Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeä työpaikkakiusatuksi tulemisesta

Vierailija
23.10.2024 |

Jouduin työpaikalla yhden henkilön työpaikkakiusaamaksi, ja muu työyhteisö kääntyi myös vastaan :( jäin sairauslomalle ja häpeän itseäni. Miten yksi ihminen sai niin monta valheisiinsa..

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaiset hyväksyjät ovat myös kiusaajia

Hiljaiset hyväksyjät ovat työpaikalla ensisijaisesri  tekemässä töitä. Pysyttelevät neutraaleina ja välttävät kaikkea draamankaarta. Miten tämä on kiusaamista?

Just niin, mielestäni työpaikalla pitäisi enemmänkin keskittyä työntekoon ja neutraaliin kanssakäymiseen. Täälläkin muodostunut oikea naisten kuppikunta, joka istuu kahvihuoneessa piiitkät tovit - mutta kun sekään ei riitä niin tullaan vielä toisten työpisteiden lähelle juoruamaan ja nauramaan kovaan ääneen ! Tervemenoa hiljaisten puurtajien työrauha...

Jos pitää olla niin ihkun hyvä kaveri sen työkaverin kanssa, niin soitelkoot sitten illalla juorut ja muut keskenänsä - työpaikalle ei tarvitse tulla tilittämään kaikkea elämästään.

Vierailija
22/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaiset hyväksyjät ovat myös kiusaajia

Hiljaiset hyväksyjät ovat työpaikalla ensisijaisesri  tekemässä töitä. Pysyttelevät neutraaleina ja välttävät kaikkea draamankaarta. Miten tämä on kiusaamista?

Just niin, mielestäni työpaikalla pitäisi enemmänkin keskittyä työntekoon ja neutraaliin kanssakäymiseen. Täälläkin muodostunut oikea naisten kuppikunta, joka istuu kahvihuoneessa piiitkät tovit - mutta kun sekään ei riitä niin tullaan vielä toisten työpisteiden lähelle juoruamaan ja nauramaan kovaan ääneen ! Tervemenoa hiljaisten puurtajien työrauha...

Jos pitää olla niin ihkun hyvä kaveri sen työkaverin kanssa, niin soitelkoot sitten illalla juorut ja muut keskenänsä - työpaikalle ei tarvitse tulla tilittämään kaikkea elämästään.

Toi on kyllä tosi ärsyttävää, meilläkin on semmonen pieni kolmen hengen kaveriporukka, jotka on ihan bestiksii. Ei siinä mitään silleen jos toisistaan pitävät, mutta voisivat kaveerata samanlailla muittenkin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kiusaa, ellei se tavalla tai toisella hyödytä itseä. Suomen pressanakin on... niin, te kaikki tiedätte, kumpi osapuoli näistä kahdesta...

Vierailija
24/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä Pieksämäelle hommiin.

Vierailija
25/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on se syy mun työttömyydelle. En jaksa enää.  Ei ollu kaukana kun meinasin puukottaa pari juorulehmäkiusaajaa. Niin ja olen siis hiljainen ja itsekseen viihtyvä mutta ei minunkaan pälli loputtomiin kestä, luulin että tuo pska loppuu peruskoulun jälkeen.

Vierailija
26/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on se syy mun työttömyydelle. En jaksa enää.  Ei ollu kaukana kun meinasin puukottaa pari juorulehmäkiusaajaa. Niin ja olen siis hiljainen ja itsekseen viihtyvä mutta ei minunkaan pälli loputtomiin kestä, luulin että tuo pska loppuu peruskoulun jälkeen.

Minäkin 😪

Vierailija
27/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tuosta saa sairaslomaa?

Vierailija
28/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen vastaava kokemus. Esitettiin päin naamaa oikein mukavaa, lounaspöydissä rento ja hauska tunnelma, kunnes yhtäkkiä läväytetään päin kasvoja, että rivejä on kerätty selän takana kuukausikaupalla ja rakennettu "keissiä" minua vastaan. Ne yksittäiset, jotka halusivat pysyä neutraalina, eivät lopulta muun yhteisön ja sen paineen alla pystyneet siihen, vaikka kahden kesken purkivat vaikeaa asemaansa.

En ole eläissäni kokenut vastaavaa, hätä siitä, etten tullut lainkaan kuulluksi ja oma paha oloni kiusaamisestani sivuutettiin täysin. Muutama työpaikan jäsen oli päättänyt, että olen vääränlainen enkä kuulu joukkoon ja saivat syötettyä valheitaan isolle joukolle. Suurin ongelma oli se, että operaatio oli aloitettu jo melkein vuotta aiemmin, pikkuhiljaa valheita syöttäen. Lopulta olin itse täysin puolustuskyvytön, kun rintama minua vastaan oli jo ehditty rakentaa niin suureksi, ja monen ihmisen mieltä myrkytettyä kuukausikaupa

Taidat olla nuori ja nätti. Sellainen saa aikaan jonkin primitiivisen puolustusreaktion. "Hyökkäys on paras puolustus".

Vierailija
29/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on arkipäivää Helsingissäkin.

Vierailija
30/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon kiusaamista ja kateutta. Työpaikoilla tämän huomaa hyvin. 

Oppikaa arvostamaan erilaisuutta ja jos joku on erilainen niin koittakaa hyväksyä erilaisuus.

Vierailija
31/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppimatonta luulla että vain pienillä paikkakunnilla työpaikkakiusataan. Mulla sama kokemus Espoosta kuin ap:lla.

Vierailija
32/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia lähdin hoitoalalta pois. Tosin kasvatusalallakin on monenlaista pätijää. Näiden luonnevikaisten kiusaajien ura on varmasti lähtenyt jo päiväkodista käyntiin. 

Vierailija
33/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia lähdin hoitoalalta pois. Tosin kasvatusalallakin on monenlaista pätijää. Näiden luonnevikaisten kiusaajien ura on varmasti lähtenyt jo päiväkodista käyntiin. 

Ravintola alalta kiusaamiskokemus täällä 

Vierailija
34/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty millään ymmärtämään työpaikkakiusaamista. Onko koko porukka läpeensä pahoja vai onko siellä yksi tai kaksi henkilöä joita seurataan sokeasti ja sitten otetaan se yksi kiusan kohteeksi? Itse en lähtisi edes ryhmäpaineesta ketään savustamaan, jos työyhteisössä on tuollainen kulttuuri niin se työpaikka on todella surkea ja varmasti kaikilla on vaikea olla. 

Oksettavaa käytöstä.

Vierailija
35/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sama kiusaa muita ennen pitkää nousee esiin. Sairas ilmapiiri voi tosin vaikuttaa laajemminkin.

Minua kiusasi kollega ja kun jäin pariksi päiväksi pois töistä muiden menojen vuoksi, sillä aikaa toinen, uusi työkaveri oli ilmeisesti pelästynyt ja jäi pitkälle sairauslomalle. Kuullun perusteella eräs vanhempi työkaveri oli siirtynyt äkseeraamaan uutta, kun pomottava kiusaajani oli sitä ennen vaihtanut pois huoneesta jossa työskentelimme.

Varmaan pelottava tilanne. Ensin huono ilmapiiri vaikutti hellittäneen kiusaajan siirryttyä kauemmas. Sitten uuden olisi kuitenkin pitänyt pärjätä pari päivää itsenäisemmin, kun kiusauksesta kärsinyt eli minä olin vähän aikaa poissa. Sillä välin toisessa huoneessa työskennellyt vanha työntekijä lähti "opastamaan" uutta. Uusi ei kai kestänyt paineen alla.

Koska uusi työkaveri oli monta viikkoa poissa, jaksoin pari viikkoa vajaamiehitystä ja irtisanouduin.

Ainakaan toisen sairausloma ei johtunut minusta mitenkään kun en ollut ollut töissä. Muutenkin tietysti olin vain ollut kiltti ja avulias.

Vierailija
36/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla on ollut viime aikoina tiukempaa ainakin omissa paikoissa (4kpl) kaikki kiusaaminen ja epätasa-arvoinen kohtelu on pyritty juurimaan jo perehdytyksessä. Näistä epäkohdista on velvollisuus raportoida omalle esimiehelle, ei pelkästään oikeus.

Toki paljon tehdään etätöitä, mutta kaikki kahvihuonev...lu ja selän takana puukottaminen on ollut lähes täysin poissa kuvioista omissa taloissa jo vuosia. Eli se mitä supattelet työkaveristasi selän takana, sen pystyt kertomaan myös kasvokkain, ellet halua tehdä itsestäsi tolloa. Esimies hoitaa palautteen jos sellaista tarvitaan, joku rivijorma tai -jaana ei ole kollegoiden töiden arvioijana auktoriteetti, ei selän takana eikä naamakkain.

Vierailija
37/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin saman olen kokenut .. Luulin työyhteisön jäseniä hyviksi ystävikseni ja sairausloman jälkeen kukaan ei puhunut enään minulle työpaikalla kuin pakolliset .

Vierailija
38/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa kiusataan niin paljon?! Sisko vasta joutui jäämään sairaslomalle työpaikkakiusaamisen takia :(

Vierailija
39/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan tuosta saa sairaslomaa?

Viikosta kuukausiin.

Vierailija
40/67 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiusaaminen yleisempää sellaisilla aloilla jossa on enemmän luppoaikaa? Tylsyyden takia käytetään aika kuppikuntien muodostukseen ja etsitään sitten se yksi uhri joka ei syystä tai toisesta miellytä? Itse teen tavallista suorittavaa duunarityötä ja meidän "tiimin" on pakkokin puhaltaa yhteen hiileen että saadaan hommat sovitusti valmiiksi, kaikilla on projektissa oma tehtävä joka muodostaa lopulta kokonaisuuden. Kun meidän osuus on tehty, pääsee seuraava porukka tekemään omaa vaihettaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan