Miksi ihmiset ovat nykyään niin ilkeitä?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä? Netissä juu, mutta en ole huomannut samaa tuolla oikeassa maailmassa.
Työskentele hetki asiakaspalveluammatissa niin mielipiteesi saattaa muuttua.
Tosin nuorista on sanottava, että he osaavat käyttäytyä.
Tuo on urbaania legendaa. 50+ ikäiset käyttäytyvät parhaiten IRL ja netissä. Uskaltavat myös aiheesta kritisoida jos tarve. Sitten on jotain lumihiutaleita tai mt-ongelmaisia jotka eihät kestä kritiikkiä. Mutta ei heistä tarvitse kenenkään välittää millään tavalla.
Ei ole urbaania legendaa vaan totta ja täysin arkipäiväistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on urbaania legendaa. 50+ ikäiset käyttäytyvät parhaiten IRL ja netissä. Uskaltavat myös aiheesta kritisoida jos tarve. Sitten on jotain lumihiutaleita tai mt-ongelmaisia jotka eihät kestä kritiikkiä. Mutta ei heistä tarvitse kenenkään välittää millään tavalla.
Ihan asiakkaan näkökulmasta; Jos joku ohittelee jonossa, dominoi asiakaspalvelijan ajankäyttöä huomioimatta että jonossa on muitakin tai käyttäytyy töykeästi esim joutuessaan väistämään toista, on se aika varmasti eläkeläinen. Ei koskaan nuori.
Liikenteessä törkymöykky on keski-ikäinen tai nuorehko mies. Mutta se epähuomaavainen, se on jälleen eläkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ilkeä, koska itseänikin kohtaan on oltu ilkeitä, olen vaikeassa tilanteessa elämässäni, enkä ole saanut tarvitsemaani apua. En jaksa, enkä halua olla ystävällinen julmille ja ilkeille ihmisille. Kaikki voimani menevät jo arjesta selviytymiseen.
Ilkeys luo lisää ilkeyttä. Ehkäpä nämä sinulle ilkeät ihmiset ovat kokeneet samaa mitä sinä kerrot kokeneesi. Ja näin se kehä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kannattaa katsoa syvälle peiliin, lopettaa marina sekä syyttävän sormen kääntäminen itsestä poispäin.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret on tympeitä. Luurit korvilla, mutisevat jotain jos ylipäänsä hoksaavat et heille puhutaan. Pelkäävät varmaan livekohtaamisia.
Yks poikkeus tuli kysymättä auttamaan hankalassa tilanteessa. Kiitos hänelle.
Asun koulun vieressä ja nuoret ovat todella hyväkäytöksisiä. Samaa ei voi sanoa vanhemmista ihmisistä, joihin törmää esim lähikaupassa.
Faith kirjoitti:
Ainahan ilkeitä ihmisiä on ollut melko paljon. Onko heitä nykyään siis enemmän? En ole enää vuosiin ollut koulussa tai työelämässä niin en tiedä onko tässä tapahtunut muutosta.
En itse ole ilkeä. Tosin olen miettinyt että saatan naama peruslukemilla näyttää tahattomasti tylyltä (ns. resting bitch face), joten joku ohikulkija saattaa minut nähdessään ajatella että taas tuollainen ilkeä ihminen heh.
Elämme harhassa, että ilkeyden määrä olisi kasvanut. Siitä ei ole pienintäkään todistetta. Voimme kyllä päästä tutkimaan ennen eläneiden ihmisten kroppaa, mutta emme sitä, mitä mielessä liikkui. Ihminen on hengissäselviämiskone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Minusta ihmiset on ystävällisiä ja valmiita auttamaan. Netissä toki meno on mitä on.
maailma on erilainen kauniin naisen silmin
Olen keski-ikäinen täysin tavallinen nainen. Olen kyllä itse luonteeltani rauhallinen ja ystävällinen.
nopein tapa saada tietämättömät ja mölyävät idiootit hiljaisiksi on murskata ja haukkua ne pystyyn.. ja 90%+ väestöstä on just noita ei mistään mitään tietäviä haöveksuttavia ääliöitä jotka toistavat papukaian lailla päivän propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kannattaa katsoa syvälle peiliin, lopettaa marina sekä syyttävän sormen kääntäminen itsestä poisp
Ei tämä ole ainoastaan oma huomioni. Itse en enää asiakaspalveluammatissa edes työskentele, enkä tule koskaan työskentelemään. Kiitos siitä kuuluu huonosti käyttäytyville ja ilkeille asiakkaille, jotka eivät tosiaan olleet niitä nuoria.
Itsekkyys ja kaupunkiympäristö. Kaupungissa betonikuutiossa voidaan todennäköisesti huonommin mitä maalla omakotitalossa. Kaupungin betonikuutiot muistuttaa tilavuudeltaan vankilasellejä. Siellä kun vietät yksin tarpeeksi aikaa niin alkaa seinät kaatumaan päälle. Vankiloissa toimii lisärangaistuksena eristäminen, muistuttaa siis kovasti yksinäisyyttä pienessä asunnossa. Se ei tee hyvää mielelle.
Ennakkoluulot muita kohtaan. Paljon puhetta kahtiajakautuneesta suomesta somessa, mutta onko se totta käytännössä. Realimaailmassa ihmiset käyttäytyy edelleen ihan hyvin. Tosin käytöstapoja voisi opettaa kouluissa ja kotona enemmän niin kaikki käyttäytyisivät vielä paremmin.
Liian pienet piirit. Nykyään ihmiset on yksinäisempiä, kun jopa perheitä kannustetaan taloudellisesti muuttamaan erilleen että saavat enemmän tukia. Järjetöntä politiikkaa. Ehkäpä se vanha ohje että ylös ulos ja lenkille toimisi monen kohdalla.
Hehe, pakko kertoa näistä eläkeläisistä:
olen pienen taloyhtiön pj, tahtomattani. Muut asukkaat on eläkeläisiä, joista yksi käytännössä liikuntakyvytön. Taloyhtiössä ei kukaan pistä rikkaa ristiin yhteisillä piha-alueilla muut kuin minä ja perheeni, "nuoremmuuttamme" kai. Kyse ei ole kyvystä, koska oman pihan istutukset ja pienet remontit kyllä sujuu. Kyse on ilmiselvästi periaatteesta. Vastiketta ei kuitenkaan saisi missään tapauksessa nostaa, joten käytännössä hommat on pitänyt hoitaa yhden osakkaan yksinäisellä talkootyöllä.
Oikein huvitti kun olimme äskettäin toista viikkoa poissa kotoa. Sillä aikaa joku oli saanut kaivettua ruohonleikkurin esille. Ruoho oli ajettu kaikkialta muualta, paitsi yhteisen pihan kaistaleelta meidän asuntomme edestä. En osaa tulkita tuota oikein muuten kuin mielenosoituksena sille, ettemme olleet ajamassa nurmikkoa kuten meidän mitä ilmeisimmin kuuluisi.
Vierailija kirjoitti:
Repivä politiikka antaa esimerkin siihen
Tytti etunenässä ja muut vihervassarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret on tympeitä. Luurit korvilla, mutisevat jotain jos ylipäänsä hoksaavat et heille puhutaan. Pelkäävät varmaan livekohtaamisia.
Yks poikkeus tuli kysymättä auttamaan hankalassa tilanteessa. Kiitos hänelle.
Asun koulun vieressä ja nuoret ovat todella hyväkäytöksisiä. Samaa ei voi sanoa vanhemmista ihmisistä, joihin törmää esim lähikaupassa.
Tämä. Kävin kaupassa ja yksi täti karautti kärryillä päälle, eikä voinut edes pahoitella (sattui...). Ja toinen änki iholle kun olin maksamassa...Parikymppinen kassa sen sijaan oli oikein kohtelias.
Kävin tänää kaupassa ja joku täti anto kielarin eikä ees pahotellu
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Ainahan ilkeitä ihmisiä on ollut melko paljon. Onko heitä nykyään siis enemmän? En ole enää vuosiin ollut koulussa tai työelämässä niin en tiedä onko tässä tapahtunut muutosta.
En itse ole ilkeä. Tosin olen miettinyt että saatan naama peruslukemilla näyttää tahattomasti tylyltä (ns. resting bitch face), joten joku ohikulkija saattaa minut nähdessään ajatella että taas tuollainen ilkeä ihminen heh.
Elämme harhassa, että ilkeyden määrä olisi kasvanut. Siitä ei ole pienintäkään todistetta. Voimme kyllä päästä tutkimaan ennen eläneiden ihmisten kroppaa, mutta emme sitä, mitä mielessä liikkui. Ihminen on hengissäselviämiskone.
Olen 70-luvulla syntynyt, 80-luvun lapsi ja 90-luvun nuori. Olisihan se helvetin siistiä päästä lukemaan tuon ajan aihe vapaata. 😂 Elämme myös harhassa, että ennen oli kaikki paremmin. Onko pöljempää sanontaa edes olemassa?
Asiakaspalvelutyössä varmasti huomaa tämän parhaiten. Toisaalta olen itse ollut kohtelias ja tajunnut ettei se ole sen puhelimeen vastaajan tai kassan vika jos homma pielessä. Nykyään vaan saa niin huonoa palvelua tai ei saa sitä mitä on luvattu todella usein, niin alkaa olla vaikea olla kohtelias noissakaan tilanteissa. Ja toinen viimeaikainen ongelma on lapsen harrastus. Olen sielä itse vapaaehtoisena ja suurin osa vanhemmista ei laita tikkua ristiin...(joo maksaa kuukausimaksun ja tuo lapsen paikalle). Monen vanhemman mielestä tuntuu olevan ok, että tuodaan väsynyt ja kiukkuinen lapsi harrastukseen, joka samalla pilaa muidenkin treenit.