Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukokuisten keskiviikkoa

21.02.2007 |

:)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tänään ihan pinoa aloittaa kun en oo pariin päivään kirjoitellut, pinot oon kyllä käyny lukemassa.

Onnea sille joka oli 4D ultrassa tytöntyllerön nähnyt:)

Masun muodosta oli juttua, mulla oli ekoina kuukausina sivuilta asti kasvava masu, nyt se on vähän siirtynyt tohon eteen päin. poikaa odottaessa mulla oli maha ihan tossa edessä pieni kumpu, nyt on levinny vähän joka ilmansuuntaan! No, niinhän ne ultrassa sanoi että tyttöä odoteltais:)

Mulla on huomenna lääkärineuvola, saa samalla näyttää tätä suonikohju-jalkaa sille, myös mulla polvitaipeet samassa jalassa kutisee ihan älyttömästi ja siinä on mustelmia jotka ei lähde pois. Ihan kun jonkun vanhan mummon jalka:(

Laskiaispullia on menny tällä viikolla ihan ennätysmäärä! joka päivä vähintään 2, eilen söin 4! No eilen kyllä oltiinkin naapurin luona kylässä ja tehtiin lasten kanssa niitä pullia niin tulihan niitä sitten syötyä.. Tää mun poika söi vaan taikinaa vähän ja poistui sitten pöydästä:)

Muuten yleisesti omaa napaa, olo on ollu ihan hyvä ja vielä on pärjänny näiden liitoskipujen kanssa. Tukivyöstä joku kyseli, mulla odottaa tuolla kaapissa tukivyö joka on tosin naapurilta lainassa. Ajattelin sitten viimeisillä viikoilla sitä käyttää kun toi maha alkaa tosissaan roikkumaan. Kokeilin sitä tossa jokin aika sitten ja kyllä se tukee tosi hyvin, kannatan kyllä sitä kaikille!

t:minnis80 rv 26 tai 27 tasan (apua en muista mikä viikko menossa..Laru,meillä tais olla sama?)

Vierailija
2/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä pakkasaamua vietellään. Vanhimman saatoin juuri kouluun ja keskimmäinen meni eskareiden kanssa teatteriin.

Jännä vaiva on ilmeentynyt, onkohan muilla ongelmaa että mikän ruoka ei oikein maita? Paha olo on koko ajan. Juoda vois vaikka kuinka mutta ruoka ei mene. Kaipa tuo maha on sen verran vienyt tilaa vatsalaukulta että siksi ei sovi ruokaa, ota niistä sitte selvää...

Muuten ei oikein himoja ole ollut kuin appelsiineihin, ja nekin nykyään närästää. =(

Kamalasti taas väsyttää kun ei öisin meinaa löytää hyvää asentoa. Olen ottanut tyyyjä joka lähtöön mut silti ei oikein auta. Ja just kun nukahtaa niin Taavi potkii mahassa rakkoa niin sit pitää juosta vessaan.

Kylläpä tuli valiteltua taas. Onnea 4d ultrassa vauvan nähneille, mä yritin keskiraskauden ultrassa kovasti tiirata silloin mut eihän sitä osannu silleen katsoa ja kätilö ei kertonut. Poikaolo on kuitenkin.

Ihaa78 rv 27+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti istuu tässä sylissä ja kuuntelee lastenmusiikkia..=) Vähän hankala kirjoittaa...

Olikos se kata kun oli nähnyt pienen tyttönsä 4d:ssä! Paljon onnea!!

Poika olo on täälläkin nyt hitusen ollut. Mieskin eilen illalla sängyssä vielä kuiskutteli että täytyy alkaa varmuuden vuoksi miettimään niitä poikien nimiä, jos kuitenkin tulee poika! =) Meillä ei oo pojalle vielä mitään hyvää nimeä keksittynä, tytölle olis muutamakin hyvä.

Tää poika olis vaan sellainen pieni " ihme" meidän suvussa ettei sitä oikein uskalla edes tosissaan ajatella että poika tulisi! =D

Mies oli kultainen eilen. Jaksoi koko illan touhuta ja höpsötellä neidin kanssa niin sain itse huilattua. Ja kyllähän tää flunssa on jo vähän helpottanut!

-Alpukka rv29+3 & " Pinsku" 1v5kk

Vierailija
4/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, viiden aamuvuoropäivän jälkeen sai nukkua pitkään ja lukea rauhassa päivän lehtiä! Eilinen meni ihan sumussa, kun väsytti työputki. Tuntuu, että kaikki haluaa hiihtolomalla risteilylle, oli oikeen kunnon ruuhkat satamassa.

Meillä oli eilen toinen perhevalmennus. Oli asiaa imetyksestä ja vanhemmuudesta. Se imetysosio tuntui vielä niin kaukaiselta, mutta video vanhemmuudesta herätti kivasti keskustelua meillä täällä kotona. Mies kyllä ois halunnu välillä seurata jääkiekkoa tv:stä. (Mä olen välillä vähän turhan papupata...)

