtien on minusta kiertänyt juoruja ja mitä ihmeellisimpiä juttuja.
En tiedä miksi.
Mutta jos puolissakaan olis joku perää niin olisin kuollut rapajuopponarkkina 20 vuotiaana ja 5 eri isän lapset jääny orvoksi.
Olen kirjolla oleva 49v nainen joka on nyhvänny kotona ikänsä. Mitäänsanomaton työkin. Kerran olen miestä vaihtanut.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä kysymys. Itselläni samoja kokemuksia. Töissä tulee vastaan useita tilanteita, jossa minun sanaani ei uskota. Sitten tulee joku toinen ja toistaa minun sanani, niin asia menee heti perille.
Oletko nainen? Tutkitusti miehen sanaa uskotaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Olet nuori (tai näytät nuorelta) tai olet uusin työntekijä tai olet nainen?
Erikoista mutta olen pohtinut juuri samaa. Minulla myös adhd ja lievä autismi.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista mutta olen pohtinut juuri samaa. Minulla myös adhd ja lievä autismi.
Voisiko olla niin, että kun käyttäytyy syystä tai toisesta enemmistöstä poiketen tulkitaan se epäilyttäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nuori nainen ja työtehtävissäni yleensä työskentelee vanhempia miehiä. Olen pohtinut, että tämä varmaan selittää osan tilanteista. Kuitenkin epäilyksiä ja kyseenalaistusta tulee tasaisesti molemmilta sukupuolilta - sekä miehiltä, että naisilta.
Amankaltaisia Mä en ole kirjolla, mut samantyyppisiä kokemuksia ja lisäksi kokoajan joku yrittää käyttää jotenkin hyväksi tai mitätöidä. Luulun että monet on vaan niin tyhmiä ja ajattelemattomia että kuvittelee tietävänsä kaiken ja pystyvänsä ohjailemaan muita. Kun puolustaudun saan vihat päälleni koska paljastin heidät puuttumalla asioihin. Nuorempana en puolustautunut ja tunsin itseni tyhmäksi. Onneksi ymmärsin ettei vika ole minussa vaan näissä törkimyksissä. Ja jos joku luulee muuta olen kyllä tekemisissä reilujen ihmisten kanssa joten siinä todiste etten ole se syypää ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nuori nainen ja työtehtävissäni yleensä työskentelee vanhempia miehiä. Olen pohtinut, että tämä varmaan selittää osan tilanteista. Kuitenkin epäilyksiä ja kyseenalaistusta tulee tasaisesti molemmilta sukupuolilta - sekä miehiltä, että naisilta.
Siskonpeti K1, J4: Työ (kohdasta 11.40)
Aika erikoista, mutta ei ole aavistustakaan, mistä tuollainen voisi johtua. Itse en koskaan ole törmännyt moiseen.