Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin lapsi on liian sairas päiväkotiin kertokaa

Vierailija
10.09.2008 |

En tiedä milloin voi lasta viedä ja milloin ei. Selkeästi kuumeista ja kipeän näköistä ja väsynyttä lasta en ikinä veisi, se on selvää. Mutta jos lapsi on nuhainen, mutta räkä ei valu jatkuvalla syötöllä, leikkii, syö ja riehuu kotona ja sitten seuraavan päivänä vien päiväkotiin niin saan kuulla että lapsi on kipeän oloinen. Kuitenkin leikkinyt ja syönyt kaksi lautasellista ruokaa ja päivä mennyt hyvin. Mielestäni lapsi ei ole täysin 100% mutta ei nin sairas että ei jaksa leikkiä tai syödä tms. Ja hänellä on krooninen astma, jonka vuoksi kerää kaikki virukset itselleen. On kuukaudesta n. 2viikkoa aina sairaana, siis jotain yskää tms.

TUlin hyvin syylliseksi, että en saisi viedä nyt huomenna lasta sinne koska ymmärsin rivien välistä lapsen pitäisi olla kotona. Mulla oli lapset toissa viikon kipeinä ja nyt eilen olivat siis poissa myös. Poika sairastellut koko ikänsä ja jos en nuhaisena veisi häntä minnekkään oltaisiin 11kk vuodesta neljän seinän sisällä. Pitääkö siis päiväkoti irtisanoa ja pitää lapsi vain kotona, ei päiväkoteja eikä kerhoja?

Olen tosi vihainen ja surullinen ja ehkä ahdistunutkin tämän asian vuoksi. Tuntuu että päiväkodista syyllistetään koska olen kotona vauvan kanssa ja kaksoset 4v ovat osapäivähoidossa pari kertaa viikossa. Ja korostan siis, etten veisi sairasta lasta koskaan mutta eilen katsoimme että poika on ok leikkeihin ja muiden mukaan. Eräs ystäväni 3v on kaikki talvet ollut räkä poskella, ja silti on päiväkodissa joka päivä.

Suhtautuuko pk erilailla työssäkäyvien kuin kotona olevien lasten sairauksiin? tai flunssiin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaa leikkiä/ulkoilla ja on ihan normaali ja pirteä.

Vierailija
2/6 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran olet kotona ja siihen on mahdollisuus.

Meilläkin yksi astmalapsi ja kaikki taudit pitkittyy ja pitkittyy kun on joskus pakko viedä hoitoon ennen kuin on ihan 100% kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää nuhaisen lapsen kotona. Niin minä tein, kun itse olin äitiyslomalla ja kaksoset 3 v olivat osapäivähoidossa. Ei tarvinnut miettiä ollenkaan, pitäisikö viedä/saisiko viedä.

Vierailija
4/6 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko idiootti? Lapsellasi on astma ja sinä viet hänet VIRIKEHOITOON! Aluksi ajattelin, että kyseessä on työssäkäyvän lapsi, mutta luin onneksi loppuun ja tämä karu totuus selvisi. Sinun pitäisi ajatella lapsesi terveyttä ennen kaikkea. Astmaista lasta ei kannata viedä tieten tahtoen tuollaisten pöpöpesäkkeiden keskelle. Ota lapsi hoidosta pois ja saat tilalle terveemmän lapsen. Tuli oikein paha mieli minulle lapsen puolesta sillä itse hoidan astmaista lastani kotona. Kerhotoiminta on ainut mihin lapsi osallistuu ja sinnekin vain jos on ehdottomasti terve!

Vierailija
5/6 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle huudat nelonen. Asia on niin, että kun lapset ovat olleet tähän asti kotona ovat olleet sairaampia kuin kotonahoidettuina kuin päiväkodissa. 1,5v-2v olivat 7kk putkeen sairaana, koko ajan. Emme tavanneet ystäviä, emme käyneet kerhoissa, emme tehneet mitään muuta kuin juoksimme sairaalasta lääkärille ja kotiin. En ole sitä mieltä että kotonahoidetut lapset olisivat terveempiä, koska meillä ei niin ole ollut. Pojalla ei ole vaikea astma, vaan altis hengitystieinfektioille, nyt isompana ei enää joudu antamaan maskia koko ajan, mutta kotihoidettuina oli kortisonikuurilla jatkuvasti tai sairaalassa. Eikä keuhkot enää vingu, vaikka köhiikin. Mutta saa tauteja koko ajan, huolimatta siitä olisiko hoidossa vai ei.

pahoittelen, että sain sinut kiukustumaan, että olenkin kotona enkä töissä. Nyt ei kysymys ollut kuitenkaan siitä.

Vierailija
6/6 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele päiväkodissa, miksi tuot lapsen hoitoon. Kerro, että kotona on virkeä, syö hyvin ja on vauhdikas. Käske heidän soittaa hakemaan, jos lapsi selvästi ei jaksa olla ryhmässä mukana.

Ja mitä tulee tuohon tyyppiin nro 5 joka moittii ap:ta koska vie lapsensa päiväkotiin, virikepaikalle.

Minä ihmettelen näitä virikepaikka-lapsia ja "oikeita" hoitolapsia. Onko työssäkäyvän lapsella jotenkin isompi oikeus päiväkodin antamiin ns. virikkeisiin kuin kotona olevien lapsilla?

Millä oikeudella työsskäyvien lapset saavat mahdollisuuksia, tietoa, taitoja yms. ennen kouluun menoa ja ne lapset, joitten vanhemmat ovat kotona, eivät ole sitten oikeutettuja siihen samaan?

Vastaus ei ole, että esikoulussa sitten. Esikouluun menee kaikki lapset, myös työssäkäyvien. heillä on pohjana päiväkodin tuomat ja antamat valmiudet, kotona olevat lapset aloittavat eskarinkin eri tasolta. Energiaa menee ryhmässä olemiseen yms. semmoiseen, mitkä päiväkotilapsi jo hallitsee.

Minunkin "minieskarini " on päiväkodissa. Olen iloinen, että hän saa oppia ja onnistua, ja ryhmän, jossa on muita ikäisiään.

Vaikka minä kotona järjestäisin ohjelmaa:

maanantaina askarrellaaan

tiistaina metsäretki

keskiviikkona urheilua

torstaina jumppaa

perjantaina satutuokio

ja sitten jollekin päivälle minieskaritehtäviä

- en siltikään pysty itseni ja vauvan kanssa tuomaan sitä ryhmää, olemaan ikätoveri ja leikkikaveri, ja näitäkin taitoja tarvitaan.

meillä ei ainakaan ole mitään kunnon kerhoja tai avoimia päiväkoteja. Kun kaupunki ei semmosia vaivaudu järjestämään, järjestäkööt sitten päiväkotipaikkoja minieskari-ikäisille