Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostelet toisen lasta. Loukkaannutko jos arvostelen takaisin?

Vierailija
12.07.2024 |

Mulla on ikäistään hiukan lyhyempi poika. On vielä alle kouluikäinen. Mua ärsyttää kun pojankin kuullen hänen lyhyyttään taivastellaan. "Kato nyt kun naapurin vuoden nuorempi Kallekin on pidempi" tai "onpas se pieni" ja vastaavaa. Yhden kommentoijan samanikäinen lapsi on päätä pitempi ja aivan jäätävä possu eli todella todella ylipainoinen. Mitähän hän toteaisi jos sanoisin että onpa sinun lapsesi iso ja lihava! Varmaan suuttuisi.

Mutta oikeesti aikuiset ihmiset vois ajatella mitä sieltä suustaan päästää ja varsinkaan lapsen itsensä kuullen. Pituus on asia mille nyt ei hirveesti voi mitään kuten ei esim isolle nenälle, jättikokoisille jaloille tai sille että huulten tilalla on pelkkä viiva. Täysin turhaa taivastella asioita joille ei mitään voi.

Mulla on toinenkin poika joka jo iso teini. Hänenkin laihuutta ja pienuutta kauhisteltiin. (Ei niin paljon kuin kuopuksen) Nyt on 180cm pitkä ja todella raamikas poika.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on ikäisekseen pitkät lapset ja kyllä arvosteluja saa, miten noin iso lapsi on noin lapsellinen. Monesti saatan vastata jotain yhtä viisasta takaisin "koska hän on lapsi"... 

Ei tuo arvostelu oo meidän elämäämme kuitenkaan vaikuttanut.

Vierailija
42/49 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moukkamaista arvostella jostain, mille ei itse mahda mitään.

Moukkamaista ylipäänsä arvostella toisen ominaisuuksia, vaikka asialle jotain voisikin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta mitä vikaa on pienuudessa. Se on söpöä. 

Eikä naisena tarvitse olla huolissaan pienuudesta ja söpöydestä.

Kaikki x-ihastukset olivat miestäni pidempiä ja mua häiritsi juuri se pituus. Mieheni on just passeli pussatessa - ja "vain" 20 cm mua pidempi.

Vierailija
44/49 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, ettei nykyään aikuiset enää arvostelisi kenenkään ulkonäköä. Ikäihmiset kuten 30- ja 40- luvulla syntyneet äitini ja anoppini sisarukset kiusallisesti arvostelevat sukulaislasten pituuskasvua. Anopin ( muuten mukavat ) sisaret päivittelivät 14 v tytön pituutta ( 180 cm ) ja kauhistelivat " älä vain enää kasva " ja tekivät sitä monta vuotta. Tytyö on nyt 18v. Eivät edes tajunneet käyttäytyvänsä huonosti.

Miksi kukaan ei viheltänyt peliä poikki ja suojellut lasta aikuisten huonolta käytökseltä?

Huutonaurua. Ei mitään merkitystä tuollaisella typeryydellä. T. Pitkä nainen

Vierailija
45/49 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö lääkärin antaa joku testokuuri tai muu valmiste, ettei jää lyhyeksi, myöhemmin? Vai onko normaalin rajoissa. Mikäli valmisteesta ei tule haitta. Kaikilla tuntuu olevan nykyään joku hormonijuttu tai no osalla.

Vierailija
46/49 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä mielummin haluaisin että lapsi ois lyhyt eikä pitkä. Todella vaikeaa kun lapsi on huomattavasti pidempi kuin muut ikäisensä. Esimerkiksi sopivia rattaita on ollut vaikea löytää kun lapsi jo 3v vanhana oli liian pitkä ja painava useimpiin malleihin. Nyt ensimmäiselle luokalle lähdössä ja vaatteet joutuu ostaa isompien lasten puolelta +140cm ja ei löydy oikeastaan mitään kivan lapsellista vaatetta. 

Vierailija
47/49 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus ihmisten typeryyttä. Tai oikeastaan varmaan ajattelemattomuutta. Mulla on yksi todella lihava ihminen tuttavapiirissä, joka aina kommentoi muiden painoa niiden selkien takana. Tekisi mieli sano, että ole läski hiljaa.

Vierailija
48/49 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia saa arvostella tai oikeastaan paremmin ilmaistuna, komentaa/ojentaa käytöksestä. Olen itsekin komentanut pari ala-asteikäitä pois heikoilta jäiltä ja estin yhtä muksua kiusaamasta linnunpoikasta. Tällaista puuttumista toivon muilta, jos omat muksuni tekevät niin.

Sen sijaan ei tulisi mieleenkään arvostella toisen ulkonäköä. Olen kyllä todennut: vau, kun olet kasvanut, kun yksi kummilapsistani oli saavuttanut kaipaamansa kasvupyrähdyksen ja pääsi nyt tiettyyn huvipuistolaitteeseen. Niin olen tehnyt, mutta siitä iloitsimme yhdessä. Olen itse lyhyt, mutten lyhytkasvuinen ja olen saanut koko ikäni kuulla "hauskaa läppää" pituudestani, joka ei ole hauskaa koskaan ollutkaan. 

155 nainen täällä hei, minäkin kuullut pituudestani. Olen varmaan lyhyempi sinuakin ja kummityttöäsi :D

<

Terveydenhoitaja voi tehdä kasvuarvion lapsen oman kasvun ja vanhempien pituudet huomioiden.

Vierailija
49/49 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kasvaa hitaasti. Niin minäkin. Kasvoin vielä ylä-asteen jälkeenkin varmaan 5 senttiä. Ala-asteella olin aina luokan lyhyimpien mukana jonon kärjessä, nyt olen pidempi kun kukaan mun kavereista.

Samoin kuulemma mun faija kasvoi vielä armeijassakin. Eikö tuo ole vaan parempi? Ei tule niin kasvukipujakaan.