Te, joilla sekä tyttö/tyttöjä ja poika/poikia
Oletteko salaa ylpeitä siitä, että olette saaneet molempaa sukupuolta? Itse olen, en suinkaan ole mitenkään vahingoniloinen tai muuta, mutta tuntuu vain hyvältä :) Sain juuri 2 pojan seuraksi ihanan prinsessan ja onnellisempi en voisi olla. Kaverini sai kolmannen poikansa ja pettymystään ei osannut niellä :/ Toki oli onnellinen terveestä lapsesta, mutta omien sanojensa mukaan jotain jäi puuttumaan.... Ymmärrättekö pointtini?
Kommentit (35)
Vierailija:
niille äideille, joilla on konservatiivisimmat ja tiukimmat sukupuoliroolikäsitykset. Sellaiselle äidille on tärkeää saada tyttö, joka elää omaa epätäydellistä lapsuuttaan tyttönsä kautta pukien tämän pitsiunelmiin ja ilmoittamalla balettiin. Samaiselle äidille pojat ovat Marsista kotoisin olevia äänekkäitä kummajaisia, joita on hyvä olla siksi, että mies sellaisen halusi, ja jonka kanssa mies voi tehdä miesten asioita, kuten vaihtaa tulppia ja rassata moottoreita. Tällaiset äidit eivät ymmärrä, että lapsen, niin tytön kuin pojankin, voi ottaa yksilönä, eikä vain sukupuolensa edustajana. Pojankin kanssa voi kuulkaa äiti keskustella, harrastaa ja kokea yhteisiä asioita. Ei siihen tarvita kuukautisia ja pitsimekkoja.
...paljon yhteisiä juttuja. Se ei suinkaan ollut kuvaus koko elämästämme ;-) Iloitsen naisellisista tyttäristäni ja vien heitä tyttöjen juttuihin (jonne he ovat siis itse halunneet). Toisaalta vien poikaani lätkäreeneihin ja kannustan häntä peleissä kentän laidalla ja...NAUTIN siitäkin. Tämä on juuri sitä rikkautta. Moottoreista emme ymmärrä mitään. Ei miehenikään ja osaksi siksi hän onkin mieheni. En kestä rasvamonttumiehiä ;-)
Olen tosi iloinen kaikista LAPSISTANI, en heidän sukupuolistaan. Jos minulla olisi sarja poikia tai tyttöjä, niin olisin taatusti yhtä iloinen ja onnellinen.
Olisin ehkä mieluummin toivonut, että kolmonenkin olisi ollut tyttö. Vaikka varmaan puolet sukulaisista ajatteli, että kolmas tehdään siksi, että saataisiin se poikakin.
Pojan äitinä on jotenkin pitänyt opetella olemaan. tyttöjen äitinä helpompaa, kun on itsekin ollut pieni tyttö. Nythän poika on tietenkin rakas meille juuri omana itsenään, pienenä poikana.
mutta itselleni oli/on aivan rehellisesti sanottuna sama kumpaa sukupuolta lapset ovat. Oikeastaan salaa vähän toivoin 2 samaa sukupuoleta olevaa. Ajattelin että lapset olisivat siten ehkä läheisempiä ja heillä olisi samantapaiset mielenkiinnon kohteet ja kehityskaari. Olisi voinut keskittymään olemaan tyttöjen tai poikien äiti.
Meillä on esikoinen tyttö ja kuopus poika.
Todella moni on sanonut että ihanaa kun tuli nyt toiseksi lapseksi poika. Onhan tää toisaalta tosi kiva näin mutta olisin ollut tosi onnellinen siis myös kahdesta tytöstä/pojasta. Miehelleni oli tärkeä juttu että tytön jälkeen syntyi poika :)
ja tyttöjä sainkin. :) Kun on katsonut kavereiden poikia, eiole koskaan tullut tunnetta, että " saisipa pojan" tai " olisipa meiläkin poika" . Vaan lähinnä päinvastoin.
Vierailija:
ja tyttöjä sainkin. :) Kun on katsonut kavereiden poikia, eiole koskaan tullut tunnetta, että " saisipa pojan" tai " olisipa meiläkin poika" . Vaan lähinnä päinvastoin.
Mutta eihän se niin ole, että naisena " tietysti" haluaa tytön ja miehenä pojan. Älytön stereotypia ja yleistys.
Vierailija:
Pojan äitinä on jotenkin pitänyt opetella olemaan. tyttöjen äitinä helpompaa, kun on itsekin ollut pieni tyttö.
Pienten lasten kanssa olo on lähinnä hoivaamista. Kuinka paljon vaikeampaa on hämmästellä että leikkiautosta aukeaa ovien lisäksi konepeltikin, kun hyssytellä vaunuihin peiteltyä nukkevauvaa. En tajua.
Mutta eihän se niin ole, että naisena " tietysti" haluaa tytön ja miehenä pojan. Älytön stereotypia ja yleistys.
[/quote]
Kyllä se vaan niin on,että lähes jokainen nainen toivoo yhtä tytärtä.
T.2 pojan ja tytön äiti
Vierailija:
Kyllä se vaan niin on,että lähes jokainen nainen toivoo yhtä tytärtä.
T.2 pojan ja tytön äiti
Kyllä se vaan niin on, että sinä et tiedä mitä minä toivon. Ehkä en halua tytärtä siinä pelossa, että hänestä kasvaa noin ahdasmielisesti ajatteleva nainen. Pojat ovat avoimia, rehtejä eivätkä takerru epäolennaisiin yksityiskohtiin. Poikien kanssa on huoletonta olla. Pojilla ei ole taka-ajatuksia ja tiukkoja sääntöjä siitä miten ja kenen kanssa leikitään.
että niin kävi! Kaipasin itse lapsena aina isosiskoa isoveljen sijaan joten nyt saan kokea oman lapsuuden haaveeni tyttärieni kautta.
Vierailija:
että niin kävi! Kaipasin itse lapsena aina isosiskoa isoveljen sijaan joten nyt saan kokea oman lapsuuden haaveeni tyttärieni kautta.
olen saanut sekä tyttäriä että poikia. Ja lapsillekin on hyvä kasvaa molempien sukupuolten sisarus-sarjassa. Toisaalta taas minulla on 4 lasta ja jos olisi vain kaksi, niin meilläkin olisi (vain) poikia.
kyllä olen aivan ihastuksissani=) olen niin kamalan ylpeä molemmista lapsistani. Moni onkin sanonut, että kyllä teillä on hienosti, kun molempaa sukupuolta..
LAsten suhde ei koskaan tule olemaan samanlainen, kuin jos sisarus olisi samaa sukupuolta. Silloin vasta se sisarussuhde todella toimii.
Meillä on ideaalitilanne: on kaksi poikaa ja kaksi tyttöä.
Itse en ole ylpeä, vaan onnellinen kummastakin lapsestani, jotka sattumalta ovat eri sukupuolta. Oli ihana kuulla, että masussa kasvaa tyttö ultrassa pojan jälkeen. Poikakin olisi ollut ihan yhtä tervetullut, vaikka voin myöntää, että tyttöä TOIVOIN. En vaan jaksa ymmärtää näitä aloituksia, vaikka provoja olisivatkin.