Potkuista. Mulla vauva on tanssinut kauan ripaskaa tossa virtsarakon päällä ja kun oikeen kunnolla survasee, pitäis vessa olla lähellä. Onkin inhottavaa olla kaupungilla, kun pitää etukäteen kartoittaa vessat mieleen. Selkeesti potkut tuntuvat siis edelleenkin tuolla alhaalla. MIRAGE84: mulla on toi Anita-tukivyö, joka on kyllä ihan passeli. Olen käyttänyt sitä, kun oon ollu kävelemässä. Joskus se tosin ahdistaa ja aiheuttaa suppareita, mutta pitää masun hyvin kasassa.

K.a.t.a:lle onnittelut tyttöuutisista!

JanskuL kyseli masukarvoista. Mulle tuli heti raskauden alussa karvoja pitkin mahaa, osa on sellasta vaaleaa nukkaa, mutta navan alla on oikeen kunnon mustia, pitkiä. Nykyään täytyy tarkastella käsipeilillä, jos haluaa nähdä alavatsaa:) Seksistä vielä sen verran, että mulla ois haluja, mutta paikat tosi herkät. Ollaan käytetty Ceridal-öljyä avuksi, mutta selkeesti jääny seksi vähemmälle. Onneks sitäkin enemmän on muuta läheisyyttä. Musta tuntuu, että mulla on jatkuva halipula:)

Mennään tänään laittaa la-lehteen ilmoitus häistä. Jotenkin siihen mallliin, että " Yllätys, sanoimme toisillemme tahdon..." Eli pari päivää vielä tätä naimatonta elämää:)

Hieno auringonpaiste ulkona, mutta niin pirun kylmää. Pitäs treffata kaveri yo:lla lounaan merkeissä. Palaillaan asiaan myöhemmin! Hauskaa keskiviikkoa vaan kaikille!

Almis 27+4

Vierailija
5/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Masukkaat!

Mitä kuuluu? Mun masuni on TOSI paljon isompi kuin esikoisesta. Olen kuin koripallon niellyt. Hyvä kun en rantapalloa sentään! ;) Mutta pikkusen alkaa iltasin ahistamaan...ja vielä 3kk laskettuun. Phui!

G: kertokaapas miten teidän lapsenne suhtautuvat vanhempien suuukkoihin ja halauksiin? Meidän vuosikas hymyilee kuin naantalin aurinko... :D Muutenkin tuntuu pikkuisemme kovasti oppineen halimaan ja pusuttelemaan ja painautumaan suloisesti syliin. :D Aivan ihanaa aikaa, kun rupeaa näkemään, miten vaavi kehittyy omaksi persoonakseen!! En kyllä haluaisi vielä tässä iässä viedä päivähoitoon, onneksi tulee pikkukakkonen heti perään siinäkin mielessä!

Maanantaina lääkärineuvola...hyvä päästä tsekkaamaan kohdunsuun tilanne. On nyt viimeisen viikon aikana tullut olo tukalammaksi. Esikoisesta vatsa oli pieni melkein loppuun saakka...tätä tässä nyt ihmettelen...ja kauhistelen miksi se vielä tästä muuttuu!!!

Onnittelut K.A.T.A.:lle tyttövauvasta! Aivan ihanaa! Onko komeampaa tai kauniimpaa kuin tyttötrio! Aivan mahtavaa!

Me emme vielä tiedä vauvan sukupuolta. Kumpikin otetaan riemu mielellä vastaan. Jotenkin vauvan potkujen vahvistuessa, vauvasta on tullut todempi. Mekin nyt mietimme nimiä ihan tosissaan, maanantaina pitäisi viedä sairaalaan lähtevät lomakkeet ja niihin pitäisi jotkut nimet laittaa. Mies totesi vaan että laitetaan Akseli ja Elina...saahan ne vaihtaa !

SYLIKUMMIkäytännöstä. Ei sitä olla mitenkään poistettu virallisesti. Ajatushan on se, että KAIKKI KUMMIT OVAT YHTÄ ARVOKKAITA, eikä haluta siten yhden ihmisen osuutta korostaa. Ja meillä isä halusi viedä poikansa kasteelle, joten se poisti tämän ongelman. Ja pikkukakkonen saa saman rakkauden osakseen. Äiti vaan hymyilee vieressä onnellisena! Oi sitä onnen päivää! :D

Kivaa pakkaspäivää kaikille. Poika meni kuitenkin ulos päiväunille...joten äitikin saa vähän levähtää..ei nuo yöunet enää ole niinkuin ennen...puuhkis!

Hyviä vointeja kaikille! Ja potkikaa masennuksenpoikaset kauas pois! Samme olla osa ihmeen tapahtumista kantaessamme lapsiamme sydäntemme alla!! Iloitaan siitä! Vaikka kuinka puuhkuttaisi! ;)

Mama2006 rv 26+6

Vierailija
6/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitä istuskellaan taas vaihteeksi tietokoneen ääressä.

Yritän saada lapsia nukkumaan päiväunille mutta näyttää hieman epätoivoiselta. )=

Olisi niin ihana saada hieman itsekkin levättyä välillä. Sen verran hurjaa meno päivisin täällä kotona. Isäntäkin sanoo menevänsä töihin rentoutumaan kun kotona aina niin kova meno. (=

olo on tullut jo aika tukalaksi. Tarvitsee istua niin selkäsuorassa koko ajan kun kylkiluihin painaa sen verran paljon jo vatsa. Vauva on aika vilkas menijä ja tuntuu että tunnin välein potkii oikein kunnolla. Välillä jaksaa olla hereillä pitkiäkin jaksoja. Tilasin eilen netistä vauvan sydänääni doplerin. Ajattelin että se olis aika kiva vepain kotiin. Sais mieskin kuullostella sydänääniä ja lapset. Kaverini oli hankkinut myös kotiin sydänäänidoplerin ja sanoi että sillä oli kiva kuunnella vauvan liikkeitä kun vatsassa oikein kunnolla vauva potkiskeli.

Viikkoja huomenna kasassa ne odotetut 30. Eli tänään vielä 29+6.

Miten teillä muilla masuasukit jakselee? Onko vatsa jo tiellä?

Hyvää helmikuun loppua kaikille!!!

Vierailija
7/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä olikin mielenkiintoinen kokemus:-) Mutta se on nyt ohi ja kiitokset siitä!! Täällä on tapahtunu vaikka mitä ja mahoton kommentoida kaikkeen, vaikka kuinka haluaisi!! Onneksi ei tarvii mennä tänään töihin...ois ollu iltavuoro, mut sain sen vaihdettua pois, kun ei nyt oikeen nappaa lähtee sinne irvistelemään!! Musta tehtiin eilen virallinen valituskin oikeen johtoon saakka, hih;-) Kun ei vaan enää jaksais virnuilla ja miellyttää kaikkia, kun saa vaan paskaa niskaansa siellä koko ajan, ni paloi vähän kääpä yhteen valittajamummuun (joka siis valittaa aina kaikesta) ja avauduin sille siinä hiukan ja se lähti ihan tyrmistyneenä ja sano, että tekee valituksen niin ylös, kun mahollista ja niin se tosiaan teki ja pomo soitteli äsken ja kyseli, että mitäs täällä on tapahtunu eilen ja kerroin ja se vaan naureskeli ja sano, että sellasta sattuu ja hän ottaa vastuun siitä!! Kyllä te nyt tajuutte tän, kun on niin herkillä ja ei voi käsittää, että joku kohtelee niiin huonosti pikkuisen äitiä ja ajattelen vaan aina, että nyt se lude siellä itkee, että mun äidille et kyllä oo noin häijy ja sitten alkaa hermo paukkua ja itkettää ja päivä on pilalla....tällästa tää on:-) Mitäs muuta...almaeino on kohta rouva....nauti viimeisistä päivistä neitinä, kuoma!! Mahan muodosta on ollu jotain keskustelua, mulla on kanssa tossa edessä, eikä mun mielestä leviä kauheesti sivuille, mutta edestä on sitäkin valtavampi ja sukupuoltahan me ei kyselty sillon ultrassa, kun ei haluta tietää, niin saas nähänyt sitten, mitä tulee!! Mun tyttöolo on vaihtunu yhtäkkiä poikaoloksi, en tajua....ja potkut on kovia ja liikku tosi paljon, kun on hereillä, siis mulla ei ainakaan tää kaveri oo ottanut mitään tiettyä asentoa vielä, kun potkuja tulee ihan eri puolille ja tuntuu kunnon muljuminen välillä, kun asento vaihtuu ja välillä painaa alamasua ja rakkoa ikävästi joku tietty asento!! Tulee myös sellasia potkusarjoja välillä, et oikeen ihmettelee, et pysyykö se siellä, kun nahka venyy ja paukkuu ja masu heiluu ja hytkyy puolelta toiselle!!! Kiva kaveri se silti on ja oon jo ihan rakastunut siihen!!! Omaan oloon ei kummia, oon nyt ollu töissä tosta selän kiukuttelusta huolimatta ja katotaan nyt miten jaksan sitten, jään kyllä heti pois, jos selkä rupeaa pahemmin oikkuilemaan, kun haluan kävellä viime viikoillakin vielä:-) Mutta mukavaa keskiviikko päivää toukolit ja niiden masulit ja nauttikaa auringosta, kun se välillä pilkahtaa!! Haleje kaikille!!!

-Emunainen ja lude 27+4-

Vierailija
8/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahakarvoista ja mahan koosta on ollut puhetta....molempia löytyy. Oon muutenki karvanen niin mahaan on tullut sellanen vaaleiden karvojen peite + lisäksi tuohon keskelle tummempia. Raskausviiva (onkohan oikea sana?) voimistunu viimesen kuukauden aikana. Menee jo yli navan. Navan kohdalla kiertää melki koko navan ympäri. Onko teille tullut tuota raskausviivaa? Maha ei muiden mielestä näytä viä kauhean suurelta, kun olen pitkä ja pitkällä selällä varustettu, mutta eivät myöskään usko, kun sanon, että olen jo 8kg kerännyt plussakiloja. Tosin itseä ahdistaa tuo maha.

Musta tuntuu, että tää maha-asukki ei ole kovin kova potkimaan, mutta kääntyilee sitäkin enemmän, välillä ois kiva tietää mitä ihmettä se tekee, kun hytkyy ja nytkähtelee koko maha. Tämän lempiasento on poikittain. tai siis mun mielestä se makaa poikittain.

Seksihaluista oli myös kommentteja...niihin voin todeta, että kuiva on kuin santapaperi....Ahdistaa tää olotilakin niin, että vähemmälle noi petihommat jää.

Jääkaapissa ois broilerinfilettä odottaas, jos joku ne paistais. Mulla kyllä enimmäkseen tekee kaikkea hyvää mieli, mutta yritän kuitenki syödä yhden kunnon aterian päiväs, joskus jopa 2.

Huuheli 27+4

Vierailija
9/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku valitti sitä huonoa oloa, oisko ollu ihaa????? Mulla sama juttu, ihan ku alkuraskaudessa, etoo kaikki syötävä, eikä oo minkäänlaista näläntunnetta ja vettä, vichyä ja nestettä muutenkin menee ihan hulluna, en oo tosta huolestunu, kun muutkin on täällä vissiin sitä valitellu, vai muistanko ihan väärin?? Mut ärsyttävää se on kummiskin, kun pitäs syödä vähän väliä, ettei tulis taas se hullu heikotus....onx teillä tullu niitä, jos ette syö???? Ne on ihan kauheita, kun tuntuu, et taju lähtee just tällä minuutilla....Ja piru vie, tamperelaiset suunnittelee uutta tapaamista ja mä oon täällä, saamari, mä haluun taas piinaamaan tarjoilijoita ja huutamaan pippelin nimeen;-) Ja mahakarvoihin piti kommentoida, mullakin sellasta haituvaa on tossa masun päällä, vaaleta se näyttäs olevan, sen mitä nään, aika hassua ja huomasin sen kanssa vasta ihan tossa viikko sitten!! Ja seksihaluistakin unohdin kommentoida...välillä on ja välillä ei...vaihtelee tosi paljon, mutta on meijän petihommat huomattavasti vähentyny aikasemmasta!! Mutta kyllä me edelleen pyritään sitäkin lajia harjoittamaan, kun vaan fiilikset on molemmilla oikeat, viimeksi lude potkiskeli koko aktin ajan, se oli vähän inhottavaa ja tuli epämielyttävä tunne, mutta mehän se ollaan kyseisellä toiminnalla alulle pantu (kirjaimellisesti), niin melskatkoon, mä sit ajattelin!!! Ja kun mä oon tätä munahaukkojen suurta sukua, niin kyllä mulla aina ne halut on jossain takaraivossa, kavereidenkin keskuudessa oon tunnettu siitä, että miten joku voi haluta aina seksiä niin paljon, että ukkokin on jo, et ei enää....et kyllä oli mulle kummastus, kun halut alko hiipumaan, olin ihan järkyttynyt!!Hyvä, etten hakeutunut lääkärin vastaanotolle!! Olikohan vielä muuta.....no täytyy taas tulla uudestaan, kun muistan.....Heipatihei!!!!!!

-mekaksivaantaas-

Vierailija
10/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuihin tuli uusi rengas kotiinkuljetuksella. Nyt on ajopelit vauvaa vaille valmiit!

Nuohoojakin kävi ja kertoi, että asunnon edellinen asukas ei päästänyt nuohoojia sisään eli hormia ei ole kunnolla nuohottu vuosikausiin. Ei siis ihme, että savutti sisään. No, nyt on röörit auki ja illalla päästään rätisevän takkatulen ääreen!

ALMAEINOLLE railakkaita naimattomuuden viimeisiä päiviä!

KATAlle onnea tytöstä!

Varasimme ensi viikolle ultran yksityiselle. Pakkohan tuo pikkuihminen on vielä nähdä, kun h-hetkeen on niin kauheasti aikaa ja minulla valtaisa mielikuvitus. Viime yönä näin painajaista, että vauvassa oli jotain vialla ja aamulla oli taas aika apea mieli, vaikka koetin kovasti selittää itselleni, että unta se vaan oli.

Mies on jo, kuten kerroinkin, päättänyt, että tyttö tulee. Hän kutsuu vauvaa jo nimellä, jota olemme mahdolliselle tytölle ajatelleet. Minä pysyn sinnikkäästi työnimessä. Tänä aamuna kävi hassu juttu. Vauva oli ihan hiljaa ja minulle tuli oikein paha mieli, kun viime öinen uni häiritsi. Sitten mies kutsui vauvaa tällä tytön nimellä ja kehoitti potkaisemaan äitiä, että mieli paranee. Taitaa vauva jo tuntea isänsä äänen, koska antoi samantien potkunäytteen! Sattumaa tuollainen kai on mutta saapahan hauskoja muistoja!

Nyt on aika lähteä tukkalääkäriin ja sitten menen hetkeksi kaupungille. Keppien kanssa liikkuminen on ärsyttävää mutta kotona en jaksa enää hetkeäkään.

Haleja kaikille,

palailen illalla katsomaan kuulumisianne!

Jansku 28+4

Vierailija
11/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vaan nukuttu ja nukuttu koko päivä.. Ja mies on kaivanut mulle täydellisten naisten kolmannen kauden, jota on nyt 3 jaksoa tillitetty:) Ihanaa kun voi tällee etukäteen kattoa, minä kun olen ihan koukussa siihen sarjaan enkä olis kestäny mitenkään oottaa syksyyn asti:)

( . ) Eipä kummempaa, potkut jatkuu ja mieli on piristynyt.. Enään viikko siihen kun muksut jää kotiin, niin täytyy vaan osata nauttia nyt vielä tästä tylsyydestä:)

Mites uudelleen synnyttäjät, meettekö valmennuksiin? Mä en käyny edellisessäkään raskaudessa kun kättärillä järjestivät sellaisen kerran kaksossynnyttäjille. Niin että onko niissä neuvolan valmennuksista jotain hyötyä vielä?

Sokerirasitus on huomenna, pitikö siihen olla syömättä 12 vai 8 tuntia?? Saako edes vettä ottaa aamulla/yöllä?? VOihan sanonko mikä jos ei mitään voi juoda edes, mähän pökrään jo ennenkuin kerkiin sinne asti...

maha on tiellä täälläkin, ahdistaa jo tavaroiden noukkiminen lattialta. Kaveri eilen katteli mahaa ja tokasi että oliko sulla kaksosista edes noin iso maha... No olihan se silloin vielä paljon isompi tietenkin, hyvin sen koko vaan unohtuu aina.:)

Niikuin kaikki tuppaa unohtumaan raskauden osalta.. kaksosten odotusaikana kun oksensin kun hullu puoleen väliin asti niin päätin etten ikinä ja sama oli kun itkin sitä mahaa ja kaikkee väsymystä loppu raskaudessa, ja silloinkin sanoin etten ikinä enään. Synnytyksen jälkeen ja kun 3 viikkoon ei voinu käydä vessassa ilman kyyneleitä, niin vannoin etten ikinä enään, oikeesti:) Ja tässä sitä taas ollaan, ootellaan maailman kivuliainta toimenpidettä jo kärsimättömänä, ja jotenkin alkaa tuntua että mitäs jos vielä kuitenkin tekis neljännen, vaikka ei siitä ole kuin muutama kk kun oksensin tässäkin raskaudessa ja sanoin että tämä vauva on viimeinen vauva ikinä mulle...

Kyllä nainen on hullu, ei muuta voi sanoa...:)

martina 29+2

Vierailija
12/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko päästä koneelle,eihän tässä muuten päänuppi kestä mitään!!!MIKSEI TUO POIKA NUKU???GRRRRRRRRRR heräs aamulla JO puol5 huutamaan ja nukku sit jonku ajan päästä hetken,mut taas ku mies töihin lähti kuuden jälkeen nii poika heräs!hetken nukku mun vieres,mut eiku ylös vaan:( ja nyt ei päikkäreille EI millään!!!

Tuola se nyt kenkiä hipelöi eteisessä...huoh!! Tän mahan kans olo ja pojan perässä juokseminen on kamalaa!!!nyyhnyyh tekis mieli itkeä vollottaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:(

MAMA2006 sama täälä,maha on TOSI PALJON isompi nyt mitä esikoista odottaessa!!et onpa ihan uutta tällänen lyllertäminen ja ahistava olo!!

Meidän poika (1v2kk) on onnessaan noista halailu ja pusuttelujutuista. no enimmäkseen halailut on ihania ja kaikkia pehmoleluja kuskaa ja niitä pitää halia:Dja tietysti äitiä ja isää halitaan;) mut on myös " ihana" tapa repiä hiuksista toisia:(

MÖHÖMAHA2006 Mahasta...joo tiellä tosiaan on!!!!!välillä inhottaa kun ei taivu mihkään suuntaan ja kaikki on niin hankalaa!!!!!ihan niiku hidastettuna saa kaikki tehdä ja sekin saa olon tukalaks....ja kun tuo maha kovettuu niin herkästi:(

joo mut mentävä on.....poika kiukkuaa siihen malliin.....jospa keittelis kahvia ja söis jotain hyvää:P kummasti olokin piristyy....:D

mukavaa keskiviikkoa kaikille!!!!!

toymama 26+4

Vierailija
13/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea marjatta-olo: leivottiin neidin kanssa koko aamu porkkana-kokojyväsämpylöitä (terveellistä siis..) ja pannukakku (herkkua!). Tosiasiallinen syy leipomisintoiluun oli kyllä pakkanen ja se, että yritän vältellä ainakin joskus pulkan tai rattaiden kiskomista lumihagessa. Jospa ne supistukset eivät yltyisi.

Lääkäri muuten sanoi minulle, että kriittisintä aikaa on aina viikolle 32 saakka. En älynnyt kysyä tarkemmin, mistä kyse. Tietääkö teistä joku? Otaksun, että asialla jotain tekemistä keuhkojen yms. kehityksen kannalta. Eli onko jo 32-viikkoinen kutakuinkin valmis syntymään? Ajatelkaa jos näin on niin enää pari viikkoa ja pikkuihminen on " valmis" !

Kiitos Martina tiedoista! Olen menossa kaiketi Kätilöopistolle, koska asumme aika lähellä. Täytyy ehkä tosiaan soitella tutustumiskäyntiä. Meillä näyttää viikot olevan lähes samat eli ehkä Kättärillä törmätään!

Ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille.

Lubina 29+1

Vierailija
14/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISO KIITOS EMUNAISELLE ensimmäisistä nauruista moneen päivään. Kun on tuo alakulo vaivannut niin ja tämä aamukin on mennyt tylsääkin tylsempien koulujuttujen parissa, niin yllätyin itsekin kun hörähdin oikein kunnolla tuohon Munahaukka-juttuun:) Sen jälkeen huvittikin jo kaikki.. revin riemua jopa nuohoojan röörien putsauksesta:) Pienet ne on huvit, mutta onneksi sentään edes jotain. Asiakaspalvelutyössä ei muuten raskaana ole hääviä..itsekkin olin siihen jouluun asti myyntityössä, ja voi että niitä hankalia ja urputtavia mummoja kun mikään ei kelvannut, ja itellä oli oksennus kurkussa jatkuvasti.. ties kuin monta valitusta tuli minustakin..pomo ei vain uskaltanut sanoa:)

Onnittelut K.A.T.A lle tyttö-uutisesta:))))

MÖHÖMAHA2006 ja muut: kyllä, tiellä on täälläkin. Oikein alkaa tympimään kun ei housuja saa jalkaan puuskuttamatta ja kengät ne vasta vaikeat alkaa olla. sitä rimpuilemista ei kato kukaan nauramatta..ja itteä kiukuttaa, että mitä virnuavat. Itseppä tätä on toivonut kuitenkin:) Uskaltaako muuten kysyä mitä sellainen doppler-laite maksaa? Sellainen olis kiva...ainakin alkuraskaudessa olisin todella kaivannut, kun olin jatkuvasti varma siittä, ettei pieni enää ole elossa ja aina piti oottaa neuvolaan.. Onneksi nyt muistuttaa itsestään jatkuvasti:)

Voih..MARTINA on jo kolmannessa tuotantokaudessa täydellisissä naisissa. Itellenihän kävi tuon toisen kauden alussa niin, etten nähnyt muutamaa jaksoa, ja sitten en enää halunnut katsoa telkusta ennenkuin näkisin ne aiemmat. Lopulta kävi nyt niin että kaikki on näkemättä, tosin mies haki ne mulle tuohon koneelle. Nyt odotan äippälomaa, jolloin saan kattoa ne kaikki maratonilla:) Oon kans ihan koukussa..

Kuuluukohan masulle mitään...ei vissiin..siellä pömpöttää. Taidampa hakea taas muutaman irish cream -fanipalan..oon syöny niitä kohta koko pussin:) mulla ei sitä ruoan maistumis-ongelmaa kyllä ole..

Jatketaan taas myöhemmin..

Mirage 28+5

Vierailija
15/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomasin, että mulla onkin 27rv täynnä tänään...heh, eikä 26+6 kuten aiemmin kirjoitin. Lahopää! ;)

Mutta huomasin myös, että vain yksi viikko helmikuuta jäljellä. Ja sitten 2 kk ja alkaa MEIDÄN KUU! :)

34rv on se raja, jolloin vauvalla kaikki rakenteelliset asiat kehittyneet (ei rv32)...sen jälkeen keuhkot kypsyttelevät ja paino lisääntyy. En toivo kenellekään ennenaikaista synnytystä. Meidän poika syntyi 36+5 ja pääsi heti vierihoitoon, mutta painoi alle 3kg ja imeminen ei ollut kovin tehokasta, mikä vaikeutti imetyksen alkua. Ja piti herättää yölläkin joka 3-4h syömään...ja ulos pääsi vasta nukkumaan kun tuo maaginen 3kg oli täynnä. Koitetaan jaksaa tätä paksua oloa ja malttamattomuutta!! Vauvat kehittyvät parhaiten masussa!

TOYMAMA, hienoa, että jollakin muullakin on maha kasvanut enemmän kuin ekassa raskaudessa. Ei mulla painoa paljoakaan enemmän ole tullut (ehkä n. 1kg enemmän tähän mennessä, mikä ei selitä tuota mahdotonta mahan kasvua!!!)

Katsoin myös ekaa neuvolakorttia. Olin silloin käynyt lääkäsrissä rv26+6 ja oli kohdunsuu ollut pehmeä--- hui, kuinka jännittää mennä maanataina lääkäriin! Mulla kovettuu vatsa vähän väliä...en oikein tiedä enää onko se supistelua vai vaan tämän suuren vatsan kanssa toimeen tulemista. Mies on ihana...itse kun tunnen itseni valaaksi ja hän vaan hymyilee rakastavasti ja kannustavasti. On se vaan ihanaa, kun on hyvä mies. On niitä huonojakin tavattu aikanaan...

Okay....oon tänään selvästi väsynyt, joten roikun täällä langalla enemmän. ;) Kirjoitelkaahan kuulumisianne...niitä on kiva lukea, vaikkei kaikkea muistakaan kommentoida!

Mama2oo6 rv 27 tasan! yes....28.viikko alkanut..alkaa kriittisimmät viikot olla täälläkin takanapäin. Vappua kohti!

Vierailija
16/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko palailla kommentoimaan.

Ensinnäkin emunaisen viestit piristivät kunnolla. Munahaukka sai mutkin hörähtään:) Niin ja ne valittajamummut on enemmän kuin tuttuja mulle, ne on varsinaista risteilykansaa ja kohtaan niitä niin suomalaisina kuin ruotsalaisina versioina. Välillä supistelee oikeen kunnolla, kun mulla kiehuu!

Niin ja jatkuva jano täälläkin. Pitää myös syödä säännöllisesti, muuten tulee niin huono olo ja heikottaa. Sen takia äskenkin vedin oikeen ison suklaajäätelön:)

Martina1. Mä sain siihen sokerirasitukseen ohjeeksi olla 10 h ravinnotta ennen testiä, pikkasen voi vettä juoda. Mulle tuli siellä kyllä niin huono olo, että pyysin päästä makuulle sängylle testin ajaksi->suosittelen!

Se huono puoli täs jatkuvassa janossa on, että on myös jatkuva vessahätä...mieskin huomautti, että käytetään vessapaperia kuin oltais joku suurperhe!

Nyt taas kaupungille, moikka!

AE

Vierailija
17/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä tulin piipahtamaan.. suihkuun olis viel mentävä..

Päivä menny hujauksessa, oltiin kaverin luona ja ostin häneltä äitiyspaukkauslaatikollisen + muovipussillisen tyttövauvan vaatteita! (50-68cm) Kaikki käyttämättömiä ja aivan ihania. <3 Eipä tarttee alle 74cm vaatteita ostaakaan enempää.

martina1 kyseli tuosta sokerirasituksesta.. (malminkartanoon myös menen terveyskeskukseen.. :) ) ohjeeksi sain että ei ruokaa (purkkaa, patilleja..ei mitään) klo 20.00 jälkeen edellisenä iltana.Yhden vesilasin saa tuon jälkeen juoda. Voi tehdä tiukkaa... :( Itselläni tuo edessä ens tiistaina. Kiitos vaan isäni kakkos tyypin diabeteksen. :D

Nyt menoks.. Kerkii kattoo Greyn anatomian. :)

t:tiitiäinen, poika 2v2kk ja Oiva rv 26+1

Vierailija
18/18 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en saanut nettiä auki, joten luin juuri eilisenkin pinon ja nyt olen ihan sekaisin...

Minnis, meillä on tänään 26+0 ;)

Katalle onnittelut prinsessasta. Se on jotenkin kiva tietää, vaikka oikeesti onkin sama kumpi tulee.

Lubina, mä kyselin kanssa tänään neuvolassa tosta käynnistä synnärillä, mutta täti ei osannut vastata, kun oli taaaaaas sijainen.

Onnipapunen, meilläkään ei ole vielä yhtään selvää toi kummiasia, että ette ole ainoita :) Tosin meillä on nimetkin vielä ihan hakusessa. Tytölle olisi nimiä, mutta pojalle ei ja sitähän se lääkäri meille povasi.

Mullakin on noita masukarvoja. Viimeksi oli se viiva, mutta nyt ei ole näkynyt. Ja poikia on ollut molemmilla kerroilla, tosin viimeksi tuplasti. Mahan muodosta täällä oli juttua. Mulla on se varsinainen vauva maha tullut eteen, mutta koska tätä painoa on nyt tullut, niin tuntuu, että tohon vyötärön kapeimpaan kohtaan on sivuillekin tullut lisää täytettä.

Seksistä on ollut juttua. Mulla on ihan päin vastoin kun molella muulla. Normaalisti riittää seksiä melko harvoin, eikä kuukaudenkaan tauko välillä tee kovin tiukkaa. Mutta nyt on ihan eri ääni kellossa. Vähintään pari kertaa viikossa tekisi mieli :) Nyt on vaan rajoituksena tää vointi. Aina kun ultrassa on todettu, että kaikki on kunnossa, ollaan uskallettu olla yhdynnässä. Muuten on pitänyt vähän käyttää mielikuvitusta. Lääkäreiltä en ole kysynyt mitään mielipidettä. Olen vaan käyttänyt maalaisjärkeä. Mies on niin väsynyt työasioista, että sille kyllä riittäis edelleen vähän vähempikin seksi, mutta onneksi se on aika helppo yli" puhua" ;)

Vauvan asennosta oli puhetta. Musta on pitkän aikaa tuntunut, että vauva olisi koko ajan pää ylöspäin ja näin on joka kerta ultrassa ollutkin. Mutta en tiedä miten oikeasti se muulloin on. Tänään juuri terkkari sanoi ihmeellisesti, että " voihan se vielä kääntyä" . Ikäänkuin se olisi tosi poikkeuksellista, että näillä viikoilla enää kääntyy. Hän siis luki neuvolakortista, että viimeksi ollut perätilassa ultrassa.

( . ) Lisää omaa napaa. Kävin tänään neuvolassa ja taas tosiaan oli sijainen. Joka kerta on luvattu, että seuraavalla kerralla on oma täti ja nyt jo kolmesti ollut sijainen. Ei siinä muuten mitään, mutta kun tämä kahtena viime kertana ollut sijainen tuntuu jotenkin olevan ihan pihalla. Lisäksi ärsyttää, kun tuntuu, että nyt joutuu itse huolehtimaan asioista lisää.

Tänäänkin kyselin tädiltä, että milloinkas sinne sokerirasitukseen pitäisi mennä, kun kuulemma sellainen on ylipainon takia edessä. Tätin piti käydä kysymässä toiselta milloin sinne mennään! Ja tosiaan sinne pitää mennä nyt kahden viikon sisällä. Sitten täti kävi testaamassa mun pissanäytteen ja sokerithan siellä oli koholla. Mulle se ei oikeasti kerro mitään, joten kiva jos joku osaa täällä selventää. Täti ei oikein osannut, vaikka sanoin, etten tiedä tästä asiasta mitään. Kyseli vaan olenko juuri syönyt makeaa ja jouduin tunnustamaan, että juuri ennen lähtöä olin syönyt suklaata :) Huomenna pitää soittaa aikaa sinne rasituskokeeseen.

Painoa oli tullut kolmessa viikossa 2,5 kiloa eli nyt yhteensä 8 kiloa. Ei kauhean kiva. No, jos tässä joutuu jollekin ruokavaliolle, niin ei kai se sitten enää nouse niin paljon ;) Ei vaan, täytyy nyt vähentää tota makean mussutusta oikeasti.

Hemppa oli noussut 118:ta eli ihan hyvin ja kohdunpohjan korkeus oli nyt 22,5cm. Sydänäänet kuuluivat ihan hyvin ja ne oli 145.

Yritin kysellä tädiltä kaikkea mieltä painavaa, mutta ei hän osannut vastata mihinkään. Kyselin, että tehdäänhän mulle se synnytystapa-arvio, kun viime kertaa ei voi oikein verrata, kun vauvat oli puolikiloisia. Sanoi vaan, että kyllä ne varmaan sua ihan hyvin siellä Naikkarilla seuraa. Yritin myös kysellä olisiko mahdollista päästä synnärille juttelemaan edellisestä synnytyksestä, kun se meni ihan päin per....ttä. Enkä ole koskaan käynyt synnytysvalmennusta. En nyt enää halua koko synnytysvalmennusta käydä läpi, mutta jos voisin käydä katsomassa vähän paikkoja ja keskustella kivunlievityksestä jonkun kanssa ja tosiaan käydä läpi sen edellisen synnytyksen. Olen kuullut, että tämä on mahdollista. Mulla alkaa nimittäin vähän jo nousta sellanen kauhu siihen synnytykseen, vaikka yritän ylläpitää positiivisia mielikuvia. Haluan kuitenkin synnyttää alakautta. Tähänkään tämä sijainen ei osannut vastata yhtään mitään. Pyysi soittamaan ensi viikolla vakkaritädilleni. Hoh hoijaa. Olen nyt käynyt kolme kertaa neuvolassa kahden viikon välein, kun joka kerta olisi pitänyt olla oma täti vastassa, mutta joka kerta ollut näitä sijaisia. Toivottavasti kolmen viikon kuluttua olisi vihdoin se oma täti, joka tietää sentään jostain jotain ja jolle ei tarvitse joka kerta selittää alusta lähtien tätä taustaa edellisestä raskaudesta.

Mulla on muuten nyt viime öinä auttanut närästykseen se, kun olen illalla viimeiseksi juonut AB-piimää hieman ennen nukkumaan menoa. Ei tule niin polttavaa närästystä. Kyllä silti välillä tulee se tunne, että jotain yrittää kivetä takaisin päin ruokatorvessa :)

Odottelen täällä taas jo perjantaita, kun mulla on taas seuraava kontrolli Naikkarilla. Huomasin papereita katsoessa, että koko ajan on kohdunkaulankanavan mitta lyhentynyt. Siis ultralla tehty mittaus. Kerran lääkäri sanoi, että se voi heitellä ihan mittauskohdasta riippuen, mutta kun nyt se on kuitenkin koko ajan " heittänyt" lyhyempään suuntaan. Onkin aika mielenkiintoista kuulla paljon se on nyt. Pisimmillään lääkärit saaneet yli 5cm ja nyt oli viimeksi reilu kaksi viikkoa sitten 3,5cm.

Laru ja masukki rv 26+0