Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lugesteron - kuinka pitkään?

20.02.2007 |

Pohdin tässä, kuinka pitkään Lugesteronia tulee käyttää plussan jälkeen? Onko kellään omakohtaisia kokemuksia?

Onnellinen plussa ivf:stä, mutta takana muutamia keskenmenoja luomuraskauksista. Hoitajan ohjeistus oli lugeista 5. raskausviikon loppuun, mutta pakkausselosteen mukaan käyttää voisi jopa 9.-11. viikolle asti.

Jos Lugesteron omalta osaltaan tukee alkuraskautta ja vähentää keskenmenon riskiä, niin olisin valmis käyttämään lääkettä pidemmälle kuin 5. viikolle. Olen myös joskus lukenut, että alkuraskauden supistukset liittyvät jotenkin juuri tuohon keltarauhashormonin puutteeseen ja luget auttaisivat siis tähänkin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli itse käytin muistaakseni ekaan ultraan asti ellen pidempäänkin, eli n. rv 7-9 asti. Lopettelin vähitellen. Monet lopettavat plussatestiin. Riippuu vähän lääkäristä ja hoidettavasta, miten suositellaan. Minulla on ollut heikko keltarauhanen, joten siksi jatkettiin pidempään.

Onnea plussasta ja turvallista odotusta!

Vierailija
2/3 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IVF:n tuoresiirroissa luget lopetettiin positiiviseen raskaustestiin ja nyt lääkkeelliseen PAS:iin josta myös plussaa, lugeja jatketaa viikoille 9-10.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tuoresiirron ja PAS:n suhteen on tuollainen ero? Liittynee jotenkin limakalvon toimintaan...

Omin päin en viitsisi jatkaa lugeja ohjeistusta pidempään, mutta aina ei voi olla varma, että lääkäri saati hoitajat ovat ottaneet kaikki taustatekijät huomioon, eivätkä heitä vain rutiinivastauksia.

Onko kellään ollut muuta lääkitystä tukemassa alkuraskautta, ja mistä syystä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän