Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka käytät tiukkoja leggingsejä lyhyen yläosan kanssa

Vierailija
31.08.2024 |

Olethan tietoinen, että varsinkin, jos takapuolesi on yhtään runsaampi muodoiltaan, takapuolesi jokainen yksityiskohta piirtyy takanasi olevien ihmisten katsottavaksi? Jos olet tietoinen, onko tämä se tarkoitus?

Mietin vain, kun äsken kävelin kaupassa yhden nuoren naisen perässä. Hän oli hieman tukevampi, niin kuin monet nuorista nykyään ovat, ja voin sanoa, että peräpään yksityiskohdista ei mikään jäänyt arvailun varaan. Mun mielestä tuollainen pukeutuminen on suoraan sanottuna hieman häiritsevää. Välillä kyllä mietin, että moni ei itse ymmärrä, miten paljastavasta asusta on kyse.

Kommentit (211)

Vierailija
21/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta se on kyllä mukavaa.

Musta ei. Ei ollut sekään, kun asuin nuorena Itä-Helsingissä, ja jossain samoilla seuduilla asusteli eräs herra, joka käytti talvella punaisia ihonmyötäisiä PVC-housuja ja kesällä korallinvärisiä pyöräilyhousuja ilman alushousuja. Hän tuli usein istumaan vastapäätä nuoria naisia ja istui tietenkin siinä jalat levällään. Valitettavasti sanonta "what has been seen cannot be unseen" pitää tuon näyn kohdalla hyvin paikkansa.

Ap

Sukuelimen näyttäminen ja alaikäisten ahdistelu on vähän eri asia kuin ihonmyötäisten vaatteiden käyttäminen. 

Vierailija
22/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisena (ehkä?) täysivaltaisena ihmisenä voit kääntää katseesi muualle. Jos et siihen kykene, sinussa on jotain pahasti vialla. Ehkä kehitysvamma?

Meinaat, että alamme kulkea silmät kiinni jatkuvasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Entä ihminen edestä. Tosin joskus tuntuu että itsellä ei auta edes säkki peittämään tarpeeksi, kaikki puskee ulos.

Vierailija
24/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne ole tietoisia? Itse pukeudun aina peittävästi koska häiritsee jos joku mahdollisesti näkisi muotoni. On myös sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Minusta myös tuollainen pukeutuminen ei ole tyylikästä, mutta ymmärrän että moni menee vain trendien mukaan.

Mä mietin, ovatko kaikki tietoisia siitä yksityiskohtien määrästä. Kotona valaistus voi olla peiliin katsoessa niin erilainen, ettei sitä tajuakaan, että S-marketin armottomien loisteputkien valossa näkeekin suuntaa-antavien ääriviivojen sijaan kaiken. Esim. kankaan läpinäkyvyydestä voi joskus olla vaikea päästä selville kotivalaistuksessa.

Ap

Niin, mitä sitten? Kaikilla meillä on jotain muhkuja kehossa. Älä käännä omaa kehohäpeääsi koskemaan muita. 

Vierailija
25/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa pukeutua niinkuin haluaa, miehet ja naiset 

No, näin se toki on, mutta voihan sitä vähän miettiäkin, mitä päälleen pukee. Eikö sinulla mene raja missään? Saako vaikka pukeutua ihan täysin läpinäkyviin vaatteisiin ja se on mielestäsi ok?

Ap

Vierailija
26/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tottua. Kokoajan ollaan menossa nimittäin siihen suuntaan että alastomuus julkisilla alueilla on normaalia. 

Vierailija
27/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näin perjantaina töistä lähtiessä sellaiset jumppatrikoot jotka paljastivat koko perseen muodon sekä siinä välissä meni rypytys! Kuka haluaa pukeutua tuollaisiin? Ihan kaupungilla, suojatietä ylittäessä :D Mitään ei jäänyt epäselväksi...

Kannattaisi ehkä käydä kylillä useamminkin? Nuo ovat olleet muotia viimeiset pari vuotta. Kuulostat hieman tynnyrissä eläneeltä.

Vierailija
28/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta ei. Ei ollut sekään, kun asuin nuorena Itä-Helsingissä, ja jossain samoilla seuduilla asusteli eräs herra, joka käytti talvella punaisia ihonmyötäisiä PVC-housuja ja kesällä korallinvärisiä pyöräilyhousuja ilman alushousuja. Hän tuli usein istumaan vastapäätä nuoria naisia ja istui tietenkin siinä jalat levällään. Valitettavasti sanonta "what has been seen cannot be unseen" pitää tuon näyn kohdalla hyvin paikkansa.

Ap

Sukuelimen näyttäminen ja alaikäisten ahdistelu on vähän eri asia kuin ihonmyötäisten vaatteiden käyttäminen. 

Kyl se naisen sukuelin aika selvästi sieltä tiukkojen trikoiden alta näkyy. Ei paljon tartte arvailla huulien muotoa ja kokoa.

Vierailija
29/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisena (ehkä?) täysivaltaisena ihmisenä voit kääntää katseesi muualle. Jos et siihen kykene, sinussa on jotain pahasti vialla. Ehkä kehitysvamma?

Voi pientä. Sinä et osaa edes lukea. Sinun kannattaa oikeasti käydä jossain kehitysvammatesteissä. Oletko muuten "vähemmistön" edustaja?

Vierailija
30/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, näin se toki on, mutta voihan sitä vähän miettiäkin, mitä päälleen pukee. Eikö sinulla mene raja missään? Saako vaikka pukeutua ihan täysin läpinäkyviin vaatteisiin ja se on mielestäsi ok?

Ap

No mä olen tuo kuka pukeutuu tosi peittävästi, mutta mua ei silti häiritse toisten pukeuutuminen.

Vierailija
31/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa! Onko pakko jäädä tuijottamaan? Meillä kaikilla on keho, meillä kaikilla on takamus ja se on kaikilla erilainen. Leggingsit on todella mukavat päällä, kannattaa kokeilla!

Vierailija
32/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tottua. Kokoajan ollaan menossa nimittäin siihen suuntaan että alastomuus julkisilla alueilla on normaalia. 

Ja se on ihmisen luonnollinen olotila 😊

Vierailija
33/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ollut alaikäinen ja sukuelin oli kankaan peitossa, niin kuin oli aloituksessani mainitun tytönkin. Jos molemmat tietävät, että kaikki näkyy toisille ja tulevat silti julkiselle paikalle, miksi vain toinen esimerkki herättää negatiiviset tuntemukset?

Vierailija
34/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, on se kamalaa.

Vierailija
35/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne ole tietoisia? Itse pukeudun aina peittävästi koska häiritsee jos joku mahdollisesti näkisi muotoni. On myös sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Minusta myös tuollainen pukeutuminen ei ole tyylikästä, mutta ymmärrän että moni menee vain trendien mukaan.

Mä mietin, ovatko kaikki tietoisia siitä yksityiskohtien määrästä. Kotona valaistus voi olla peiliin katsoessa niin erilainen, ettei sitä tajuakaan, että S-marketin armottomien loisteputkien valossa näkeekin suuntaa-antavien ääriviivojen sijaan kaiken. Esim. kankaan läpinäkyvyydestä voi joskus olla vaikea päästä selville kotivalaistuksessa.

Ap

Niin, mitä sitten? Kaikilla meillä on jotain muhkuja kehossa. Älä käännä omaa kehohäpeääsi koskemaan muita. 

En minä sanonut, että niitä tarvitsee hävetä. Mietin vain, että pakkoko kaikki on näyttää toisille kaikkia yksityiskohtia myöten?

Ap

Vierailija
36/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentällä yhdellä venäläisnaisella oli hyvin ohuesta kankaasta hihaton, haalarimainen asu. Kun hän nousi tuoliltaan, haalari oli mennyt persvakoon ja kaikki selluliittimuhkurat erottuivat selvästi kankaan läpi. Hän olisi voinut samantien olla alasti kentällä. Hän oli täysin rinnaton, päärynän muotoinen ja ukkonsa oikein taputteli tuota ihrapyllyä, että kaikki sen huomaisi. Miten tuon näyn saisi pois mielestä. Apua.

Vierailija
37/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen ole aiheesta tietoinen. 😁 Ja nuoremmalle polvelle asia on jokseenkin yhdentekevä. Nuoriso on mennyt siinäkin pilalle, että heihin ei ole saatu iskostettua sitä kehohäpeää josta kaikki vanhimmat ikäluokat kärsivät.

En tiedä. Joskus olin kahvilassa ja istuin kassajonoon päin. Jonossa oli n. viiskymppinen nainen, jolla oli sellaiset farkkua esittävät, hyvin ohuet leggarit. Mietin, oliko hänen tarkoituksenaan vain pukeutua mukaviin, farkkua muistuttaviin housuihin, vai tosiaan paljastaa takapuolensa muodot täysin. Jotenkin ensimmäinen vaihtoehto tuntui todennäköisemmältä.

Kiva, etteivät nuoret häpeä kehoaan, mutta toisaalta olisi ihan kiva, että se paljastavampi pukeutuminen jäisi uimarannoille ja vaikka yökerhoihin. Minusta jotenkin epämukavaa nähdä toisten pyllyjen kaikki muhkurat ja esim. alusvaatteiden pitsien kuviot.

Ap

Onko tosiaan vika vaatteen kantajassa, kun katsoja on tuijottanut tarkkaan jopa alushousujen pitsikuviot? 😆 Senkin pervo ja muita vielä syytät.

Vierailija
38/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

jotkut tykkää keho huomiosta.

Vierailija
39/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mä olen tuo kuka pukeutuu tosi peittävästi, mutta mua ei silti häiritse toisten pukeuutuminen.

Ok. Mua häiritsee. Toivoisin, että intiimialueet pidettäisiin intiiminä julkisella paikalla. Se on jotenkin neutraalimpaa niin.

Ap

Vierailija
40/211 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä katsele toisten ihmisten persauksia.  Hyvin helppoa. -eri