Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroon lastensuojelun asiakkuudesta

Vierailija
14.07.2024 |

Ihan lyhyesti mainittakoon, että olemme lapseni kanssa olleet 4 vuotta lastensuojelun asiakkaana, ja tapaamisia sossun kanssa 3x vuodessa, kaiken varalta, jos ilmenee huolenaiheita. Eli ei käytännössä mitään kunnon syytä, vaan pitävät pelkästään silmällä. Olen jo pitkään luullut, että lopettaisivat asiakkuuden itse, mutta joka kerta tulee päätös jatkamisesta. Mielestäni on tämä on tosi turhauttavaa, ja olen miettinyt, että jos ehdotan itse asiakkuuden päättämistä. Miten toimin, jos sossu ei suostukaan purkamaan sitä? Tai mitä jos alkavat seuraamaan enemmän, koska täytyyhän minun olla epäilyttävä, jos en avoimesti halua heitä kotiini. En vain jaksa, että joku vieras ihminen kutsuu itsensä meille kylään ja siitä ei ole meille mitään hyötyä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautat vaan jäsenkortin ja se on siinä.

Vierailija
2/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuuden vuoksi ei asiakkuutta pidetä. Siihen puuttuu kyllä sosiaalityöntekijän esimies. Hyvinvointialueilla on rahat tiukassa ja työntekijöistä pulaa. Toki voit pyytää asiakkuuden lopettamista ja tarvittaessa valittaa päätöksestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene oikeusaputoimistoon, hanki oikeusavustaja ja hoida asia oikeuden kautta jos ei muuten onnistu. Kyllä perusteet pitää olla kyttäämiselle.

Vierailija
4/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän tuntuu siltä, että roikkuvat huvikseen kiinni. Ainoat huolenaiheet mitä kirjauksissa on lukenut on se, että perheeni on pieni, enkä omista laajaa ystäväpiiriä. Saan kuitenkin läheisiltäni riittävästi hoito-apua, kun sitä tarvitsen ja olen ilmaissut sen. Kuitenkin yrittää tuputtaa minua menemään lapsen kanssa erilaisiin äiti-lapsi kerhoihin, mitkä ei kiinnosta ja joille en koe tarvetta.AP

Vierailija
5/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopetat sen, ei ne sitä lopeta koska haluavat kytätä sinuakin kun kerran olet sinne asiakkaaksi alkanut. Ei niillä töitä muuten olisi. Tästä me nyt sitten maksetaan, aivan turhaan vieläpä.

Vierailija
6/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapaamisia on vain 3 kertaa vuodessa niin ei se nyt niin kovin rankkaa pitäisi olla.

Paras tapa päästä sossuista eroon, on alkaa pyytää palveluita. Ensi kerralla ehdotat, että voisivat tukea teitä maksamalla lapsen harrastuksen ja tuetun loman. Pyydät lapselle tukihenkilöä joka voisi kuljettaa häntä harrastukseen jne. Sossut hankkiutuvat teistä eroon, kun teistä alkaa olla kuluja. Jos eivät suostu myöntämään tukea, vaadi kielteinen päätös ja valita. Jos teillä on oikeus lastensuojelun palveluihin, niin ala vaatia palveluita. Kirjaavat sitten teidät ulos.

Vierailija
7/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne rikkovat sinun yksityisyyden suojaa, jos kunnollisia perusteita ei ole. Heidän pitää ne perusteet osata oikeudelle kertoa, vaikka sinulle tietenkään eivät mitään halua suoraan sanoa.

Vierailija
8/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmuuden vuoksi ei asiakkuutta pidetä. Siihen puuttuu kyllä sosiaalityöntekijän esimies. Hyvinvointialueilla on rahat tiukassa ja työntekijöistä pulaa. Toki voit pyytää asiakkuuden lopettamista ja tarvittaessa valittaa päätöksestä. 

Kyllä pitävät, sairas koko valtio. Ei nämä katsos ole kuten ennen nämä asiat. Kyttäämistä sekä asiatonta lyttäämistä ainoastaan. Kontrollointihalua.

Vierailija
9/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mene oikeusaputoimistoon, hanki oikeusavustaja ja hoida asia oikeuden kautta jos ei muuten onnistu. Kyllä perusteet pitää olla kyttäämiselle.

Ei sinne, niillä on yhteistyö lastensuojelun kanssa. Poliisille rikosilmoitus.

