Miksi sairaaloissa henkilökunta on usein töykeää ja ärsyyntynyttä jos vierailijat tulee katsomaan omaista?
Tämän mä olen huomannut useita kertoja. Viimeksi eilen kävin katsomassa iäkästä mummoani sairaalassa niin hoitajat oli todella töykeitä. Yksi hoitaja näytti niin v*ttuuntunelta että meinasin kysyä siltä että onko kaikki hyvin, se katteli seiniä ja pyöritteli silmiä.
Mistä tämä töykeys johtuu?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Koska omaiset kyselee ja kyseenalaistaa jos tarvittavia ja sovittuja asioita ei ole hoidettu. Vika ei ole ehkä hoitajien mutta hehän siellä ovat etunenässä ottamassa palautteet vastaan. Kyllä itseänikin hävettäisi jos en voisi tehdä työtäni hyvin.
Suomessahan et saa enää asianmukaista hoitoa itsellesi tai läheisillesi ilman että vaadit sitä jämäkästi ja kovaan ääneen. Saat vittumaisen maineen mutta hyvässä lykyssä sinut otetaan tosissaan.
joo. kauniisti pyytämällä suomessa EI saa hoitoa! pienellä vaatimisellakaan ei pääse kuin puolen vuoden jonoon odottamaan. pitää olla kunnolla vittumainen, jos meinaa jotain hoitoa saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen lähtökohtaisesti ystävällinen kaikille omaisille. Kuitenkin on heitä, jotka kuvittelevat sairaalan olevan viiden tähden hotelli. Vaaditaan mummelille syötävää ruoka-aikojen välissä, mutta leipä ei kelpaa. Mehukin olisi pitänyt lämmittää. Kahvia ja teetä ei ole keitetty jne. Ei paljon jaksa hymyillä, kun itsellä olisi viidelletoista keuhkokuumepotilaalle antibiootit antamatta, vaipat vaihtamatta yön jäljiltä yms.
minuakin hävettäisi ja kostaisin sen kiukuttelemalla omaisille, jos olisin koko yön somettanut ja jättänyt potilaiden vaipat ja antibiootit hoitamatta
Niin onhan se noloa, jos aamuvuoron hoitaja ei ole niitä aamupäivän antibiootteja ollut yöllä antamassa.
Ei mulla ole ollut ongelmia hoitajien kanssa ollessani käymässä sairaalassa vieraana. Oikein ystävällisiä ollaan oltu. Eivät edes näyttäneet turhautuneelle, vaikka kerran eksyin ja jouduin kysymään, miten pääsen ulos sairaalarakennuksesta. 😀
Suomalainen hoitajakoulutus on puutteellista. Opetellaan istumaan pepullaan ja kirjoittelemaan raportteja ja portfolioita. Potilaiden hoidosta ei paljon puhuta, saati sitten omaisten kohtaamisesta.