Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko ajatelleet, että joku vauvan äiti ehkä työskentelee samalla ja siksi isompi on hoidossa?

Vierailija
10.09.2008 |

Tähän iänikuiseen keskusteluun nyt vaan yksi näkökulma lisää. Siis oletteko tulleet ajatelleeksi, että joku vauvan äiti voi tehdä töitä tai opiskella samalla? Ja silloin on suuri ero sillä, onko kotona "vain" vauva, jonka päiväunien aikaan voi tehdä töitä, vai onko kotona myös isompi/isompia lapsia.

Tuli vaan mieleen, vaikka olenkin toistaiseksi yhden lapsen äiti, sillä työskentelin ja opiskelin itse esikoisen vauva-aikana ja samoin aikoisin kyllä tehdä toisenkin lapsen kanssa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siitä jaksanut kauheasti meteliä pitää. Ihmiset saa ajatella mun tekemisistä ihan mitä haluavat. Ei jaksa kiinnostaa jonkun toisen mielipide siitä, miten mun pitäisi elämäni järjestää :-)

Vierailija
2/4 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva (kohta 1-v) nukkuu päiväunia 3-4 h, esikoinen päiväkodissa 4,5 h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen syntynyt kuukausi sitten. Lapsi jatkaa pk:ssa, johon kuuluu 4 tunnin esiopetus (ilmainen) ja lisäksi osapvähoito max 5-7h/pvä. Maksan siitä reilut 93e kuussa

ja aivan sama mulle, mitä joku tarhan hoitotäti tai muu vanhempi ajattelee tästä.

Lapsi viihtyy hoitopaikassa ja meillä pihapiirissä hyvin vähän muita lapsia ts. leikkikavereita ei ole. Eli olen hyvillä mielin vauvan kanssa kotona ja eskarilainen saa leikkiä ikäistensä seurassa arkisin. Joskus hänen päivänsä on vain tuon 4 tuntia esiopetusta, joskus taasen muutaman tunnin pidempäänkin.

Ja mitään huonoa äitiyttä en tästä asiasta koe.

Vierailija
4/4 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja kun olin kolmosen kanssa äitiyslomalla niin kaksoset olivat tutulla pph:lla. Tämä siksi että saisin vähän töitä tehtyä. Kyllä tutut siitä tiesivät mutta varmasti monet luulivat että vain laiskottelen:((. No väliäpä tuolla mitä ajattelevat!

Nykyään vien kaikki kolme hoitoon/kouluun ja palaan itse kotiin. Varmaan moni luulee että olen työtön tms.