Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä nyt ja tyhmä kysymys varmaan mutta voiko tuollaisessa pörssiromahduksessa menettää senkin alkupääoman?

Vierailija
06.08.2024 |

vai vaan sen summan minkä on tuottanut?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi menettää kaiken, jonka on laittanut

Vierailija
2/14 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voi mennä jos sijoittaa yritykseen joka menee konkkaan ja velat suuremmat kuin omaisuus.

Hajauta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihan kaikkien ei kannattaisi sijoittaa. Tai  kannattaisi ainakin lukea pari helppotajuista kirjaa sijoittamisesta. 

Vierailija
4/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijoittaa 100 e, ja nousee 10% -> 110 e

Jos sijoittaa 100 e, ja laskee 10% -> 90 e

Sijoituksen arvo on pienentynyt, mutta sulla on se sama sijoitus. Jos myyt sen, tappion sanotaan realisoituvan (rahaksi).

Jos se sijoitus ei ole nousemassa, se kannattaa silti myydä ja sijoittaa toiseen joka nousee todennäköisemmin. Mutta vain jos tienaat sen verran paremmin, että voit todennäköisesti maksaa sillä kaupankännin kulut.

Yksityisen ei kannata hätäillä. Yhtiöt sijoittelee alle sadasosasekunneissa, tyypillinen yksityisen toimeksianto menee läpi päivässä, jos hyvin käy. Usein vastakorjausliike ehtii tapahtua siinä välissä.

Vierailija
5/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssit ovat vuosien aikana vuoroin nousseet ja vuoroin laskeneet, joten itse ainakin odottelen seuraavaa nousua, jos aion myydä osakkeita. Ne ovat pitkän aikavälin sijoituksia minulla, joten olen ajatellut alkaa myymään niitä vasta kun alkaa eläkeikä lähestymään, joten en vielä muutamaan vuoteen ja katson sellaisen ajankohdan, jolloin ovat mahdollisimman hyvissä hinnoissa. Osakkeet eivät siis ole kadonneet minnekään, vain salkun arvo on laskenut. Osinkoja tulee osakkeiden määrän mukaan, ja niitäkin on tänä vuonna tullut muutaman tuhannen euron edestä.

Vierailija
6/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssit ovat vuosien aikana vuoroin nousseet ja vuoroin laskeneet, joten itse ainakin odottelen seuraavaa nousua, jos aion myydä osakkeita. Ne ovat pitkän aikavälin sijoituksia minulla, joten olen ajatellut alkaa myymään niitä vasta kun alkaa eläkeikä lähestymään, joten en vielä muutamaan vuoteen ja katson sellaisen ajankohdan, jolloin ovat mahdollisimman hyvissä hinnoissa. Osakkeet eivät siis ole kadonneet minnekään, vain salkun arvo on laskenut. Osinkoja tulee osakkeiden määrän mukaan, ja niitäkin on tänä vuonna tullut muutaman tuhannen euron edestä.

Toki tuokin riippuu yhtiöstä. Konkurssiin menneen yhtiön osakkeiden arvo on (ainakin käytännössä) nolla, eikä tule siitä nousemaan. 

Vierailija
7/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut olla hereillä yhteiskuntaopin tunnilla niin tätäkään asiaa ei tarvitsisi enää ihmetellä 

Vierailija
8/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

it-kuplan huipulla nokian kurssi oli 60 euroa

nyt se on reilut 3 euroa

eivät tule koskaan saamaan rahojaan takaisin nuo kuudellakympillä ostajat

Vierailija
9/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijoitat laajasti hajautettuun indeksiin ja menetät kaiken, niin maailmassa tapahtuu silloin semmoisia asioita, että menettämäsi pääoma on murheistasi pienin.

Vierailija
10/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, minkä hintaisesta senkistä puhutaan. 

Vierailija
11/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä sun pitäis ottaa huomioon osingot.

Sekin kun on ehtaa rahaa

Mutta jos ostat 6:n eri yhtiön osakkeita, niin tuskin ne samana päivänä menevät konkkaan.

Jos olet vain esim pölhexissä, (Helsinki) niin ei voi mittään. Arvonlasku mun salkussa tällä hetkellä 35% paikkeilla. Mutta osinkoa tulee, ei pidä tehdä mitään nyt.

Eikä ainakaan itkeä: voivat olla hyviäkin lappuja joskus...

Vierailija
12/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut olla hereillä yhteiskuntaopin tunnilla niin tätäkään asiaa ei tarvitsisi enää ihmetellä 

Tää onkin keskustelupalsta. Perusta oma nälvimispalstasi.

Vierailija
13/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä konkkaakin mutta harvinaista se on. Yleensä siitä vaan sulaa pois tietty prosenttimäärä. Ongelma on niillä, jotka sijottaa lainarahalla. Ne sitten paniikissa myy niitä pois. Toinen juttu on robotit, jotka on ohjelmoitu ostamaan/myymään tiettyjen arvostustasojen ylittyessä/alittuessa. Pörssiromahduksissa ensin sulaa, sitten tulee iso korjausliike ylöspäin, ja sitten alkaa taas alamäki, jossa voittaja on se, joka ostaa oikealla hetkellä ennen kuin alkaa nousu.

Vierailija
14/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina toisinaan kohtaa lähinnä nuoria ja nopeasti suuriin tuloihin kohonnreita nousukkaita ja ns. menenestyneitä. 

Tulot ja edut kuuluvat aina itselle mutta tappiot ja menetykset kuuluu muiden maksaa.

Eivätkä se siten (muka) ymmärrä, että mikseivät kaikki vaurastu ja rikastu niin kuin he 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä