Pidättekö suihkua auki koko suihkussa olemisen ajan?
Olen ihmetellyt kun jotkut valittavat suurista vesilaskuista, että saattaa tulla normaalin ennakkovesimaksun päälle kerrostalossakin satojen eurojen lisälasku vuoden lopuksi. Jotkut ensinnäkin läträä suihkussa todella kauan, niin pidättekö myös hanaa auki koko suihkun ajan? Eihän siinä tarvitse kuin kastella vartalo, saippuoida ja huudella. Tuon hommanhan pitäisi olla helposti tehtynä yhteensä 2-3 minuutin veden laskemisella. Kolme minuuttia on jo paljon.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koska en omista suihkua. 50-luvun ok-talo.
Amme kuluttaa enemmän vettä kuin suihku
Tiedän. Ei ole ammettakaan.
Totta kai. Jos suihku ei ole auki et ole suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koska en omista suihkua. 50-luvun ok-talo.
Amme kuluttaa enemmän vettä kuin suihku
Mistäs sait päähäsi, että hänellä on amme, valopää? Ammeiden yhteydessä muuten on aina suihkukin, katsopa seuraavan kerran niitä sisustuskuvia tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katkaise vettä tai palelen ja koska Suomessa joutuu palelemaan suurimman osan vuodesta niin haluan nauttia edes kuumista pitkistä suihkuistani. Ja koska en matkustele ulkomaille niin en usko kuumien suihkussa käyntieni vaikuttavan ilmastonmuutokseenkaan. Kyllä elämässä pitää olla edes jotain hyvää ja minulle ne on kuumat pitkät suihkut.
Onko sinulla jokin vakava perussairaus kun palelet?
En tiedä, lääkäri ei ole löytänyt mitään sairautta mikä tämän aiheuttaisi. No se ehkä vaikuttaa, että olen hoikka ja siro rakenteeltani. Ääreisverenkierto on heikompi, kun ohuisiin sormiin ei veri pääse kiertämään yhtä hyvin kuin paksumpiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ilmainen vesi omasta porakaivosta. Sähköä tosin pikkuisen menee, mutta todella vähän.
Oikeasti? Miten saisi tuollaisen ilmaisen porakaivon, meillä kun pumppu pitää kerran vuodessa huoltaa eikä se ole maksutonta.
Huoltaa kerran vuodessa?? Miksi? Meillä ei ole ollut mitään huoltoa 8 vuoteen asennuksesta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja suihkussa menee noin 15-20min. Aina on mennyt ja tulee aina menemään.
M32
Miten on mahdollista että menee nuin kauan??
Vesi maksaa sen 30/hlö/kk käytti sitä tai ei. Me lutrataan ihan reippaasti.
En ole ikinä tajunnut, miksi veden pitäisi valua myös saippuoinnin ajan. Mä ainakin saippuoin kunnolla joten siks ajaksi hana kiinni, sehän on hankalaakin muuten. Joskus talvella on ihana olla ihan vähän pidempään lämpimässä suihkussa, mutta en tajua miksi siellä pitäisi hirmukauan seistä. Ärsyttääkin jos joku ehdoin tahdoin tuhlaa vettä, vaikka en minäkään mitään ennätyslyhyitä suihkuja ota.
Tietenkin, suihku kestää sen max 5 min niin ae kompensoi mahdollista turhaa valutusta saippuan oton aikana.
Laittelen Sirpaa suihkussa. Paatista on usein vesi loppu.
En katkaise suihkun vedentuloa kesken peseytymisen. Talvella, jos sauna ei ole lämmitetty, niin ruuvaan veden lämpötilaa korkeammaksi pikkuhiljaa sitä mukaa kun nahka sietää sen. Peseytymisen jälkeen nautin vielä pari ylimääräistä minuuttia siitä lämpimästä vedestä.
Yleensä menemme miehen kanssa yhdessä suihkuun. Kun toinen saippuoi niin toinen huuhtelee ei tarvitse sammuttaa välillä.
Suljen. Pieni suihku ja haluan saippuoida kunnolla ettei vesi huuhtele saippuat pois.
En sulje. Meillä vesi kuuluu vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja suihkussa menee noin 15-20min. Aina on mennyt ja tulee aina menemään.
M32
Miten on mahdollista että menee nuin kauan??
Oma valinta. Hiuksiin päänahan verenkiertoa stimuloiva shampoo jonka annetaan vaikuttaa 5min ennen huuhtelua. Kroppaa suihkuharjalla, pesut ylhäältä alas. Itse siitä vedestäni maksan. Eipä ole kukaan koskaan valittanut hygieniastani, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Maksaako Kela vuokran?
No en todellakaan sulje! Olen jo vuosikausia käyttänyt vähemmän vettä kuluttavaa suutinta, joten johan se säästää vettä ihan älyttömästi! Ne Oraksen suuttimen TUHLAAVAT vettä, niissä on niin suunnattoman suuret reiät! Minun oli pakko tilata kiinalaisesta verkkokaupasta noita vähemmän tuhlaavia suihkusuuttimia, sillä täältä Suomesta ei tahdo saada sellaisia. On siis kaksi vähän kuluttavaa, siis sellaisia joissa pienet reiät, jolloin vedenpainetta ei tarvitse laittaa kovinkaan kovalle ja tulee hyvällä paineella vettä jo ja se paine pesee hyvin, ei veden määrä! Ei se "löysä" vesi pese mitään. Tämä on vähän kuten painepesuri vs. letkuvesi. Toki pienet reiät voivat hieman tukkiintua, mutta suutin irti ja etikkakylpyyn ja vaikka vähän harjaa siitä reikien päältä, niin johan on taas puhdas ja ei-tukossa. +-10 min menee suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ilmainen vesi omasta porakaivosta. Sähköä tosin pikkuisen menee, mutta todella vähän.
Oikeasti? Miten saisi tuollaisen ilmaisen porakaivon, meillä kun pumppu pitää kerran vuodessa huoltaa eikä se ole maksutonta.
Teillä on huono pumppu. Meille kaivontekijä antoi viiden vuoden takuun ja sanoi, että huolto sitten, jos vikaa ilmenee. Ei ole ilmennyt. Uppopumppu on 30m syvällä.
Muuten ei kunnallistekniikan alueella ihmisten kulutuksen hintaan lasketa heidän maksamiaan putkitöitä. Miksi ajattelet nuo maksut otettavan huomioon omassa kaivossa?🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaako Kela vuokran?
Ei maksa.
Tyypillistä vihersyyllistämistä. Tiedoksi vain, että maailmassa on myös liikuntarajoitteisia ihmisiä. Eikä kukaan meistä terveistäkään voi olla varma, kuinka kauan se terveys mahdollistaa arkisista asioista suoriutumisen "parissa minuutissa".