Vierailija
10/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vähän tuntuu siltä, että roikkuvat huvikseen kiinni. Ainoat huolenaiheet mitä kirjauksissa on lukenut on se, että perheeni on pieni, enkä omista laajaa ystäväpiiriä. Saan kuitenkin läheisiltäni riittävästi hoito-apua, kun sitä tarvitsen ja olen ilmaissut sen. Kuitenkin yrittää tuputtaa minua menemään lapsen kanssa erilaisiin äiti-lapsi kerhoihin, mitkä ei kiinnosta ja joille en koe tarvetta.AP

Siis haluavat kiusata sinua, ei kaikilla nyt ystäviä olekaan koskaan. Etkö itse nyt tajua tätä systeemiä jo tässä vaiheessa?

Vierailija
11/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tapaamisia on vain 3 kertaa vuodessa niin ei se nyt niin kovin rankkaa pitäisi olla.

Paras tapa päästä sossuista eroon, on alkaa pyytää palveluita. Ensi kerralla ehdotat, että voisivat tukea teitä maksamalla lapsen harrastuksen ja tuetun loman. Pyydät lapselle tukihenkilöä joka voisi kuljettaa häntä harrastukseen jne. Sossut hankkiutuvat teistä eroon, kun teistä alkaa olla kuluja. Jos eivät suostu myöntämään tukea, vaadi kielteinen päätös ja valita. Jos teillä on oikeus lastensuojelun palveluihin, niin ala vaatia palveluita. Kirjaavat sitten teidät ulos.

Joo palveluita sekä apua. Menee puhelimetkin kiinni eikä saa edes apua vakavissa asioissa. 

Vierailija
12/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkuutta ei voi pitää aktiivisena, ellei ole suunnitelmaa ja siihen sisältyviä palveluita. 

Vierailija
13/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkuutta ei voi pitää aktiivisena, ellei ole suunnitelmaa ja siihen sisältyviä palveluita. 

Uhkailevat ja pakottavat ihmisiä asioihin. Tekisin rikosilmoituksen.

Vierailija
14/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman perusteltua syytä ? Silloin oikea osoite on "Oikeusasiamies" https://www.oikeusasiamies.fi

Liitteenä oikeussiamies tarvitsee sosiaalitoimen kirjallisen perustelun missä ilmenee syy/syyt sille miksi asiakkuutta on jatkettu. Uskon kylläkin, että peruste on olemassa ja se on sinulle kirjallisena toimitettukkin, mutta salailet tässä jotakin , mikä tietysti on ymmärrettävää koska haet vain huomiota ja sääliä .

Vierailija
15/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman perusteltua syytä ? Silloin oikea osoite on "Oikeusasiamies" https://www.oikeusasiamies.fi

Liitteenä oikeussiamies tarvitsee sosiaalitoimen kirjallisen perustelun missä ilmenee syy/syyt sille miksi asiakkuutta on jatkettu. Uskon kylläkin, että peruste on olemassa ja se on sinulle kirjallisena toimitettukkin, mutta salailet tässä jotakin , mikä tietysti on ymmärrettävää koska haet vain huomiota ja sääliä .

Ei kannata maksaa tästä, heillä on yhteistyökuviot lastensuojelun kanssa joilla suojellaan vain heitä. Älkää menkö tähän ikinä edes huoltajuusasioissa. 

Vierailija
16/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet hoitanut lastasi sopimattomalla tavalla? Olet kelvoton äiti. Sitähän tuo tarkoittaa. Pthyi!

Vierailija
17/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet hoitanut lastasi sopimattomalla tavalla? Olet kelvoton äiti. Sitähän tuo tarkoittaa. Pthyi!

Eihän tarkoita. Sinä tässä huono ihminen näytät olevan. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia tai ehkä ketään muutakaan. Ime sisääsi takaisin tuo oma paha olosi. Hae apua itsellesi alistaja.

Vierailija
18/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene töihin, laita lapsi päiväkotiin. 

Vierailija
19/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai täytyykö korvaushoitolääke hakea, niin et voi mennä töihin?

Vierailija
20/21 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hankkia myös yksityisen asianajajan, jos sinulla on lastensuojelun päätös, josta valittaa oikeuteen. Hekin saavat kulut oikeusaputoimistosta, jos olet pienituloinen. Tai voit valittaa ihan itse, ilman asianajajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi